פיג'ו EX3
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
"פיג'ו EX3" נהוג על ידי "Georges Boillot" (אנ') | |
מאפיינים כלליים | |
---|---|
יצרן | פיג'ו |
שנות ייצור | 1912 - 1914 |
הרכבה | צרפת |
מודל קודם | פיג'ו L76 |
סיווג | מכונית מרוץ |
מפרט טכני | |
מנוע | 4 צילינדרים בטור, 5,571 סמ"ק |
פיג'ו EX3 (בצרפתית: Peugeot EX3) היא מכונית מרוץ מתוצרת יצרנית הרכב הצרפתית פיג'ו אשר יוצרה בין השנים 1912 - 1914.
"פיג'ו EX3"
- עיצוב המרכב נחשב לחוד החנית (לתקופה). תכונות עיקריות בולטות כללו: גלגלי תיל קלים וחידוש שנקרא "תותבי אוגן אינטגרלי" כדי להשיג רמות יעילות ומהירות לשינויי הגלגלים. כמו קודמו, דגם ה-"פיג'ו L76", דגם ה-פיג'ו EX3" הצטיין בגוף אווירודינמי ובזנב ארוך, מה שעזר לייצב את המכונית במהירויות גבוהות.
- העיצוב המדויק של המנוע כלל בלוק ברזל יחיד וראש משולב, בשונה מהקונבנציה הקודמת שהטילה צילינדרים בנפרד או בזוגות.
- מנוע קדמי - 4 צילינדרים.[1]
- ארון הארכובה היה בנוי מאלומיניום, התקדמות חדשה לתקופה
- דגם "פיג'ו EX3" היה נהוג על ידי נהג המרוצים "Dario Resta" (אנ') אשר ניצח בתחרות "Vanderbilt Cup" (אנ') בסן פרנסיסקו קליפורניה, ובמרוצי הגרנד פרי למכוניות בארצות הברית "United States Grand Prix" (אנ').[2]
- דגם "פיג'ו EX3" היה נהוג על ידי נהג המרוצים "Dario Resta" אשר ניצח במרוץ "Indianapolis 500" (אנ') בשנת 1916.[3]
תמונות
-
"פיג'ו EX3" - מבט לתא הנהג ולוח מחוונים
-
"פיג'ו EX3" - במרוץ "United States Grand Prix" (אנ'), שנת 1913, נהוג על ידי "Jules Goux"
-
"פיג'ו EX3" - במרוץ "United States Grand Prix" (אנ'), שנת 1913
-
"פיג'ו EX3" - במרוץ "United States Grand Prix" (אנ'), שנת 1913
ראו גם
קישורים חיצוניים
הערות שוליים
- ^ "פיג'ו EX3" alchetron.com/Peugeot-EX3
- ^ "פיג'ו EX3" מנצחת במרוץ גביע "Vanderbilt Cup", בסן פרנציסקו, שנת 1915 vanderbiltcupraces.com/index.php/blog/article/tuesday_april_20_2010_the_peugeot_ex3-_winner_of_the_1915_vanderbilt
- ^ "פיג'ו EX3" במרוץ pinterest.com/pin
26036974פיג'ו EX3