האם המשפט בפתיח על האיחוד בין החצרות נכון?
להבנתי, הענפים האחרים פשוט נמוגו ונכחדו, לא שהיה איחוד כל-שהוא.
האם המשפט בפתיח על האיחוד בין החצרות נכון?
להבנתי, הענפים האחרים פשוט נמוגו ונכחדו, לא שהיה איחוד כל-שהוא.
בכללות רבים מחסידי שאר ענפי־חב"ד הכירו בחסידות ליובאוויטש כנציגה הבלעדי של חסידות חב"ד; הדבר התבטא בין השאר בפניה למוהריי"צ מליובאוויטש שיקבל על עצמו את נשיאות כולל חב"ד מצד שני הפלגים ובעניינים נוספים. להגדיר זאת כאיחוד – תלוי בנקודת מבט.
האם חסידות ליובאוויטש רואה את עצמה גם כממשיכה של הענפים האחרים?
לדעתי קשה לומר, ומשכך זה ניסוח בעייתי למדי.
ובנוסף, האם היו מאדמו"רי שאר הענפים שהורו לחסידיהם לעבור לליובאוויטש?
הענפים האחרים נכחדו, וחלק מחסידיהם, הצטרפו למה שנשאר מחצרות חב"ד.
יש תאוריה כזאת, שיש לה יסודות לא מוכרחים (אך גם לא מופרכים), שמוהריי"צ ראה את עצמו כממשיך של כלל האדמו"רים. כמדומה שהיא קבלה ביטוי בעיקר בחדרי האוכל של ישיבות תומכי תמימים...
א. תביא מקור לדבריך, אני חושב שזה לא נכון.
ב. גם אם זה נכון, זה עדיין לא הגדרת "איחוד חצירות", יותר נכון לומר שרבים מהחסידים הצטרפו לחסידות ליובאוויטש.
מ. צינוביץ, קהילות ואישים ברוסיה הלבנה - ליובאביטש, הצופה, 14 ביולי 1944; ראו דברי הרבי מליובאוויטש ביום י"ב בתמוז ה'תשי"ג - תורת מנחם - התוועדויות, חלק ט' עמוד 57.; מנחם פרידמן ושמואל היילמן, "הרבי מליובאוויטש בחייו ובחיים שלאחר חייו", 2011, פרק 1, עמוד 35, ובהערה 25 בעמוד 300; אליה לוריא שני איזכורים: אחד עדה ומדינה - חסידות חב"ד באימפריה הרוסית תקפ"ח-תרמ"ג, הוצאת מאגנס, האוניברסיטה העברית, ירושלים, 2006 ISBN 9654932636 עמוד 110; ושני במלחמות ליובאוויץ': חסידות חב"ד ברוסיה הצארית, מרכז זלמן שזר, 2018 ISBN 9789652273529 - בשניהם שכבר הרבי הרש"ב החמישי מליובאוויטש היה הדומיננטי ביותר בתקופתו | מדובר בשלוש חצרות: קאפוסט ניעזין וליאדי; בנוגע מעבר חסידי חצר ניעזין ראו אצל חיים מאיר היילמן, חסיד קאפוסט, בבית רבי תרס"ב חלק ג' פרק ט', שחסידי ניעזין, שחצרם נסגרה לא הרבה שנים לאחר פתיחתה, התפזרו לחצרות קאפוסט, ליאדי וליובאוויטש [חסידי קאפוסט וליאדי עברו שנים אחרי כן לליובאוויטש כדלהלן]; בנוגע למעבר חסידי ליאדי לליובאוויטש: דוד אסף, מסע אל ערש הולדתה של חב"ד (ב): 'לפלך מוגילוב, פסיק. לעיר לאדי, פסיק', בבלוג "עונג שבת", אוקטובר 2016; בנוגע לחזרת חסידי קאפוסט לליובאוויטש: דוד אסף, מסע אל ערש הולדתה של חב"ד (ג): נדפס בקאפוסט, בבלוג "עונג שבת", 14 באוקטובר 2016; לגבי מעבר חסידי ענף בברויסק (ענף קאפוסטי) ולמעשה סיום מעבר חצרות קאפוסט לליובאוויטש: עמרם בלוי, היכל הבעש"ט, גליון ב שנה ו - גליון כב, תשס"ח, עמודים קכ"ה-קכ"ו. וכן אצל: Lowenthal, Naftali. Schneersohn, Shmaryahu Noah. Encyclopedia of Hasidism. Jason Aronson Publishers. London. 1996}
שוב, לא החצירות התמזגו אלא החסידים הצטרפו (בהנחה שאכן זה קרה).
אף אחד מהאדמורים לא שלח את חסידיו לליובאוויטש.
תגיד לי מתי מבחינתך אני יכול. אנסה לעבור על זה. זה דורש הרבה עבודה. ובמקרה אני מכיר החומר
אם אתה רוצה אבגד, אתה יכול לעבוד על זה במרחב הערכים, אין סיבה להעבירו לטיוטה.
יש לי הרגשה שרוב הערך מועתק מחב"דפדיה, כולל שמו וכולל שמות הפסקאות שבו.. ~~~~
שים לב ש{{בעבודה}} לא מיועדת לעבודה של חדשיים ומעלה שיניתי ל{{בעבודה מתמשכת}} מקווה שמקובל עליך
יש לציין רק שהטענה שהעלה משתמש 'חסיד של הרבי' הועלתה אחרי שבחב"דפדיה הציעו להרחיב את הערך ע"פ הערך פה, ואחרי שהעלו שם טענות שהערך שם הועתק מפה..
פשוט בדיחה
תיקון קישור שם (נסנתי ללינק ששמת וזה ללינק עריכה אז הנה חדש: http://chabadpedia.co.il/index.php/%D7%A9%D7%99%D7%97%D7%94:%D7%94%D7%AA%D7%A4%D7%A6%D7%9C%D7%95%D7%AA_%D7%97%D7%A1%D7%99%D7%93%D7%95%D7%AA_%D7%97%D7%91%22%D7%93_(%D7%AA%D7%A8%D7%9B%22%D7%95)#.D7.94.D7.9E.D7.9B.D7.9C.D7.95.D7.9C )
לא ראיתי היכן בידיוק "העתיקו" מהערך המקורי שנמצא בחב"דפדיה .. זה טענה מגוחחת מכיון שהערך בחב"דפדיה הוא המקורי ונכתב הרבה הרבה קודם הערך הזה. והערך פה נכתב על-פי מה שנכתב בחב"דפדיה.