רנו מגאן
רנו מגאן קלאסיק דור ראשון | |
מאפיינים כלליים | |
---|---|
יצרן | רנו |
שנות ייצור | 1995 - היום |
הרכבה | צרפת, ארגנטינה, טורקיה, ספרד ורוסיה |
מודל קודם | רנו 19 |
סיווג | משפחתית |
מפרט טכני | |
קשר | רנו סניק, רנו פלואנס, ניסאן סנטרה |
רנו מגאן (בצרפתית: Renault Mégane) הוא רכב משפחתי המיוצר על ידי חברת המכוניות הצרפתית רנו. משנת 1995 עד שנת 2002 שווק הדגם הראשון של רנו מגאן. הדגם השני משווק מאז שנת 2002 עד 2008, בשנת 2009 יצא הדגם השלישי ולו גרסת קופה ספורטיבית. בשנת 2015 הוצג הדגם הרביעי שתחילת מכירתו חלה ב-2016. המגאן הוא רכב בסגמנט המשפחתיות, ממוקם בהיצע הרכבים של רנו בין הקליאו (סופרמיני) לבין הטאליסמן (מנהלים - לא נמכרת בישראל לעת עתה).
היסטוריה
דור ראשון (1995-2002)
הדור הראשון של המגאן יצא אל השוק בשנת 1995, והחליף את רנו 19 אשר הפך להיות מיושן באותה תקופה.
בתחילה יצאה המגאן רק בתצורת האצ'בק 5 דלתות או בגרסת סדאן, אבל מאוחר יותר ניתן היה לרכוש גם דגמי שתי דלתות (קופה) ושלוש דלתות. הדגמים הראשונים כללו מנועים בנפח 1.4 ליטר עם 8 שסתומים ו 70 כוחות סוס, ו-1.6 ליטר עם 8 או 16 שסתומים ו-75 או 90 כוחות סוס בהתאמה. כמו כן ניתן היה לרכוש מנוע 2.0 ליטר עם 8 או 16 שסתומים ו 115 כ"ס או 150 כ"ס בהתאמה. בנוסף, הייתה גרסה בעלת מנוע דיזל של 1.9 ליטר.
הסדרה עברה מתיחת פנים משמעותית בשנת 1999 שכללה שינויי עיצוב ושדרוג מערכת ההנעה. כל מנועי בנזין קיבלו עתה 16 שסתומים. הם היו ב 1.4, 1.6 ו -1.8 ליטרים והספק של 95, 107 ו-116 כ"ס בהתאמה. במקביל, הציגה רנו את מנוע הבנזין הראשון שלהם עם הזרקה ישירה, אשר היה בנפח של 2.0 ליטר ו הציע 140 כוחות סוס. גרסה הכוללת מנוע דיזל עם הזרקת דלק משופרת ו-102 כוחות סוס הוצגה בסתיו 2000.
דגמי ההאצ'בק והקופה הוחלפו בשנת 2002. בישראל הדור הראשון שוק בין השנים 1996-2004
דור שני (2002-2008)
הדור השני מגאן יצא לשוק בסתיו 2002. הדגם החדש לא כלל גרסת קופה בניגוד לקודמו.
בשנה הראשונה היה רק מודל hatchback, אך בשנת 2003 הוצגה גרסאות הספורט סדאן, הסטיישן והקופה קבריולט (CC).
הדגם עבר מתיחת פנים בשנת 2006, כאשר מפרט המנועים המוצעים שונה. גרסאות דיזל כעת ניתן להשיג עם לוכדי חלקיקים, וכן הוצגו גרסאות מעודכנות של מנועים בנפח 1.5, 1.9 ו-2.0 ליטר.
המודל Hatchback הוחלף בסתיו 2008. דגם מכונית הסטיישן הוחלף במחצית הראשונה של 2009, קופה חדשה הגיעה ביוני 2010 והספורט סדאן בספטמבר 2010 יוחלף על ידי הרנו פלואנס.
דור שלישי (2008-2016)
דור שלישי של המגאן יצא לשוק בתצורת Hatchback (האצ׳בק) חמש דלתות וקופה 3-דלתות בסתיו 2008.
מנוע הבסיס הוא 1.6 ליטר עם 16 שסתומים כמו קודמו אך בשתי גרסאות מעודכנות של 100 ו-110 כ"ס. מנוע חדש שהוצג הוא TCE ליטר1.4 ,16V עם מגדש טורבו ו 130 כוחות סוס, הוא החליף את הקיים 2.0 16V עם 135 כ"ס. מנוע חדש זה מגיע בשילוב תיבת הילוכים ידנית. כמו כן, קיימת גרסה מעודכנת של המנוע עם 140 כ"ס בשילוב עם תיבת הילוכים אוטומטית. מנוע בנפח 2.0 16V Turbo ממשיך עם גרסה מעודכנת בעלת 180 כ"ס, או 250 כ"ס בסדרה RS.
מנועי דיזל נלקחו מהדגם הקודם אך עברו עדכון. מנוע בנפח 1.5 ליטר dCi כולל עתה שלוש גרסאות עם 90, 106 ו-110 כ"ס. מנוע בנפח 2.0 ליטר dCi הוא בעל 160 כ"ס כעת, והמנוע בפנח 1.9 ליטר נשאר ללא שינוי עם 130 כוחות סוס.
גירסת מכונית הסטיישן הוצגה במחצית הראשונה של 2009. גרסת הקופה הושקה ביוני 2010, ואילו גרסת הסדאן ירדה לטובת רנו פלואנס.
דור רביעי (2016-)
הדור הרביעי הוצג בתערוכת ז'נבה בשנת 2015. ב-2016 הוצגו בנוסף לגרסת ההאצ'בק גרסאות סטיישן ובניגוד לדור השלישי - גם סדאן. הדגם החדש מציע עיצוב דינמי יותר מקודמיו וכמות אבזור שמתקרבת לקטגורית הרכבים שמעל המגאן. השם "פלואנס" ששימש כביכול את גרסת הסדאן של הדור השלישי של המגאן, ננטש. למגאן 4 הוצגה גם גרסה ספורטיבית יותר - ה-GT, המוצעת עם מנוע 1.6 טורבו בנזין המספק 205 כ"ס והיגוי לכל ארבעת הגלגלים "4CONTROL". גרסה זו מוצעת במרכבים האצ׳בק וסטיישן וככל הנראה לא תשווק בישראל.
מאפיינים כלליים | |
---|---|
יצרן | רנו |
שנות ייצור | 2016- |
הרכבה | טורקיה |
מודל קודם |
רנו מגאן 3 רנו פלואנס (סדאן) |
סיווג | משפחתית |
מרכב | האצ'בק 5 דלתות, סטיישן 5 דלתות וסדאן 4 דלתות |
פלטפורמה | רנו-ניסאן CMF |
אורך | האצ׳בק: 4359 מ"מ |
רוחב | האצ׳בק: 1591 מ״מ |
גובה | האצ׳בק: 1447 מ"מ |
בסיס גלגלים | האצ׳בק: 2669 מ"מ |
מפרט טכני | |
מנוע |
1.6 ל' בנזין - 115 כ"ס 1.2 ל' טורבו בנזין - 130 כ"ס 1.5 ל' טורבו דיזל - 90/110 כ"ס 1.6 ל׳ טורבו דיזל - 130 כ״ס |
קשר | רנו סניק 5 |