שיחה:אין סוף (קבלה)
עידו יש כאן לדעתי ערבוב, היות והערך כולו עוסק באור אין סוף כאשר העתיק המעתיק הוא שינה מאור אין סוף לאין סוף. אין סוף הוא דיון בין המקובלים לאיזו דרגה הכוונה ואילו אור אין סוף הוא ביטוי בקבלה להתפשטות והתגלות העצמות--הנחה (שיחה) 15:44, 28 במרץ 2018 (IDT)
- אפשר להציע שינוי שם (אני אתמוך) ואז גם לשחזר אם תרצה. עידו (שיחה) 15:48, 28 במרץ 2018 (IDT)
- שינו שם לאור אין סוף?--הנחה (שיחה) 15:50, 28 במרץ 2018 (IDT)
- דא"ג אתה יודע להסביר אייך אני יוצר הדף? אם אני נרשמתי לפני שעה לאתר?--הנחה (שיחה) 15:53, 28 במרץ 2018 (IDT)
- הנחה היקר, ההבחנה המושגית בין אור אין סוף לאין סוף, היא מקובלת רק בזרמים ושיטות שונות בקבלה ולא בכולה, כך ששם הערך במכלול צריך להיות אין סוף, ובתוכו יש לפרט וליצור פרק על אור אין סוף ולפרט שם את השיטות השונות בזה. אומנם מקור ערך זה הוא מחבדפדיה ושם טבעי ששם הערך הוא אור אין סוף, מפני שבספרות חבד זה הבחנה יסודית ומקובלת, אך המכלול מטרתו לשקף את כל הספרות התורנית ולא רק את חלקה.
- אתה צודק כרגע יש עירוב בערך מפני שהפתיח הוא מויקיפדיה מהערך מושגי יסוד בקבלה וכל הערך הוא מחבדפדיה מהערך אור אין סוף, אתה מוזמן לערוך את הערך שיהיה תקין. אבל כאמור זה צריך להיות בתוך הערך הזה ולא בשם אחר ולשקף את השיטת השונות שיש קבלה בנושא.
- (Davidnead צריך לקבוע כלל איך נותנים קרדית בערך משולב כזה . אולו לצור אפשרות כזו בתוך תבנית קרד )--יוסף (שיחה) 16:58, 28 במרץ 2018 (IDT)
- מה הנושא? הערך הועתק מיותר ממקור אחד? דוד (שיחה) 17:17, 28 במרץ 2018 (IDT)
- גם אם ההבחנה תתכן שהיא רק בזרמים מסויימים (למרות שכבר הרמ"ק והרמ"ע חלקו בדבר) אינך רואה מקום לערך אור אין סוף בפני עצמו?--הנחה (שיחה) 17:25, 28 במרץ 2018 (IDT)
- הנחה ערך בפני עצמו או לא זה שיקול כמותי ולא מהותי. תתחיל לכתוב בתמציתיות בערך הזה אם יהיה צורך יהיה ניתן לפצל יוסף (שיחה) 18:06, 28 במרץ 2018 (IDT)
- גם אם ההבחנה תתכן שהיא רק בזרמים מסויימים (למרות שכבר הרמ"ק והרמ"ע חלקו בדבר) אינך רואה מקום לערך אור אין סוף בפני עצמו?--הנחה (שיחה) 17:25, 28 במרץ 2018 (IDT)
- מה הנושא? הערך הועתק מיותר ממקור אחד? דוד (שיחה) 17:17, 28 במרץ 2018 (IDT)
- דא"ג אתה יודע להסביר אייך אני יוצר הדף? אם אני נרשמתי לפני שעה לאתר?--הנחה (שיחה) 15:53, 28 במרץ 2018 (IDT)
- שינו שם לאור אין סוף?--הנחה (שיחה) 15:50, 28 במרץ 2018 (IDT)
למעשה, הערך כרגע מדבר על נקודת ההשקפה החב"דית על א"ס ברוך הוא. ניתן להעביר לאין סוף במשנת חב"ד אם זאת כוונת הכותב, ולחילופין, להעביר לטיוטא לטובת איזון הערך. עידו (שיחה) 18:43, 28 במרץ 2018 (IDT)
- מתייג את יוסף, דוד, יהודה - בעצם זו שאלה כללית מה לעשות כאשר מייבאים ערך ממקור שמציג את הערך מנקודת הראייה שלו. עידו (שיחה) 19:13, 28 במרץ 2018 (IDT)
- לדעתי אם יוחלט להעביר לערך אחר הרי שמו יהיה אור אין סוף במשנת חב"ד לרוב העיסוק בחסידות היא סביב אור אין סוף ולא כ"כ מוזכר הא"ס, אם כי בהרבה מהמאמרים מבואר שא"ס (לרוב) הכוונה לאור ולא לעצמות וממילא שווים הם.--הנחה (שיחה) 21:14, 28 במרץ 2018 (IDT)
- עידו, יוסף התנהלות מצחיקה... אחרי שהוספתי פסקה העוסקת באין סוף בקבלה הועבר הערך למשנת חב"ד...כמדומני שיש להמתין לסיום הדיון עד ביצוע העברה, זה עתה רק העלת את הרעיון...--הנחה (שיחה) 11:34, 2 באפריל 2018 (IDT)
- הנחה, צודק, הוחזר לשמו הקודם. יוסף (שיחה) 14:20, 2 באפריל 2018 (IDT)
- הנחה תראה אם אתה יכול לתמצת את כל "המאמר" שתחת הכותרת 'אין סוף במשנת חב"ד' הוא בסגנון של מאמר ולא אינצלקפדי. הקטע שהוספת "אין סוף בקבלה" הוא איכותי ותמציתי! יוסף (שיחה) 14:25, 2 באפריל 2018 (IDT)
- בקשר לקטע אין סוף במשנת חב"ד בעז"ה בהמשך, אלא שאני מאוד מתלבט כי לדעתי בערך זה צריך להיות רק הסברים והוכחות לכך שהאין סוף הוא האור וכו' ואילו כל האריכות על "אור אין סוף" אמור להיות בערך בפ"ע (לשם השוואה בספר הערכים מפני גודלו חלקו אותו לששה ערכים ענקיים ומתפרסים על פני שני ספרים).
