עיין רש"י תחילת פרשת בחוקותי.
וראה כאן תוספות שיוכלו לעזור
וראה גם כאן
http://etzion.gush.net/vbm/archive/17-chasidut/30chasidut.doc
וגם כאן
http://beinenu.com/system/files/alonim/115_33_78.pdf?download=1
עיין רש"י תחילת פרשת בחוקותי.
וראה כאן תוספות שיוכלו לעזור
וראה גם כאן
http://etzion.gush.net/vbm/archive/17-chasidut/30chasidut.doc
וגם כאן
http://beinenu.com/system/files/alonim/115_33_78.pdf?download=1
תודה רבה, ואגב ידידי היקר בשמירה בדף השיחה, כשמופיע פס ורוד דק מעל תיבת הכתיבה, אות הוא כי השיחה נשמרה. כנראה זה באג כלשהו של נתיב. לכן שיחתך נקלטה כאן ארבע פעמים.
מישהו ראה המכלול:קטגוריה.
ולפי מה שכתוב שם, יש לתת כמה שפחות קטגוריות.
יש הבדל בין הערך הראשי על מצוות לימוד תורה.
לבין ערך נקודתי על עמל התורה ששם אמור להיות פחות קטגוריות. ודו"ק.
אם עדיין לא הבנת, אוכל לשכנע אותך כשניפגש בעוד כמה דקות..........................
הפסקה טעויות בעמל התורה. קצת משונה. במה שונה עמל התורה מעבודה או מתחביב שגם בהם שייכים אותם טעויות של חוסר שינה, מנוחה, מעורבות חברתית. אם כי אפשר להבין שבלימוד התורה יש שיעטו ויבחרו בדרך קיצונית מתוך מחשבה שזו הדרך. ובכל אופן הפסקה המסייגת כפולה מעיקר נושא הערך, בלי קשר לנכונות הדברים. לתשומת לב.
מעוניין בהצעתך לתיקון. לא ידעתי איך לנסח. אני מתעתד לתייג את הפעילים אחרי שאגמור הכל, כל הערך הזה די עדין...
הבעיה הרי קיימת.. אבל הקטע הזה קיבל בַּערך גודל לא מידתי. נכנס לתוכו עניינים אחרים השייכים לשאר הערך. אנסה לנסח שוב.
נכון. כמה שיותר עדין. וכמה שפחות לסייג יותר טוב. לקורא התמים נדמה כאילו מישהו.. בטעות בא לקצץ ולסייג את עמל התורה מחוסר חיבור והכרה לערכו של העמל בתורה באמת. כנראה זה לא נכון. אבל עדיף לנסות להשביח את ערך עם מקורות נוספים על גדלות עמל התורה ועל הערך העצום שלו.
קראתי שוב הכל 'מהצד', וזה באמת נראה מעוות, שיניתי ואעביר בקיצור עדין ל'ביטול תורה' שם זה יותר שייך, (וגם שם אחשוב שוב..). שיניתי לקנייני תורה. הערך פתוח לעריכה.