רומי פורמיצ'ינו
Rumi Formichino | |
מאפיינים כלליים | |
---|---|
יצרן | Rumi[1] |
שנות ייצור | 1960–1954 |
הרכבה | איטליה |
סיווג | קטנוע |
משקל | 100 ק"ג (משקל יבש) |
בסיס גלגלים | 1,200 מ"מ |
מפרט טכני | |
מנוע |
|
הילוכים | תמסורת ידנית - 4 מהירויות |
מהירות מרבית | 75 קמ"ש |
צריכת דלק | 2.5 ליטר ל-100 ק"מ |
רומי פורמיצ'ינו (באיטלקית: Rumi Formichino) הוא קטנוע מתוצרת יצרנית המדחפים הפריסקופים והאופנועים Rumi (איט'), אשר יוצר בין השנים 1960–1954 בעיר ברגמו במחוז לומברדיה באיטליה[3]
היסטוריה
ה"פורמיצ'ינו" נולד בשנת 1954 מתוך כוונה לחצוב נתח משוק הקטנועים המשגשג של התקופה.
את צורת הגוף הגה בעל החברה והפסל דונינו רומי, שיצר דגם להרכבה בקנה מידה 1:1, ועיצב את החימר שתוכנן על ידי היזם והממציא פייטרו ואסנה (איט')[4]. התוצאה הייתה קטנוע בעיצוב מעודן במיוחד ומשקל יבש של 100 ק"ג, עם מרכב סגסוגת אלומיניום קטום לשני חלקים, הקדמי שוב מחולק לשני חלקים שהכילו את המזלג, הפנס הקדמי, מיכל 7 ליטר, את המעטה האחורי ואת מגן בוץ הגלגל האחורי.
המנוע אותר בין שני החלקים כדי לחבר ביניהם.
הקטנוע נמכר במחיר של 138,000 לירות איטלקיות[5], מחיר נמוך למדי לעומת קטנועים אחרים של התקופה. ניתן להשיג במגוון רחב של צבעים (שנהב, כחול קורסיקני, צהוב שנהב, כסף, אפור רומי, זהב לבן, כחול שמיים, אדום קורסיקני)
"רומי פורמיצ'ינו" - מפרט
- שלדת רכב: מסגרת גוף נשיאה יצוקה מסגסוגת אלומיניום[6]
- מערכת הצתה: של גלגל תנופה ומגנט
- מערכת התנעה: התחלת דוושה
- מנוע: 1 צילינדרים תאום אופקי (אנ')[7], מנוע שתי פעימות
- תיבת הילוכים בבלוק 4 מהירויות[8]
- מאייד מתוצרת "Dell'Orto"
- מצמד: מולטידיסק
- כונן סופי: שרשרת
- מתלה: מתלים קדמיים: עצמות משאלה וקפיצי בולם זעזועים / אחורי: מעטפת מיסבים תנודתית
- בלמים: בלמים קדמיים: תוף / אחורי: תוף
- קיבולת מכל דלק: 7 ליטר
- צמיג: 10x350
קישורים חיצוניים
- רומי פורמיצ'ינו, סרטון באתר יוטיוב
- רומי פורמיצ'ינו, סרטון באתר יוטיוב
הערות שוליים
- ^ רומי היה שמה של חברה איטלקית שבנתה אופנועים וסוגים שונים של ציוד שבסיסם בברגמו. בדרך כלל היה זה בית יציקה שבתקופה שלפני מלחמת העולם הראשונה ייצרו מדחפים ופריסקופים (אותם ניתן לראות גם על לוגו החברה) שכוח העבודה שלהם עלה מעשרה עובדים בערך בשנות ה-20 של המאה ה-20 לאלף עובדים בפרוץ מלחמת העולם השנייה. לאחר מלחמת העולם השנייה הושק הייצור מחדש בתחום המכונות לתעשיית המזון לתעשיות הקולנוע והטקסטיל. משנת 1949 התחילה לייצר אופנועים. החברה הייתה מעורבת גם במשבר פיננסי, שנגרם בחלקו על ידי תהפוכות פוליטיות בארגנטינה שגרמו לאובדן אספקת מכונות טקסטיל ענקיות. החברה לא הצליחה להתאושש מאירועים אלה על ידי סיום הייצור שלה, כולל זה של כלי רכב דו גלגליים, בשנת 1960
- ^ "רומי פורמיצ'ינו" - מפרט טכני motoinfo.it/schede-tecniche-moto/schede
- ^ "רומי פורמיצ'ינו" - מפרט motorumi.it/formichino
- ^ פייטרו ואסנה eccolecco.it/personaggi-illustri/pietro-vassena
- ^ "רומי פורמיצ'ינו" שנת 1955 lanemotormuseum.org/collection/motorcycles/item/rumi-formichino-1955
- ^ "רומי פורמיצ'ינו" designapplause.com/news/people/rumi-formichino
- ^ מנוע שטוח-תאום הוא מנוע בעירה פנימית דו גלילי עם הצילינדרים משני צידי גל הארכובה. הסוג הנפוץ ביותר של מנוע שטוח-תאום הוא מנוע הבוקסר-תאום, כאשר שני הצילינדרים נעים פנימה והחוצה בו זמנית
- ^ "רומי פורמיצ'ינו" auctionet.com/en/650936-scooter-rumi-formichino-125-cc-moto-year-model-1954-1962
31692053רומי פורמיצ'ינו