פורשה 917
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מאפיינים כלליים | |
---|---|
יצרן | פורשה |
שנות ייצור | 1973–1968 |
מודל אחריו | פורשה 936 |
סיווג | מכונית מרוץ |
פלטפורמה | הנעה אחורית |
אורך | 3960-4780 מ"מ |
רוחב | 1880-2216 מ"מ |
גובה | 920-1155 מ"מ |
משקל | 730-909 ק"ג |
בסיס גלגלים | 2300-2500 מ"מ |
מפרט טכני | |
מנוע | 4,500-5,400 סמ"ק בוקסר 12 צילינדרים מרכזי 520–1100 כ"ס |
הילוכים | ידנית 5 הילוכים |
מהירות מרבית | 354 קמ"ש |
פורשה 917 הייתה מכונית מרוץ מתוצרת חברת פורשה הגרמנית לקטגוריית מכוניות אבטיפוס הבכירה (LMP1 כיום) באליפות העולם במרוצי סיבולת ובכללם מרוץ 24 השעות של לה מאן.
מכונית ה-917 הייתה ממכוניות המרוץ המוצלחות ביותר[1][2] בשנות השבעים ובעלת משמעות גדולה לחברת פורשה כאשר זכתה פעמיים ברציפות בין השנים 1970–1971 באליפות העולם למכוניות ספורט של ארגון ה-FIA, הן לנהגים והן ליצרנים. בשנת 1970 הניבה מכונית ה-917 את ניצחונה הראשון של חברת פורשה במרוץ 24 השעות של לה מאן, ניצחון אשר הושג על ידה גם בשנה שלאחר מכן.
קישורים חיצוניים
מיזמי קרן ויקימדיה |
---|
תמונות ומדיה בוויקישיתוף: פורשה 956 |
הערות שוליים
29129962פורשה 917