פורד חמש מאות

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
פורד חמש מאות
Ford Five Hundred
פורד חמש מאות
פורד חמש מאות
מאפיינים כלליים
יצרן פורד
שנות ייצור 12 ביולי 200412 באפריל 2007
יחידות שיוצרו 241,402
הרכבה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
מודל קודם
מודל אחריו פורד טאורוס (דור חמישי)
סיווג מכונית משפחתית גדולה
פלטפורמה Ford D3 platform (אנ')
אורך 5,098 מ"מ
רוחב 1,892 מ"מ
גובה 1,562 מ"מ
משקל 1,652 ק"ג (ריק)
בסיס גלגלים 2,868 מ"מ
מפרט טכני
מנוע V6 צילינדרים, 2,967 סמ"ק המפיק 203 כ"ס ב-5,650 סל"ד, יחס דחיסה 10.0:1
הילוכים
  • תיבת הילוכים רציפה - מתוצרת "ZF Friedrichshafen" (אנ') סוג "Batavia CFT30" (שודך למנוע גרסת הנעה 4x4)
  • תמסורת אוטומטית - 6 מהירויות מתוצרת "Aisin Seiki" (אנ') סדרה "AWTF-80 SC" (אנ') סוג "21" (שודך למנוע גרסת הנעה קדמית)
מעצב
  • George Bucher
  • J Mays (אנ')

פורד חמש מאותאנגלית: Ford Five Hundred) היא מכונית משפחתית גדולה מתוצרת יצרנית הרכב פורד אשר יוצרה מ-12 ביולי 2004 – 12 באפריל 2007 בארצות הברית (שנות דגם: 2005–2007).[1]

מקור שם הדגם "פורד חמש מאות" בלוחית השעון שלו בסיומת 500 המשמשת את יצרנית הרכב פורד בדגמי "Fairlane 500" (אנ') ופורד גלקסי 500 שיוצרו משנות ה-50 של המאה ה-20 עד שנות ה-70.

ממאפייני "פורד חמש מאות"

[2][3]

  • המאפיין המייחד את "פורד חמש מאות" הוא גובהו החיצוני הגבוה בגובה 61.5 אינץ', דגם "פורד חמש מאות" נבנה גבוה יותר ב-5 אינץ' מדגם פורד טאורוס.
  • 4 דלתות סדאן.[4]
  • 5 נוסעים.[5]
  • מנוע בנזין 3.0 ליטר - קדמי
  • סוגי הנעות: הנעה קדמית 4x2, הנעה כפולה 4x4 (אופציה). מערכת הנעה קדמית גלקסיית אלקטרו-הידראולית של ה"הילקס" (אנ') (מבוססת על זו ששימשה בדגמי "Volvo S80" (אנ') ו-"XC90" (אנ')) הייתה אופציונלית).
  • קיבולת מכל דלק - 72 ליטר.
  • "פורד חמש מאות" מבוססת על "פלטפורמת פורד D3", המשותפת לדגמי "מרקורי מונטיגו" (אנ') ו"פורד פריסטייל" (אנ').
  • שולבו כמה מאפייני עיצוב של וולוו במבנה של "פורד חמש מאות", כולל גרסה שונה של מערכת ההגנה מפני השפעות על צד "Side Impact Protection System" (אנ') (SIPS) מבית וולוו, תוך תקשור כוחות השפעה סביב תא הנוסעים, מסילות המסגרת הקדמיות עוצבו מחדש כדי לקלוט טוב יותר את כוחות ההשפעה. קרן פלדה חוצה מכונית הידרו -מעוצבת מתחת למושבים הקדמיים הייתה מרותכת בין "עמודי B" (ישירות מתחת לקורה זהה מעל "עמודי B" (באנגלית: B-pillars)
  • לצד כריות אוויר קדמיות כפולות סטנדרטיות, דגם "פורד חמש מאות" היה זמין עם שתי כריות האוויר הצדדיות וכריות אוויר "ווילון" כאופציה.
  • מתלים: מתלה עצמאי לסרנים הקדמיים והאחוריים, עם מתלה קדמי של "מקפרסון" וציר אחורי רב קישורי עם זעזועים סליליים, לשני הסרנים היו מוטות מייצב.
  • בלמים: בלמי דיסק ארבעה גלגלים נגד נעילה (12.5 אינץ' קדמי, 13 אינץ' אחורי).
  • בדומה לפורד פוקוס מהדור הראשון, המושבים של "פורד חמש מאות" מוקמו גבוה יחסית מהרצפה, וסיפקו תנוחת ישיבה זקופה ושיפור הראות, הגישה והמצוק. בנוסף, המושב האחורי היה ממוקם גבוה יותר מהמושבים הקדמיים. המושב האחורי מתקפל כדי להשלים את תא המטען.
  • 3 רמות גימור: SE, SEL, Limited.
  • מחיר היחידה (דגם בסיסי) עמד על 22,795 דולר, מחיר דגם הנעה כפולה 4x4 עמד על 28,495 דולר (ארצות הברית, שנת 2005).

מכירות (לפי שנה קלנדרית)

  • 14,106 יחידות - שנת 2004
  • 107,932 יחידות - שנת 2005
  • 84,218 יחידות - שנת 2006
  • 35,146 יחידות - שנת 2007

תמונות

ראו גם

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פורד חמש מאות בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ "פורד חמש מאות" consumerreports.org/cars/ford/five-hundred
  2. ^ "פורד חמש מאות", שנת 2004 - מפרט carfolio.com/specifications/models
  3. ^ "פורד חמש מאות" edmunds.com/ford/five-hundred/2005/sedan/features-specs
  4. ^ "פורד חמש מאות" washingtonpost.com/wp-dyn/articles
  5. ^ "פורד חמש מאות" thecarconnection.com/overview/ford_five-hundred_2005
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

27627636פורד חמש מאות