פורשה מאקאן
מאפיינים כלליים | |
---|---|
נקרא גם | מקאן |
יצרן | פורשה |
שנות ייצור | 2014-הווה |
הרכבה | גרמניה |
חברת אם | קבוצת פולקסווגן |
סיווג | מכוניות שטח/פנאי |
מרכב | קרוסאובר קופה בעלת חמש דלתות |
פלטפורמה | פולקסווגן MLB |
אורך | 4,681 מ"מ |
רוחב | 1,923 מ"מ |
גובה | 1,624 מ"מ |
משקל | 1,865–1,925 ק"ג |
בסיס גלגלים | 2,807 מ"מ |
מפרט טכני | |
קשר | אאודי Q5 |
מעצב | מייקל מאוור |
פורשה מאקאן (בגרמנית: Porsche Macan) הוא רכב פנאי ספורטיבי יוקרתי בגודל בינוני, המיוצר על ידי חברת פורשה הגרמנית החל משנת 2014. היא הוצגה בתערוכת הרכב של לוס אנג'לס בשנת 2013[1], והגיעה לישראל בשנת 2013[2]
בשנת המכירות הראשונה (2014) אזל[3] מלאי מכוניות המאקאן לאחר שכל 50,000 היחידות אשר הוצעו למכירה על ידי פורשה נמכרו[4].
שם
במקור תכננה חברת פורשה לקרוא לדגם זה בשם קאג'ון, הלחם של המילים 'קאיין' ו'ג'וניור', פירוש: גרסה מוקטנת של דגם הפורשה קאיין. אולם, בפברואר 2012 הודיעה פורשה כי הוחלט על השם הסופי והרשמי לדגם זה של המכונית - מאקאן. פירוש המילה מאקאן הוא טיגריס באינדונזית.
פיתוח
בנובמבר 2010 נודע על הפרויקט כפיתוח עתידי, כאשר במרץ 2011 הודיעה על כך פורשה באופן רשמי. המאקאן הוצגה באופן רשמי ובגרסת הייצור הסופית בסוף שנת 2013 בתערוכות הרכב בלוס אנג'לס ובטוקיו, כאשר מכירות הרכב באירופה החלו באביב 2014.
מכונית המאקאן מיוצרת לצד דגמי הפאנאמרה והקאיין במפעלה החדש והמורחב של פורשה בלייפציג.
המאקאן ממוצבת מתחת לפורשה קאיין, עם זאת נועדה גם להיות ספורטיבית ממנה. דוגמה אחת היא תיבת ה-PDK (בגרמנית: Porsche Doppelkupplung), תיבת 7 הילוכים, כפולת מצמדים ומהירה של פורשה, המגיעה כסטנדרט במאקאן, לעומת תיבת שמונת ההילוכים האוטומטית מסוג טיפטרוניק המוצעת בקאיין.
המכונית חולקת פלטפורמה משותפת עם האאודי Q5. בסיס הגלגלים ותצורת מערכת המתלים מבוססים מהגדרות מכונית האאודי, אך שונים במידה רבה. מנוע המכונית, תיבת ההילוכים הגדרות מערכת המתלים, פנים וחוץ המכונית ייחודים לפורשה מאקאן. נוסף על כך המאקאן ארוכה יותר ב-43 ס"מ, ורחבה יותר ב-36 ס"מ מהאאודי Q5.
נתונים
בתחילה כאשר הושקה, המכונית הייתה זמינה בשלושה דגמים שונים עם מנועים שונים, שלושתם מנועי V6. מאקאן S בעל מנוע 3.0 ליטרים והספק של 300 כ"ס, מאקאן טורבו בעל מנוע 3.6 ליטרים והספק של 400 כ"ס, ומאקאן דיזל S בעל מנוע דיזל בנפח 3.0 ליטרים והספק של 258 כ"ס.
כל הדגמים הם בעלי תיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים אוטומטית, מערכת הנעה כפולה, מערכת מתלי אוויר הכוללת אפשרות לבחירה בין הגדרות שונות[5], ומערכת ה-PASM, מערכת ניהול המתלים הדינמית של פורשה (Porsche Active Suspension Management).
לאחר שורת דגמי ה-S, הציגה פורשה מאוחר יותר דגם בסיס בעל מנוע טורבו בנפח 2.0 ליטרים, הנקרא בפשטות מאקאן. דגם זה יועד לשווקים אסייאתיים ולשוק הבריטי, מנוע זה בעל 4 צילינדרים פותח מבסיס מנוע קיים של קבוצת פולקסווגן הנמצא בין היתר בשימוש אאודי Q5, אך נבנה על ידי פורשה מחדש.
מכונית המאקאן היא המכונית הראשונה של פורשה בעלת מנוע 4 צילינדרים[6] מאז הפסקת ייצורה של הפורשה 968 בשנת 1995.
