קומק C-919

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
יש לעדכן ערך זה.
ייתכן שהמידע המצוי בדף זה אינו מעודכן, אתם מוזמנים לסייע ולעדכן את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעדכון הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לעדכן ערך זה.
ייתכן שהמידע המצוי בדף זה אינו מעודכן, אתם מוזמנים לסייע ולעדכן את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעדכון הערך, ניתן להסיר את התבנית.
קומק C-919
דגם המטוס
דגם המטוס
דגם המטוס
מאפיינים כלליים
סוג מטוס נוסעים צר-גוף
ארץ ייצור הרפובליקה העממית של סיןהרפובליקה העממית של סין הרפובליקה העממית הסינית
יצרן Comac
טיסת בכורה 5 במאי 2017
תקופת שירות 2023–הווה
צוות 2
נוסעים 168-190
יחידות שיוצרו 1 (אב טיפוס)
משתמש ראשי צ'יינה איסטרן איירליינס
ממדים 
רוחב 3.96
מוטת כנפיים 33.6
ביצועים 
מהירות שיוט 0.785 מאך
טווח טיסה מרבי

לגרסה הראשונה: 4,075 ק"מ

לגרסה ארוכת הטווח: 5,555 ק"מ
סייג רום 12,100
הנעה 
שני מנועי LEAP-X

קומק C-919אנגלית: COMAC C-919) הוא מטוס נוסעים צר-גוף מסחרי שעתיד לשאת בין 168–190 נוסעים. המטוס מתוכנן על ידי חברת Comac הסינית והוא המטוס המסחרי הגדול ביותר שייוצר ברפובליקה העממית של סין מאז המטוס המסחרי שלא צלח שנגחאי Y-10. טיסת הבכורה של המטוס נערכה ב-5 במאי 2017,[1] ותחילת ייצורו המסחרי צפויה בשנת 2022. בדצמבר 2022, צ'יינה איסטרן איירליינס ערכה טיסת ראווה קצרה של המטוס. ב-28 במאי 2023 נערכה הטיסה המסחרית הראשונה.

מטוס זה מהווה חלק מהמאמצים של הסינים לשבור את הדואופול של החברות בואינג ואיירבוס בשוק המטוסים האזרחיים הגדולים. מטוס זה מתוכנן להתחרות כנגד הבואינג 737 והאיירבוס 320.

רכישות ומסירות המטוס

בסלון האווירי זוהיי אשר התקיים בסין ב-2010 דיווחה חברת קומק כי שש חברות תעופה שונות הזמינו את מטוסה - סך הכל 66 מטוסים ועוד 45 אפשריים. בנובמבר 2016 הגיע מספר ההזמנות ל-570 מטוסים מ-23 חברות, מרביתן חברות סיניות.[2]

ייצור

רוב הגוף מיוצר בסין אך המנועים ומערכות הטיסה מיוצרות בארצות הברית הכנפיים של המטוס חלקם מצרפת וחלקם מארצות הברית החלונות בריטים ועוד שלל מערכות מפותחות ומיוצרות על ידי חברות זרות.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קומק C-919 בוויקישיתוף

הערות שוליים

הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

36400492קומק C-919