שיחה:אסטרולוגיה הודית

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
תגובה אחרונה: לפני 5 שנים מאת יהודה 1 בנושא כביכול
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

כביכול

י. ברקוביץ מחקתי את כל המקומות שכתבת "כביכול" אמנם אני מסכים שיש לדון על חלקם שיש להחזיר. בכל אופן שייכות הכוכבים לימים אינו קשור לעבודת אלילים וזה מוזכר גם בחז"ל אלא שיש לכתוב "שייך ליום וכו'" ולא שולט. השפעת הכוכבים בעולם השפל אם קיימת או לא היא מחלוקת לפי ידיעתי, ולהימשך אחר דעת הרמב"ם, היא חומרא דאתי לידי קולא שיש האומרים שזו כפירה בדברי חז"ל. מ"מ, בדרך כלל אין צורך כאן ל"כביכול" אחרי שכל הערך מדבר על דברים המגיעים מהגויים. --יהודהשיחההצטרפו למיזם יבוא 200,000• י"ז בסיוון ה'תשע"ח • 15:45, 31 במאי 2018 (IDT)תגובה[תגובה]

יען כי ספר זה מדבר בעבודת האלילים, ומספר את דעתם של ההולכים אחרי ההבל ויהבלו, לא נכון לכתב "שייך" חלף "שולט", כי הלא את דעתם הנפסדה באנו לספר, ודעתם הנפסדה אומרת כי שולט הוא. לכן, הנכון הוא לכתוב כי לדעתם שולט הוא ביום מן הימים. והאמת כי מלכותו בכל משלה.

אַתָּה֙ הָרְאֵ֣תָ לָדַ֔עַת כִּ֥י ה֖' ה֣וּא הָֽאֱ-לֹהִ֑ים אֵ֥ין ע֖וֹד מִלְּבַדּֽוֹ

.

יעקבשיחה • י"ח בסיוון ה'תשע"ח • 18:12 (IDT)