מאקאן GTS
בשנת 2015 חשפה פורשה בטוקיו את גרסת ה"ביצועים הגבוהים" לגרסת ה-S[7]. היא כוללת מנוע בנזין טווין טורבו V6 צילנדרים בנפח 3.0 ליטרים המספק כ-360 כוחות סוס ב-6,000 סיבובים לדקה. תיבת הילוכים כפולת מצמד בעלת שבעה הילוכים. היא מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 5.2 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 257 קמ"ש.
מתיחת פנים 2019
בשנת 2019 הציגה פורשה מתיחת פנים[8], הכוללת עיצוב חדש ומודרני והוספת 20 כוחות סוס למנוע.
מתיחת פנים 2018
בשנת 2018 הציגה פורשה מתיחת פנים למאקאן[9], הכוללת עיצוב חדש ומודרני ומנוע חדש המנוע הוא מנוע בנזין טווין טורבו V6 צילנדרים בנפח 2.9 ליטרים המספק כ-440 כוחות סוס ב-5,600 סיבובים לדקה.
מתיחת פנים שנת 2021
ביולי 2021 הציגה פורשה מתיחת פנים נוספת למאקאן[10]. היא כוללת עיצוב ספורטיבי יותר ושדרוגים למנועים, והורדת גרסת ה"מאקאן טורבו" בגלל שנתוני המנוע שלה זהים למאקאן GTS. אחת הסיבות לפורשה הציגה מתיחת פנים ולא דור חדש, זה בגלל שהדור הבא שיוצג בשנתיים הקרובות יהיה חשמלי בלבד.
היצע המנועים החדש כולל: למאקאן הבסיסי נוספו 15 כ"ס למנוע, התאוצה אורכת 6.5 שניות והמהירות המרבית עומדת על 235 קמ"ש. למאקאן S הוחלף המנוע למנוע V6 טווין טורבו משופר המספק כ-380 כ"ס, תוספת של 26 כ"ס למנוע, התאוצה אורכת 4.6 שניות ומהירות המרבית עומדת על 259 קמ"ש. למאקאן GTS שיפרה פורשה את המנוע וכעת הוא מספק כ-440 כ"ס. התאוצה אורכת 4.3 שניות והמהירות המרבית עומדת על 272 קמ"ש.
כל הגרסאות עברו כיול חדש למתלים. פורשה החליפה את הכפתוריים הפזיים במשטחי מגע חדשים.
דגם | מנוע והספק | תאוצה 0-100 קמ"ש | מהירות מרבית |
---|---|---|---|
מאקאן | 2.0 ליטרים (1984 סמ"ק) 4 צילינדרים 237 כ"ס ב-5000–6800 סל"ד | 6.9 שניות | 223 קמ"ש |
מאקאן S | 3.0 ליטרים (2977 סמ"ק) 6 צילינדרים 340 כ"ס ב-5500–6500 סל"ד | 5.4 שניות | 254 קמ"ש |
מאקאן טורבו | 3.0 ליטרים (3604 סמ"ק) 6 צילינדרים 400 כ"ס ב-6,000 סל"ד | 4.8 שניות | 266 קמ"ש |
מאקאן S דיזל | 3.0 ליטרים (2967 סמ"ק) 6 צילינדרים טורבו דיזל 258 כ"ס ב-4000–4250 סל"ד | 6.3 שניות | 230 קמ"ש |
קישורים חיצוניים
- אתר האינטרנט הרשמי של פורשה מאקאן (באנגלית)
- אתר היבואן
- מבחן לרכב על ידי מגזין הילוך חמישי, סרטון באתר יוטיוב
הערות שוליים
- ^ 2014 פורשה מקאן – נחשף רשמית, באתר קארטיוב, 20 בנובמבר 2013
- ^ פורשה מקאן בישראל – מחיר החל מ-585,000 שקל, באתר קארטיוב, 03 בדצמבר 2013
- ^ http://www.carprousa.com/want-a-sold-out-porsche-macan-you-may-be-in-luck
- ^ http://www.mirror.co.uk/lifestyle/motoring/car-reviews/new-porsche-macan-sold-out-3590059
- ^ http://www.autoexpress.co.uk/porsche/macan
- ^ מנוע 4 צילינדרים לפורשה מקאן, באתר קארטיוב, 25 באפריל 2014
- ^ פורשה חושפת את המקאן GTS החדש, באתר קארטיוב, 28 באוקטובר 2015
- ^ 2020 פורשה מקאן GTS החדש נחשף, באתר קארטיוב, 17 בדצמבר 2019
- ^ 2019 פורשה מקאן החדש - מתיחת פנים, באתר קארטיוב, 25 ביולי 2018
- ^ מתיחת פנים: 2022 פורשה מקאן החדש, באתר קארטיוב, 20 ביולי 2021
31813536פורשה מאקאן