שיחה:הט"ז הידוע/ארכיון

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

הרב מישהו, ערך נפלא, כדרכך.

רק יורשה לי להעיר, אודות שם הערך.

סבורני כי שם ערך אינו אמור להביע את מידת פופולריותו של נשוא הערך, אלא עליו לבטא את הענין עליו נסוב הערך.

הרי לא יעלה בדעתך לנסח שם ערך "האדמו"ר המפורסם" או "פועל הישועות", אלא תכתוב את שמו של נשוא הערך, ובפנים כבר תרחיב אודות שאר הפרטים.

לענייננו, נדמה לי כי ציון "הידוע" אינו אנציקלופדי, ולו בשל העובדא שלא אצל כולם זה אכן ידוע, אבל לא רק בשביל כך, אלא בעיקר משום שלא מידת פרסומו ועובדת היותו ידוע מהווה את נושא הערך.

אני סומך על כשרונותיך הברוכים שתטיב למצוא חלופה מצויינת (וכיהודה ועוד לקרא, הייתי מציע אולי לכתוב "האם חכמים יכולים לאסור דבר שהתורה התירה" או "אין כח ביד חכמים לאסור דבר שהתורה מתירה בפירוש").

הרבה הצלחה

מישהו (שיחהתרומות)

יש שם ערך דומה בויקישיבה.

וגם אני כתבתי ערך דומה כאן יש כח ביד חכמים לעקור דבר מן התורה

אבל אני לא בחרתי בשם הערך הזה כדי לתת ציון, אלא כי זה מושג מפורסם בשם הזה. לשם המחשה, אתה יכול למסור שיעור באנגלית ולדבר באמצע בלשה"ק באזכור של מושגים, ולצטט את הט"ז הזה תחת הכותרת "הט"ז הידוע" גם אם זה בשפה אחרת. המשל לא מדויק אבל הרעיון נכון.

כשראיתי את שמו של הספר בהיברובוקס "הט"ז הידוע", מיד הבנתי במה מדובר. אפילו שיש כל מיני ט"זים ידועים כמו הט"ז שאומר שהפרשת תרו"מ זה מצוה חיובית, או הט"ז של צירוף למנין או המוני חידושי ט"ז אחרים. אבל רק דין אחד זכה בשם "הט"ז הידוע" וכמו להבדיל קצת "רבי אליעזר הגדול" ועוד.

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

אני שומע (מסתבר שיש לי חור בהשכלה, או שלא שמעתי מספיק שיעוריים תורניים. את הט"ז הנוכחי כבר למדתי לפני שנים, אי-אז כשעוד חבשתי את ספסלי הכולל.. אבל טרם שמעתי כי חידוש זה - הוא הינו "הט"ז הידוע". טוב, תמיד ניתן להחכים).

אין נושאים ישנים יותר