שיחה:זבה

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
תגובה אחרונה: לפני 25 ימים מאת שרגא בנושא זב
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

תיקון ההגדרה

לדעת הרמב"ם, ימי זיבה יכולים לחול גם בימי נידה, כיון שמנין הימים בין ימי הזיבה הוא קבוע. אביר על סוס (שיחה) 22:40, 11 ביוני 2023 (IDT)תגובה[תגובה]

לא הבנתי, אשמח להסבר יותר באריכות, תודה אפרון (שיחה) 22:56, 11 ביוני 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
לדעת הרמב"ן בכל פעם מיום תחילת וסתה מונים 7 ימים לימי נידה ולאחריהם 11 יום שהם ימי זוב. ואילו לדעת הרמב"ם, מיום שהחלה האשה לראות פעם ראשונה, מונה 7 ימים לנידותה ו11 לזובה, ומיד לאחריהם 7 ימי נידה וחוזר חלילה (בשיטה זו יש לדו האם מדובר באשה שיש לה וסת קבוע או שאינו קבוע). אביר על סוס (שיחה) 01:39, 12 ביוני 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
אביר על סוס, אכן, אמור להיות הפניה לערך מורחב משתמש:אפרון/ימי הנידה וימי זיבה, שם מבואר כל העניין, ייתכן באמת שעדיף בכל אופן לדייק גם כאן, ייש"כ. (מתנצל שלא הבנתי בהתחלה,, אני עובד על "ימי זיבה" כבר הרבה זמן והיה ברור לי שזה כתוב בערך). אפרון (שיחה) 04:01, 12 ביוני 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
הצעתי הגדרה חדשה, אם היא מקובלת עליך יש לקשר לימי הנידה, וימי הזבה. דבר נוסף, הטעם של הרמב"ן והתשב"ץ הוא לשיטתם, ואילו לדעת הרמב"ם לכאורה אינו חולי. גם הערך ימי נידה וימי זבה דורש דיוק. אביר על סוס (שיחה) 10:21, 12 ביוני 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
לא קישרתי כי הערך עוד לא קיים במרחב ולא ברור מה יהיה שמו, ברמב"ם מפורש שזה לא חולי? אשמח שתאיר את עיני בערל ימי נדה וזיבה בהרחבה, אני מעוניין בביקורת כמה שיותר מעמיקה. אפרון (שיחה) 13:35, 12 ביוני 2023 (IDT)תגובה[תגובה]
אינני מונח בסוגיא, אולם אם ימי זיבה יכולים לחול בימי המחזור איזה חולי יש כאן. ואף אם נאמר שהרמב"ם דיבר רק בווסת שאינו קבוע, עד שתקבע וסת יכול לחול. הדברים הללו חשובים גם טכנית להגדיר במשפט מתי חלים ימי הזיבה, ואי אפשר לכתוב בזמן שהאישה לא אמורה לקבל מחזור כי זה לא נכון לדעת הרמב"ם. (יש חוות דעת וחתם סופר ועוד ועוד). אביר על סוס (שיחה) 14:44, 12 ביוני 2023 (IDT)תגובה[תגובה]

מיזוג

מפעילי מערכת‏ נא למזג במקום הערך הוויקיפדי. אפרון (שיחה) 03:13, 25 ביוני 2023 (IDT)תגובה[תגובה]

בוצע נא להוסיף קטגוריות ולתקן השגיאות בדף. מקוהשיחה • ו' בתמוז ה'תשפ"ג 05:59 (IDT)

שמירת יום כנגד יום

כתבת שלדעת בית הלל אין שמירה בימים של נדה, כיון שאינם יכולים להיות זיבה, אך תוס כותבים שם שאם ראתה י' וי"א גם לבית הלל צריכה שימור בי"ב, וש"מ שאין זה טעמם.

(לגבי דעת הר"מ ממליץ לעיין בהקדמה להלכות אלו בר"מ קאפח שמטיב להוכיח שבעלת וסת קבוע מונה ז וי"א וכו עד עת וסתה, ומתחילה מהוסת חשבון חדש) א פז (שיחה) 01:45, 26 ביוני 2023 (IDT)תגובה[תגובה]

תיקנתי הניסוח על פי הערתך. אכן דעת תוספות, מסכת נדה, דף נ"ד עמוד א', ד"ה תשמש לפי רב אשי שיכול להיות שימור בימי נידה, אם ראתה ביום העשירי והתחייבה בשימור, אבל יום י"א הסמוך לימי נידה אינו מחייב שימור, כמ"ש ב"ה (נדה עב, א) תאמר ביום י"א שאין יום שלאחריו מצטרף עמו לזיבה. מיעוט שיחה (שיחה) 02:22, 26 ביוני 2023 (IDT)תגובה[תגובה]

זב

מדוע אין ערך בשם זב? גדול הדור (שיחה | תרומות) לא חתמ/ה

גדול הדור, יש זב (טמא) וטומאת זיבה, אגב, ראה עזרה:חתימה ועזרה:תיוג, הצלחה וברכה, שרגא > השתתפו >> שיחה > כ"ד באדר ב' ה'תשפ"ד > 15:46, 3 באפריל 2024 (IDT)תגובה[תגובה]