אסקופא הנדרסת, לגבי עריכה זו, למיטב ידיעתי אין חיה כזאת
שיחה:חסידות רחמסטריווקה/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אכן פועל שטיבל כמעט שנה שם
משהו חדש מהתקופה האחרונה! (אם אתה מקורב לקהילה הזו אסביר לך, כי הוקם בהשתדלותו ובעזרתו של הבן של הגביר הגדול שגר בירושלים שבנו נישא לפני כשנה וחצי לאלעד... , אם אתה רוצה עוד פרטים אוכל לפרט לך...).
לא מתמצא.
רק זאת אדע: אין מספיק חסידי רחמסטריווקא באלעד כדי לפתוח שם בית כנסת בשבילם.
אולי מקסימום 3-4 אברכים
יכול להיות, למעשה יש שם גביר אחד שהבן שלו נישא לאלעד, ובתמיכתו ועידודו נפתח אך לאחרונה (אלול שעבר) ביהמ"ד ברחוב פינחס בן יאיר בעיר, במקון בו שוכן ביהמ"ד מעיני ישראל של חב"ד עד לאחרונה.
בנוסף לקבוצה (שאני מכיר אישית 3, כך שאני מאמין שיש עוד לפחות כפול מזה שאיני מכיר...) גר בעיר גם הרב צבי (הערשיל) בקר בנו של האדמו"ר מאוזרוב מב"ב שחתן אצל הרב טייטלבוים חתנו של האדמו"ר הקודם, והוא סוג של משפיע שם בקהילה (בשל"ס נדמה לי), הכל מידיעה ברורה!
לידיעתכם הנושא של פתיחת שטיבל הוא מלפני יותר משנתיים ולאחרונה זה התאפשר עם בואם של עוד כמה אברכים לגור בעיר וזה לא קשור לשום גביר!!
כמובן שתמיכתו נותנת הרבה מאוד אבל לא זה מה שגרם לפתיחת השטיבל
כך או כך, לא התכוונתי לתת קרדיט לאיש זה או אחר, אלא גופא דעובדא הכי הוי, שטיבל לא היה עד שאברך אחד נכנס לעובי הקורה והוציא את זה לפועל - במקרה מדובר בבנו של גביר פלוני שהודות לתרומת ותמיכת אביו התאפשרה הפתיחה.
שמתי לב שלאורך כל הערך מופיעות הרבניות הצדקניות בשמם הפרטי ללא שום הצמדת תואר של כבוד, כגון 'הרבנית' או 'מרת'.
אשמח לדעת מה המדיניות של המכלול בנושא
אין מדיניות בנושא, אפשר לכתוב הרבנית אבל לא מרת ולא תליט"א.
במה שונה 'מרת' מ'הרב'? למה זה כן וזה לא?
זה כמו שכותבים הרב/רבי ולא הרה"ק וכד'
שרגא מדוע הורדת את הפרטים על האדמורי"ם?
ומדוע הורדת את כל המ"מ - שבא להבדיל משאר הבנים שלא כיהנו על מקומו כממשיכו?
דוגמא לפרטים נחוצים שהושמטו:
זלאטיפולי - חסידיו היו מרובים - בשונה מאחיו (הוא היה הבן הגדול ולכן רוב חסידי אביו נהרו אליו)
לציון של רבי דוד יש נהירה גדולה מאד הרבה יותר בלי שום השוואה לשאר הציונים שבהר הזיתים - כשרק שם יש את ח"י הרוטל והתרומות והעיסוק סביב הקבר (זה לא מפורסם בשלטים כי האדמו"ר מירושלים לא מרשה מטעמיו אך יש שם נהירה גדולה למדי)
עבודת התפילה של רבי יוחנן השני הייתה נקודה מאד בולטת מה שמאד מודגש עד היום אצל תלמידיו.
כמדומני שצריך להחזיר ענינים אלו
מחכה לתגובתך.
אדוני, אי אפשר להוסיף פרטים בניסוח עלון פנימי של החסידות ואחר כך לשאול למה, נראה לי שאתה פשוט לא מבין שהמכלול איננו עיתון ולא עלון, זה אנציקלופדיה ואין מילה כזו 'מ"מ' באנציקלופדיה, ובמקום לכתוב 'בניו מ"מ של רבי יוחנן הינם' היית אמור לכתוב: 'בניו שמילאו את מקומו הם'
וכך גם 'נודע בעבודת התפילה בחמימות' הרבה צדיקים נודעו בעבודת התפילה שלהם ולכן צריך לכתוב בניסוח אנציקלופדי במה הייתה תפילתו מיוחדת או נודעת, ועוד,
'צריך' להחזיר, לא, ממש לא, אפשר להחזיר, כן, אבל רק אם זה מנוסח כראוי, ומשום מה נראה לי שאתה לא ממש קראת את מדריכי הכתיבה וגם לא הבנת את חשיבות ניטרליותה של אנציקלופדיה, מכיוון שאם כן היית קורא ומבין לא היית עורך ככה ובוודאי לא שואל אחר כך למה, וד"ל, וחבל, בו"ה.
אנסה להחזיר לפי הוראותיך. תודה!
אין נושאים ישנים יותר