מכלולאים פעילים בגוף הערך נכתב כי ע''פ צוואת הגראי''ל מונה בנו הגר''ש שליט''א לנשיא הישיבה ע''פ מה שידוע לי הגראי''ל לא כתב בצוואה ע''ז כלום והמינוי היה בהחטת יעקב וירזוינסקי
שיחה:ישיבת ארחות תורה/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
עד כמה שידוע כבר שנים רבות שבצוואתו הגראי"ל היה אמור לפתור את המחלוקת על ראשות ישיבת אורחות תורה (יש שם 4 ראשי ישיבות שמוסרים שיעורים כלליים ברוטציה, ור"מ אחד...), והדברים היו ברורים (לפחות בקרב תלמידי המוסדות דאז), כי מי שימונה תהיה לו שליטה על כל המוסדות. ובצוואה נכתב כי הגר"ש יהיה ראש הישיבה, ובזה בעצם הרב שטיינמן הכריע כי אף לא אחד מראשי ישיבות או"ת ישלוט במוסדות.
הדבר לא נכון משום שהבעלים הוא יעקב וירז'וינסקי הרב שטינמן נמנע מלתת לצאצאיו שום תפקיד בישיבה ואין שום מחלוקת על ראשות הישיבה ככה זה הנוהג הרב שטינמן פעם רצה לצרף את הרב מישקובסקי כשותף ליעקב אך לבסוף נמנע מכך בנוסף פעם שמעתי מוירז'וינסקי כי לא היה מחויב למנות את ר' שרגא לנשיא ולא היתה הוראה שכזאת
כפי שכבר הבהרתי, המחלוקת היא לא על ראשות הישיבה, אלא על השליטה במוסדות, ואכמ"ל.
אין מחלוקת על השליטה. יש צוואה נוספת ברורה שהעבירה שליטה בצורה מלאה ליעקב וירז'בינסקי שכיום יו"ר העמותה.
הרב שטינמן לא ציווה כלום לגבי המוסדות וההעלות היא של וירז'וינסקי והמנוי ר' שרגא היה בהחלטתו כך שמה שניכתב ע''פ צוואת הגראי''ל אינו נכון
בצוואה המוכרת זה לא כתוב לכן ודאי שזה צריך להימחק עד שיוכח אחרת
אבל עד כמה שיש מקור הרי שאין למחוק (יש דברים מצוואות שלא מפרסמים).
צריך לבדוק במקורות שהביאו שם האם נכתב כי זה ע"פ צוואתו (לי אין אפשרות לבדוק בגלל הסינון), אבל כדאי לבדוק לפני שמחליטים למחוק. עד כמה שזה כתוב שם, הרי שיש לזה מקור.
מכלולאים פעילים מישהו יכול לבדוק ולהגיד לנו האם כתוב שם שזה ע"פ צוואתו ואם לא למחוק
תודה וסליחה
לא זה לא ע"פ הצוואה אלא ע"פ רצונו.
אפשר מקור? (גם שזה לא ע"פ הצוואה וגם שזה ע"פ רצונו)
ע"פ דברי משתמש:צעיר שבכהונה נראה שהגראי"ל נמנע מלתת לצאצאיו תפקידים במוסדותיו.
(דרך אגב, איך אני מתייג שם משתמש בלי המילה 'משתמש'?)
זה שזה לא ע"פ צוואתו לא צריך ראיה הצוואה מפורסמת...
זה שזה היה רצונו זה ע"פ ההכרזה בלויה.
וחבל להתעסק בזוטות...
א. כבר כתבתי לעיל שיש קטעים מצוואות שלא מפרסמים (לצורך הענין, ומה אם הוא כתב שם שלא למנות את פלוני בדוקא?)
ב. אדרבה, תביא הקלטה של ההכרזה ואז יהיה לך מקור.
ב. יש באתרים
א. כולם ראו אתת הצוואה (אין חלק שלא ראו)
על סמך מה אתה קובע שכל חלקי הצוואה פורסמו?
על סמך מה אתה שואל את השאלה הזו ?
לא הבנתי את התשובה, יש לך מידע מוכח שהצוואה פורסמה במלואה?
כן - ואין לי איך לעזור לך בענין (פשוט אל תשאל ואל תבקש מקור.)
אז לצערי לא נוכל להסתמך על טענתך.
בסדר. ולכן ביקשתי שלא תשאל...
