פורמולה 1 עונת 1973
סוג תחרות | מרוץ מכוניות |
---|---|
תאריך התחלה | 28 בינואר 1973 |
תאריך סיום | 7 באוקטובר 1973 |
מספר עונה | 24 |
מספר מרוצים בעונה | 15 |
זוכה באליפות הנהגים | ג'קי סטיוארט |
נקודות הנהג הזוכה | 91 |
זוכה באליפות היצרנים | לוטוס |
נקודות היצרן הזוכה | 92 |
עונת 1973 הייתה העונה העשרים וארבע של אליפות הפורמולה 1, שאורגנה על ידי הפדרציה הבינלאומית לרכב (FIA). ג'קי סטיוארט, זכה באליפות הנהגים בפעם השלישית והאחרונה בקריירה. קבוצת לוטוס זכתה באליפות היצרנים.
הקרב על אליפות היצרנים בעונה התקיים בין קבוצת טיירל בה נהגו סטיוארט ופרנסואה שבר ובין קבוצת לוטוס בה התחרו אמרסון פיטיפלדי ורוני פטרסון. סטיוארט הבטיח את הזכייה באליפות הנהגים כבר בגרנד פרי איטליה, שני מרוצים לסיום העונה. הקרב על אליפות היצרנים נותר פתוח עד מרוץ סיום העונה שהתקיים במסלול גלן ווטקינס בארצות הברית. ביום שבת, במהלך האימונים שקדמו למרוץ, התנגש שבר עם רכבו ונהרג במקום. בעקבות התאונה החליטו טיירל וסטיוארט לפרוש מהמרוץ, דבר שאיפשר ללוטוס לזכות בתואר. בסיום העונה הכריז סטיוארט על החלטתו לפרוש מהמרוצים, החלטה שהתקבלה עוד לפני מותו של שבר.
מלבד שבר מצא את מותו במהלך העונה נהג נוסף, הבריטי רוג'ר ויליאמסון שנהרג במהלך גרנד פרי הולנד. בעונה זאת הוצגה לראשונה מכונית הבטיחות. הייתה זאת מכונית מדגם פורשה 914 בה נעשה שימוש לראשונה בגרנד פרי קנדה. עם זאת, מכוניות בטיחות יהפכו לחלק רשמי מהתחרות רק עשרים שנים מאוחר יותר[1].
33455831פורמולה 1 עונת 1973
- ^ First ever Safety Car in Formula 1 : Rewind to 1973, 7 February 2012