שיחה:מר זוטרא בריה דרב נחמן

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
תגובה אחרונה: לפני שנה מאת שמש מרפא בנושא תודה!
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
ערך זה נכתב או הורחב במסגרת מיזם חכמי ישראל
במסגרתו נכתבים ערכים על גדולי אומתנו, תנאים ואמוראים, גאונים, ראשונים ואחרונים
שחסרון ערכיהם מורגש באנציקלופדיה יהודית
ערך זה נכתב או הורחב במסגרת מיזם חכמי ישראל
במסגרתו נכתבים ערכים על גדולי אומתנו, תנאים ואמוראים, גאונים, ראשונים ואחרונים
שחסרון ערכיהם מורגש באנציקלופדיה יהודית

תודה!

שמש מרפא קודם כל תודה על העברת הערך למרחב, וכעת בנוגע לעריכותיך המופלאות יש לי 2 הערות, אשמח אם תמצא פנאי להשיב לי.

1. מחקת את הקטע על רב אחא בר נחמן, השאלה הוא היות שכמעט כולם סוברים שלא היה כזה אמורא וזה היה מר זוטרא נשוא הערך, האם הוא לא מתאים פה.

2. בגמ' בסנהדרין כתוב מפורש שדן דין וטעה, אך היות שלא קיבל רשות מריש גלותא לדון וכו'. אם כוונתך במחיקתו היה עוד משהו אחר, אנא כתוב לי.

ואשנה בתודה על עבודתך, הזה בפרט והכלל בכלל. - איךשיחהט"ו באב ה'תשפ"ג. 14:24, 2 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה

שמש ? (מקוה שאיני מפריע) איךשיחהט"ז באב ה'תשפ"ג. 22:56, 3 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה
@1, זו לא הצורה שזה היה כתוב בערך. אין לי התנגדות שתכתוב בדומה למה שכתבת כאן.
2. איפה כתוב שם שלא נסמך? שמש מרפא (שיחה) 23:09, 3 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה
זה כל הנושא שם. (אם בעל דין שלא נסמך חייב לשלם כשטעה, לא?) איךשיחהט"ז באב ה'תשפ"ג. 23:11, 3 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה
זו קבלת רשות לדון, לא נכון לקרוא לזה סמיכה, בוודאי שלא "היתר הוראה". שמש מרפא (שיחה) 23:45, 3 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה
אהה אתה מתכוון שהבטוי היתר הוראה לא מתאים כ"כ - אם אני כותב 'רשות מבית גלותא', (שזה בערך כמו היתר הוראה) זה כן מתאים לערך - או שחבל, כי זה לא מוסיף כלום?. איךשיחהט"ז באב ה'תשפ"ג. 23:56, 3 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה
בצורה הנכונה אפשר להוסיף. שמש מרפא (שיחה) 06:50, 4 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה
הכנסתי הקטע על רב אחא, וזה לא כ"כ ברור (אך אני מאוד רוצה להרוויח ליצור הפניה על שם רב אחא - למי שכן יחפש מידע עליו, שידע שהוא היה מן הסתם מר זוטרא). אשמח אם תבדוק אם זה טוב. בתודה על עבודתך. איךשיחהי"ז באב ה'תשפ"ג. 13:35, 4 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה
אשמח אם תמצא זמן לענות לי, כי אתה עברת כבר על זה - ולכן אולי אתה יודע קצת. השאלה הוא האם להשאיר את הערך הזה, וכן הערך הזה, והזה, כערכים נפרדים. או לאחדם בערך הזה. הצדדים: כי לעומת שאר רוב ערכי האמוראים הם לא קצרמרים, וכן אין קשר ביניהם (מלבד העובדא שבם בני רב נחמן), וכן אפסיד את התבנית אישיות של כל אחד. אך מצד שני - המדיניות הוא לאחד כמה שיותר, וכן אם אאחד נרויח ערך יותר איכותי. תודה - איךשיחהי"ח באב ה'תשפ"ג. 23:02, 5 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה
במקרה הזה אני לא רואה טעם באיחוד. חשוב רק שלא תהיה כפילות של מידע. שמש מרפא (שיחה) 00:13, 6 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה