בעלי הידע בחב"ד לפי הערך המנהג הוא בשביעי של פסח ובסוגריים אחרון בחו"ל. האם אכן קיים מנהג לאכול בשביעי של פסח עצמו שרויה? המקורות כמובן כולם עוסקים באחרון של פסח.
שיחה:מצה שרויה/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מבין ריסי הערך ניכר שהעורך חסיד חב"ד. שכן הוא מנהג נפוץ אצל רוב הנמנעים מלאכול שרויה.
כמובן ביום האחרון של פסח, בארץ ישראל ובחוץ לארץ.
בנוסף, כמדומני שהמנהג נוהג רק לקראת צאת החג, ולא בחג עצמו.
לפי הידוע לי בחו"ל המנהג נוהג באחרון של פסח כל היום. בארץ ישראל אין שום מקום לחלק בין שביעי של פסח ליום אחר של פסח אולי בגלל זה הנוהגים כך רק לקראת צאת החג (אחרי השקיעה?)
יפה. מעולם לא התעמקתי.
אבדוק בנטעי גבריאל.
אכן יש לו פרק שלם בנידון בחלק ג' של הלכות פסח. אין היתר שרויה בשביעי של פסח. רק בא"י לאחר זמן מוצאי יו"ט.
ניין, ניין, טעות, לא אוכלים בארץ שרויה בשביעי
כתבת: "כדברי רבי חיים בנבנישתי, בעל הכנסת הגדולה. עם זאת, הראבי"ה, חלק עליו וסבר שאין לנהוג בחומרה זו, כפי שהובא בשו"ת מהרשד"ם"
הראבי"ה לא יכול לחלוק על הכנסת הגדולה כיון שהראבי"ה חי מאות שנים לפניו.
הרב אנ"ש שים לב
הראב"ן לא מביא את הכנה"ג מכיוון שהוא קדם לו ב400 שנה.
תבדוק במקורות ותתקן
מלבד זאת ראוי להוסיף לערך קישו"ח
אין נושאים ישנים יותר