אני לא בטוח שהקטע להלן ראוי להישאר כמות שהוא במכלול, שלא לומר בטוח שלא. זה גם הקטעים המודגשים, אבל לא רק. ליהדות יש הסברים יותר משכנעים ותבנית יותר ברורה לכוחות המנוגדים בנפש האדם. אולי נכון לשנות את הקטע כביכול הוא מדבר על הגרמנים של אז, ולא על האנושות ככלל. מצפה לדעתכם:
באואר טוען, בהרצאות ובמאמרים, שהיכולת לרצוח קבוצות אנושיות שלמות היא יכולת הטבועה בבני אדם, שמתבטאת לכל אורך ההיסטוריה, אבל למזלנו יש לאדם גם נטייה הפוכה והיא המביאה לניסיונות הצלה. הסברו לכך הוא אנתרופולוגי ולפיו התפתחותה של האנושות מבוססת על העובדה שהאדם הוא יונק טורף טריטוריאלי. אולם האדם הוא חיית טרף חלשה, הזקוקה לשיתוף פעולה חברתי כדי לשרוד. אנו חיות טרף מכיוון שאנו אוכלים בשר ודגים. אנחנו יכולים לשרוד רק באמצעות שיתוף הפעולה ובהתפתחות רגשות של אהדה, אהבה, והקרבה עצמית, אינסטינקטים הנוגדים את אינסטינקט ההרג.