פיאט 2405F

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
פיאט 2405F[1]
פיאט 2405F
פיאט 2405F
מאפיינים כלליים
יצרן פיאט
שנות ייצור 19551964
הרכבה איטליהאיטליה איטליה
חברת אם פיאט
סיווג טרוליבוס
אורך 18,050 מ"מ (המידות מתייחסות לדגם הארוך שהורכב מ-2 קרוניות)
רוחב 2,500 מ"מ
גובה 3,000 מ"מ
בסיס גלגלים 5,350 מ"מ (בסיס גלגלים בקרון הראשון), 7,100 מ"מ (בסיס גלגלים בקרון השני), מפגוש חזית הרכב עד אמצע גלגל ראשון בקרונית הראשונה - 2,400 מ"מ, מאמצע גלגל אחורי בקרונית שנייה עד פגוש אחורי - 3,200 מ"מ
מפרט טכני
מנוע 2 מנועים חשמלים מיוצר על ידי חברת (Compagnia generale di elettricità" (CGE". סוג המנוע: 2 מנועים חשמליים מסוג: Тibb, המספקים כח של 1200 וולט.
תרשים חלקיו של טרוליבוס: שני מוטות (13) מובילים את האנרגיה אל בסיסם (15) ומשם היא מועברת אל המנוע. המוטות מתחברים באמצעות תופסנים (12) אל חוט החשמל (1), וכאשר אינם בשימוש ניתן לקבעם אל גג הרכב (14). שני חוטים מתוחים (11) מושכים את המוטות אל מרכז הרכב לאחר שאלה נעים לצדדים בשל אילוצי הדרך, והחוט מאוחסן בשני תופים (10)

פיאט 2405Fאיטלקית: Fiat 2405F) הוא אוטובוס חשמלי מסוג טרוליבוס אשר יוצר על ידי חברת פיאט האיטלקית בין השנים 19551964. הדגם מונע באמצעות רשת חשמל, מושך חשמל באמצעות כבל חשמלי בתקרה המחובר לרשת המספקת חשמל.

דגמי פיאט 2405F

פיאט 2405F

הדגם יוצר ב-2 תצורות : "אוטובוס קצר"[2] ו"אוטובוס ארוך".

הדגם הארוך - דגם הטרוליבוס "פיאט 2405F" דומה בחזותו ובמבנהו לאוטובוס ארוך. חלקו הקדמי של האוטובוס הארוך גדול יותר מחלקו האחורי.

הדגם מורכב מ-2 קרוניות מחוברות. הדגם אופיין ב-4 דלתות צד (מצד ימין של הטרוליבוס). מקום מושב הנהג - צד שמאל. הדגם נתמך ב-10 צמיגים (2 בחזית הקרונית הראשונה, 2 כפולים בכל צד בחלק האחורי של הקרונית הראשונה, 2 כפולים בכל צד בחלק האחורי של הקרונית השנייה).

את מרכב הדגם ביצעה חברת "Cansa".

לדגם ה"פיאט 2405F" הורכבו 2 מנועים חשמליים מסוג : Тibb, המספקים כח של 1200 וולט.

טרוליבוס

טרוליבוס הוא סוג של אוטובוס חשמלי אשר מושך חשמל מכבל תקרה. מעל גג האוטובוס מחובר מוט לרשת החשמל. ה"טרוליבוס" נבדל מסוגים אחרים של אוטובוסים חשמלים אשר מסתמכים על סוללה חשמלית.

על רשת החשמל המזינה את הטרוליבוס לכלול שני חוטי חשמל מקבילים הסוגרים מעגל חשמלי.

בדרך כלל הכח החשמלי הנפוץ הוא 600 וולט זרם ישיר.

נתיב הנסיעה הוא תמיד קדימה (דגמי הטרוליבוס לא מסוגלים לנסוע אחורנית).

בניגוד לחשמלית שהיא כלי תחבורה ציבורית הנעה על מסילה ברחובות ערים, ה"טרוליבוס" נע על כביש אספלט ללא צורך במסילה.

באיטלקית ה"טרוליבוס" קרוי: "Filobus".

ראו גם

לקריאה נוספת

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פיאט 2405F בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ פיאט 2405F - נתונים טכניים TRANSIRA • View topic - Torino: troleibuze
  2. ^ פיאט 2405F דגם קצר - שנת 1955 trolleybuses on DeviantArt
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

27645768פיאט 2405F