פיג'ו EX3

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
פיג'ו EX3
"פיג'ו EX3" נהוג על ידי "Georges Boillot" (אנ')
"פיג'ו EX3" נהוג על ידי "Georges Boillot" (אנ')
מאפיינים כלליים
יצרן פיג'ו
שנות ייצור 1912 - 1914
הרכבה צרפתצרפת צרפת
מודל קודם פיג'ו L76
סיווג מכונית מרוץ
מפרט טכני
מנוע 4 צילינדרים בטור, 5,571 סמ"ק

פיג'ו EX3צרפתית: Peugeot EX3) היא מכונית מרוץ מתוצרת יצרנית הרכב הצרפתית פיג'ו אשר יוצרה בין השנים 1912 - 1914.

"פיג'ו EX3"

  • עיצוב המרכב נחשב לחוד החנית (לתקופה). תכונות עיקריות בולטות כללו: גלגלי תיל קלים וחידוש שנקרא "תותבי אוגן אינטגרלי" כדי להשיג רמות יעילות ומהירות לשינויי הגלגלים. כמו קודמו, דגם ה-"פיג'ו L76", דגם ה-פיג'ו EX3" הצטיין בגוף אווירודינמי ובזנב ארוך, מה שעזר לייצב את המכונית במהירויות גבוהות.
  • העיצוב המדויק של המנוע כלל בלוק ברזל יחיד וראש משולב, בשונה מהקונבנציה הקודמת שהטילה צילינדרים בנפרד או בזוגות.
  • מנוע קדמי - 4 צילינדרים.[1]
  • ארון הארכובה היה בנוי מאלומיניום, התקדמות חדשה לתקופה
  • דגם "פיג'ו EX3" היה נהוג על ידי נהג המרוצים "Dario Resta" (אנ') אשר ניצח בתחרות "Vanderbilt Cup" (אנ') בסן פרנסיסקו קליפורניה, ובמרוצי הגרנד פרי למכוניות בארצות הברית "United States Grand Prix" (אנ').[2]
  • דגם "פיג'ו EX3" היה נהוג על ידי נהג המרוצים "Dario Resta" אשר ניצח במרוץ "Indianapolis 500" (אנ') בשנת 1916.[3]

תמונות

ראו גם

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פיג'ו EX3 בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ "פיג'ו EX3" alchetron.com/Peugeot-EX3
  2. ^ "פיג'ו EX3" מנצחת במרוץ גביע "Vanderbilt Cup", בסן פרנציסקו, שנת 1915 vanderbiltcupraces.com/index.php/blog/article/tuesday_april_20_2010_the_peugeot_ex3-_winner_of_the_1915_vanderbilt
  3. ^ "פיג'ו EX3" במרוץ pinterest.com/pin
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

26036974פיג'ו EX3