שיחה:איוב
למה
@ביאורי בעייתי, (אם אינך רוצה - אינך צריך להגיב) איך • שיחה • כ' באב ה'תשפ"ג. 03:09, 7 באוגוסט 2023 (IDT)
- ביאורי לא בעייתי אלא פחות מתאים לתוכן הפסקה, בעוד ש"בעיני" אינו בעייתי ויותר מתאים לתוכן ולכן אין טעם לשנות הכל לטובה (שיחה) 03:12, 7 באוגוסט 2023 (IDT)
- בעיני לא משקף, שעד עכשיו דברנו בביאורים נורמלים, ועכשיו מביאים איך זה 'בעיני' חז"ל ? איך • שיחה • כ' באב ה'תשפ"ג. 03:16, 7 באוגוסט 2023 (IDT)
- לא, עד עכשיו דיברנו על הסיפור ופירושיו, ועכשיו מה דעת חז"ל עליו. הערך כרגע די על הפנים, תערוך אותו מחדש ואז יתכן שהמציאות תשתנה. (כדאי לעשות בטיוטה פרטית, לכאורה יוכל להשתתף בתחרות) הכל לטובה (שיחה) 03:53, 7 באוגוסט 2023 (IDT)
- בעיני לא משקף, שעד עכשיו דברנו בביאורים נורמלים, ועכשיו מביאים איך זה 'בעיני' חז"ל ? איך • שיחה • כ' באב ה'תשפ"ג. 03:16, 7 באוגוסט 2023 (IDT)
שם השם
יש בפסקה סיפור המעשה ציטוט (בתבנית) אולם אני אל... אדבר האם ראוי לשנות לשקי או בציטוט פסוק לא? אלי נדב ~ תדברו איתי ~ אל תפחדו 13:42, 5 בספטמבר 2023 (IDT)
- אלי נדב, טופל, תודה. אפרון (שיחה) 13:47, 5 בספטמבר 2023 (IDT)
- תעבור עוד פעם על העריכה שלך עשית שם כמה טעויות אלי נדב ~ תדברו איתי ~ אל תפחדו 20:35, 5 בספטמבר 2023 (IDT)
- @אפרון הנה כאן תיקנתי אלי נדב ~ תדברו איתי ~ אל תפחדו 20:41, 5 בספטמבר 2023 (IDT)
- תעבור עוד פעם על העריכה שלך עשית שם כמה טעויות אלי נדב ~ תדברו איתי ~ אל תפחדו 20:35, 5 בספטמבר 2023 (IDT)
בקשר לעריכה זו, זה כבר כתוב בתוך הערך (בקטע, אישיותו) אתה מתכוון בכוונה שזה צריך להיות כתוב בקטע הראשון? איך • שיחה ~ מייל • י' בכסלו ה'תשפ"ד. 14:19, 23 בנובמבר 2023 (IST)
- ממש לא אלי נדב ~ תדברו איתי ~ אל תפחדו 23:31, 23 בנובמבר 2023 (IST)
חוסר ביטחון?
עוזיאל בריח ”יש המפרשים שאיוב נענש בכל זה מפני חוסר בטחונו בה' הרמוז בפסוק בכל יום היה איוב מעלה עולות מספר כולם כי אמר אולי חטאו בני וברכו ה' בלבבם חשש שווא היה זה הלא אביהם תם וישר וירא אלהים ומדוע שהם יכפרו חס וחלילה אלא שבטחונו בה' לא היה חזק ובהמשך הפסוקים כתוב במפורש מה היתה הסיבה העיקרית לכך שנענש "פחד פחדתי ויאתיני ואשר יגרתי יבוא לי" מה שחשש הגיע לו.” מחקתי כי בכל אופן צריכים לתקן את הניסוח, אפשר להחזיר שוב עם תיקונים נדרשים אולי לפסקה אחרת בערך. מכל מקום, מי מפרש כך? והאם אסור לצדיק לחשוש שאולי בניו יחטאו? גם לכאורה הפסוק מפרש את סיבת ייסוריו שהם בגלל שאמר השטן "גע בכל אשר לו אם לא על פניך יברכך" ואם כן זה היה לנסותו, אם הוא נאמן ולא מגדף משום היסורים. אפשר היה לומר גם על "פחד פחדתי וגו'" שמקביל ללשון בספר משלי "מגורת רשע היא תבואהו" שהוא באמת לא בטח ותמיד חשש שמא ה' לא ישלם לו בעולם הזה, אבל לא על כך שהעלה עולות. ליפמן (שיחה) 22:43, 5 בדצמבר 2023 (IST)
- כן, חוסר ביטחון הרב אלישיב כך כתב וכן כתב בשיעורי דעת שלא היה לאיוב את הבטחון שהשם מנהיג את העולם ולא כוחות הרשע ועל כן הגיע לו העונש מאת השטן עצמו כמו שהזכרת ―עוזיאל בריח (שיחה | תרומות) לא חתם
- אבל זה לא קשור למה שהעלה עולות. הרי אף שה' מנהיג את העולם יש חוטאים. וכי לא רשאי אדם לחשוש שמא בניו יחטאו ולהשתדל לכפר על זה? אפשר אולי לומר שלא המעשה מוכיח אלא מה שאמר "פחד פחדתי" והיינו שהוא חשש שבסופו של דבר לא היה בטוח בכך שה' מגן עליו.--ליפמן (שיחה) 20:35, 9 בדצמבר 2023 (IST)
תם וישר וירא אלוקים
ציטוט לשון מתוך הערך איוב הוא היחיד בתנך שמוגדר תם וישר וירא אלהים וסר מרע.
הנוסח מתעה כביכול לא היו עוד אנשים כמוהומשך חכמה (שיחה) 09:33, 31 בינואר 2024 (IST)
- לדעתי אין שום בעיה. זה באמת נכון שהוא היחיד שמוגדר בתנ"ך כך. למאי נ"מ • שיחה • כ"א בשבט ה'תשפ"ד 09:37 (IDT) 09:37, 31 בינואר 2024 (IST)