אני מבין שלעת עתה בהעדר מקור אחר, אין שינוי בערך.
הבנת נכון.
א|צעיר}}
על פי צוואתו חייב להימחק אם אין מקור על פי רצונו לא יכול להכתב ללא מקור
תחפש באתרים את המקור
בינתיים התבנית מקור של כיכר הלקש מספיקה.
עליך להביא ראיה לטענה כזאת וככל ולא תביא זה צריך להימחק
אגב צעיר יש בתחתית ההודעה כשאתה כותב בעריכה חזותית אפשרות של אזכור משתמשים
הוכרע בהקלטה מההספד בסוף ימי השבעה איך אני מעביר לכם ?
מה הוכרע שזה צוואה או רצון
אפשר לשלוח במייל לא בטוח שזה יעזור כמקור
אגב להבא כדאי לא לפתור נושא מיד כשאתה מוכיח משהו כדאי לתת לאחרים להגיב
במקורות שצויינו בסוף המשפט כתוב (לפחות באחד מהם) שזה היה בצוואה כלשהי, מדברי הגרי"ג אין הוכחה שזה לא נכתב. לגוף העניין לא יודע כמה המקורות הללו אמינים.
לסיכום, מסופקני האם יש הכרעה כלשהי והאם ניתן לדרוש מקור.
אם אין לך ראיה שזה היתה צוואתו,
ואם הגרי"ג צריך להכריז ע"כ קבל עם ועדה,
זאת אומרת שזה לא נכתב בצוואה אלא כך היה רצונו (ואולי גם ציוויו...)
קרא שוב את הודעתי, כתבתי מפורש שבאחד מהמקורות כתבו שהייתה כזו צוואה.
(כפי שכתבתי) אין הוכחה מהכרזת הגרי"ג שזה לא נכתב (לא כל מה שנכתב בצוואות בהכרח מתקיים).
אבל הסתייגתי בעצמי מאמינות המקורות.
מוטי איפה היה מקור לכך שזה נכתב ?
היו בסוף השורה שני קישורים שנמחקו.
השבוע בעלון 'במה' כתוב שזה היה על פי הוראתו של הגראי"ל
ולכן?!
(נראה למישהו פה שזה יכול להיחשב מקור?! לא נראה לי שהוא משתדל לדייק בדברים אלו. אם הוא היה כותב את זה בשם מישהו, ניחא. אבל זה הכל כתבות פרסומיות ושיווקיות ממה שהוא מקבל מהישיבות)
זה לא משנה מי כתב ואיך כתב,(לפי הבנתי)
למה אם אנחנו נכנס למי כתב אפשר למחוק כמעט את כל המקורות...
אין כאן שום וויכוח,
ואין כאן שום דיון עם תוכן.
הגראי"ל רצה בכך (עיין בערך) ולא יותר מזה, מישהו פעם כינה את זה כצוואה של הגראי"ל - ואז כולם התהפכו, אפ' לחשוב מה קרה?
גם אם במכלול משתדלים לדייק (דבר שלא יקרה) אפשר לקחת הכל בריאליות בלי דרמות.
לפי הבנתי לא קיים כל ישיבה כזו ואין לזה שום מקור מלבד מהדיווח שהובא מבחדרי שלמיטב הבנתי הוא דיווח מוטעה
מבירור שנערך התברר כי אדם שאינו קשור לישיבה רצה לפתוח ישיבה באשדוד וניסה לשייך אותה לארחות תורה בשביל השם של הישיבה אך למעה היא אינה קשורה להנהלת הישיבה משום צומת (להבנתי בסוף היא גם לא נפתחה)
הייתה ישיבה כזו לצעירים, בראשות הגר"ח מישקובסקי.
אורחעס' ישמעאלים, כך היא כונתה בזמנו.
מדובר בסניף של ישיבת תורת דוד של הגר''ש רביבו הגר''ח מישקובסקי כיהן שם כר''מ ארבע שנים ע''פ הוראת הגראי''ל ובהמשך פרש
מכלולאים פעילים ידוע לי כי הישיבה קנתה את מתחם ישיבת כפר חסידים על מנת לפתוח שם סניף. למישהו יש מקור?
נכון לעכשיו זה לא נכון היו דיבורים כאלה אך הישיבה עדיין לא קנתה את זה
לכאורה מדובר בערך על ישיבת אורחות תורה, אבל למעשה זה ערך על ישיבות אורחות תורה
אין נושאים ישנים יותר