- בקשר למחלוקת בקבלה חשבתי שיש להוסיף בו את צדדי המחלוקת, לא?!--הנחה (שיחה) 16:16, 2 באפריל 2018 (IDT)
- כל ההמשך באמת לדעתי לא כ"כ מתקשר לערך זה ככה הייתי באמת מציע להעביר זאת לערך אור אין סוף/במשנת חב"ד (איני יודע בקבלה כמה יש לכתוב אבל בחב"ד יש הרבה) וליצור כאן הפנייה, מסכימים?
- (ודא"ג אולי מישהו מוכן ליצור "מבחן האנציקלופדיות", כתבתי פסקה, אני רוצה לבדוק אם היא אנציקלופדית או לא, צריך ליצור איזה נוסחה לבחון ת'פסקה...)--הנחה (שיחה) 18:16, 2 באפריל 2018 (IDT)
- עידו, יוסף התנהלות מצחיקה... אחרי שהוספתי פסקה העוסקת באין סוף בקבלה הועבר הערך למשנת חב"ד...כמדומני שיש להמתין לסיום הדיון עד ביצוע העברה, זה עתה רק העלת את הרעיון...--הנחה (שיחה) 11:34, 2 באפריל 2018 (IDT)
- לדעתי אם יוחלט להעביר לערך אחר הרי שמו יהיה אור אין סוף במשנת חב"ד לרוב העיסוק בחסידות היא סביב אור אין סוף ולא כ"כ מוזכר הא"ס, אם כי בהרבה מהמאמרים מבואר שא"ס (לרוב) הכוונה לאור ולא לעצמות וממילא שווים הם.--הנחה (שיחה) 21:14, 28 במרץ 2018 (IDT)
אין סוף. ערך אנציקלופדי?
יהודה 1
- הועבר לדף המכלול:אספקלריה/אולם דיונים#אין סוף. ערך אנציקלופדי?
--יוסף (שיחה) 16:21, 11 באפריל 2018 (IDT)
מה זה אין סוף
לגוף הפתיח בערך "אין סוף הוא מונח קבלי למקור נעלם ובלתי ניתן לתפישה (בשכל אנושי)" מה זה "מקור נעלם". לא הכוונה לרצון ה'? לכתוב כך נראה כאילו יש עוד מקורות חוץ מה'.--יהודה • שיחה •בואו נבנה את המכלול ביחד • כ"ה בניסן ה'תשע"ח • 22:13, 9 באפריל 2018 (IDT)
- לדעתי אכן צריך לשנות את הפתיח ל "אין סוף הוא מונח קבלי המתייחס לבורא הבלתי ניתן לתפיסה" וכדומה. בקשר לאיזה דרגה במפורט רצון ה' או דרגה אחרת ראה בגוף הערך... (התבנית שהצעת לדעתי חשובה במיוחד לכל הערכים בקבלה, בקשר לאיסור פרסום כבר מפורסמים דברי האריז"ל "שבדורותינו אלה מצווה לגלות זאת החכמה!")--הנחה (שיחה) 12:45, 10 באפריל 2018 (IDT)
נוצר בהמכלול?
ר' הנחה, באם הבנתי נכונה - הערך כפי שהוא כיום נוצר במכלול ויש להוסיפו לקטגוריה המתאימה. נכון הדבר? בברכה, א.ב. קיסר • שיחה • כ"ח בניסן ה'תשע"ט • 14:41, 3 במאי 2019 (IDT)
- פנים הערך נכתב על ידי במכלול, אם כי הפתיח לקוח מויקיפדיה כנראה למבין.
- (ומתוך הבחנה בניסוח הפתיח... באמת ראוי לסדר דילמה זו: סוגיות רבות בלבה של היהדות - מוסר חסידות וקבלה, שדרישת כמה וכמה מהקהל כאן שיהיו מנוסחים בלשון המדוברת כאן - לשון האקדמיה והמדע, אלא שמאידך גיסא מפני כמה וכמה סיבות ועיקרם (הניסוח המחקרי הוא לרוב ניסוח "אובייקטיבי" מתבדל וחוקר וכו'), קושי ה"תרגום" הוא עצום וכמעט בלתי אפשרי, וגם אם כן מאבדים את דקות התוכן שבדברים, ועוד.. וראוי למצוא לכך פתרון)--הנחה • שיחה • א' באייר ה'תשע"ט • 00:00, 6 במאי 2019 (IDT)