פורד גלאקסי

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
פורד גלאקסי
Ford Galaxy
מאפיינים כלליים
יצרן פורד
שנות ייצור 1995–הווה
הרכבה בלגיה
ספרד
סיווג מיניוואן
מפרט טכני
מנוע בנזין
דיזל

פורד גלאקסיאנגלית: Ford Galaxy) היא מכונית מיניוואן קומפקטית עם שבעה מקומות ישיבה, המיוצרת על ידי חברת פורד האמריקאית החל משנת 1995.

היסטוריה

פורד גלאקסי תוכנן ויוצר כחלק ממיזם משותף של חברת פורד וקונצרן פולקסווגן, שבו פותחו ויוצרו יחד שלושה דגמים דומים: פורד גלאקסי, פולקסווגן שראן וסיאט אלהמברה[1].

החל מהדור השני הגלאקסי חולק פלטפורמה ומכלולים עם הדגמים פורד מונדיאו, פורד с-מקס ופורד s-מקס.

דור ראשון (1995–2006)

הדור הראשון של הגלאקסי נחשף בשנת בינואר 1995.

קובץ:Ford Galaxy front 20080331.jpg
דור ראשון לפני מתיחת הפנים

היצע יחידות ההנעה כלל מנועי דיזל בנפח 1,900 סמ"ק בהספק של 90 ו-110 כוחות סוס ותיבות הילוכים אוטומטיות וידניות[2].

בנוסף כלל ההיצע מנועי בנזין בנפחים של 2,000, 2,300 ו-2,800 סמ"ק ובהספקים של 116, 145 ו-174 כוחות סוס לצד תיבות הילוכים אוטומטיות וידניות.

כמו כן הוצעו גרסאות עם הנעה כפולה.

ממדי המכונית היו גדולים יחסית, עם אורך של 461.7 ס"מ, רוחב של 181.0 ס"מ, גובה של 173.0 ס"מ ובסיס גלגלים באורך 283.5 ס"מ[3].

שגיאה ביצירת תמונה ממוזערת:
דור ראשון - מתיחת פנים

בינואר 2000 עברה הגלאקסי מתיחת פנים[4], במסגרתה עודכן העיצוב החיצוני והפנימי ויחידות ההנעה שודרגו, כאשר במנועי הדיזל עלה ההספק מ-110 כ"ס ל-116 כוחות סוס[5] ונוספו שני מנועי 1.9 ליטר נוספים בהספק של 130 כוחות סוס ו-150 כוחות-סוס.

במנועי הבנזין עלה ההספק - בהתאמה - ל-116, 140, 145 ו-204 כוחות סוס.

דור שני - מתיחת פנים

דור שני (2006–2015)

בינואר 2006 הוצג הדור השני של פורד גלאקסי, יחד עם דגם חדש – פורד אס-מקס, שחולקים את אותה הפלטפורמה ואת אותן יחידות ההנעה, יחד עם פורד מונדיאו[6].

דור שני - לפני מתיחת פנים

ב-2007 הגיעה הגלאקסי לישראל על-ידי היבואן הרשמי דלק מוטורס, שם שווקה לראשונה[7].

היצע יחידות ההנעה כלל מנועי טורבו-דיזל בנפחים של 1.8, 2.0 ו-2.2 ליטרים, עם הספקים של 101, 125, 130, 140, 150 ו-175 כוחות-סוס ותיבות הילוכים אוטומטיות וידניות.

היצע מנועי הבנזין כלל מנועים בנפחים של 2.0 ו-2.3 ליטרים בהספקים של 145, 161 ו-203 כוחות סוס, עם תיבות הילוכים אוטומטיות וידניות.

מידות הרכב הן[8]: אורך של 482.0 ס"מ, רוחב של 185.4 ס"מ, גובה של 172.3 ס"מ ובסיס גלגלים באורך של 285.0 ס"מ.

אבזור הבטיחות בגלאקסי כלל 7 כריות אוויר ובקרת יציבות, ובמבחני הריסוק של ארגון "EURO-NCAP" קיבל הדגם את הציון המרבי של חמישה כוכבי בטיחות.

בשנת 2010 עבר הדגם מתיחת פנים, במהלכה עודכן עיצוב הפגוש הקדמי ויחידות התאורה האחוריות קיבלו עיצוב פנימי חדש.

כמו כן ממדי הרכב גדלו עם תוספת של 300 מ"מ לרוחב וכ-900 מ"מ לגובה[9].

כמו כן היצע המנועים שודרג, ונוספו גרסאות עם מנועים חדשים מסדרת "אקו-בוסט" של פורד: מנועי טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר עם הספקים של 199, 203 ו-240 כוחות סוס, עם תיבות הילוכים חדשות - רובוטיות כפולות-מצמדים מסדרת "powershift".

דור שלישי (2015–הווה)

הדור השלישי של פורד גלאקסי נחשף בתערוכת הרכב בניו-יורק באפריל 2015 עם עיצוב שונה לחלוטין, שיישר קו עם שפת העיצוב החדשה של רכבי החברה.

הדור השלישי לא משווק בישראל.

שגיאה ביצירת תמונה ממוזערת:
דור רביעי

היצע יחידות ההנעה כולל שני מנועי בנזין: מנוע 1.5 ליטר עם 160 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית ומנוע 2.0 ליטר עם הספק של 240 כ"ס עם תיבת הילוכים אוטומטית.

היצע מנועי הדיזל גדול, וכולל מנועים בנפח של 2.0 ליטר עם הספקים של 120, 150, 180 ו-210 כוחות סוס, ותיבות הילוכים ידניות ורובוטיות כפולות-מצמד.

ממדי הדור השלישי גדלו במעט מהדור היוצא[10]: האורך גדל ל-484.8 ס"מ, הרוחב גדל ל-191.6 ס"מ. לעומת זאת, גובה המכונית הונמך ל-174.7 ס"מ ובסיס הגלגלים קוצר ל-284.9 ס"מ.

הגלאקסי קיבלה 5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק[11], ובשנת 2015 זכתה הגלאקסי בתואר המכונית הבטוחה ביותר של ארגון ""Euro NCAP" בסגמנט המיניוואנים הקומפקטיים[12].

נתוני מכירות בישראל

להלן טבלת מסירות של פורד גלאקסי בישראל לפי שנים, על פי נתוני אתר "קארזון"[13]:

שנה מכירות
2010 173
2011 318
2012 282
2013 280
2014 202
2015 122

גלריה

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פורד גלאקסי בוויקישיתוף

הערות שוליים

הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

34095055פורד גלאקסי