פוקה-וולף Fw 200 |
מאפיינים כלליים |
---|
סוג |
סיור ימי, תובלה, נוסעים, הפצצה |
---|
ארץ ייצור |
גרמניה הנאציתגרמניה הנאצית |
---|
יצרן |
פוקה וולף |
---|
טיסת בכורה |
27 ביולי 1937 |
---|
תקופת שירות |
1937–1944 (כ־7 שנים) |
---|
צוות |
5 |
---|
נוסעים |
עד 30 חיילים בתצורת נוסעים |
---|
יחידות שיוצרו |
276 |
---|
משתמש ראשי |
לופטוואפה |
---|
משתמשים משניים |
לופטהאנזה |
---|
ממדים
אורך |
23.45 מטר |
---|
גובה |
6.3 מטר |
---|
מוטת כנפיים |
32.85 מטר |
---|
שטח כנפיים |
119.85 מ"ר |
---|
משקל ריק |
17,005 ק"ג |
---|
משקל המראה מרבי |
24,250 ק"ג |
---|
|
ביצועים
מהירות שיוט |
335 קמ"ש |
---|
מהירות מרבית |
360 קמ"ש |
---|
טווח טיסה מרבי |
3,560 ק"מ |
---|
סייג רום |
6,000 מטר |
---|
|
חימוש
פצצות |
5,400 קילוגרם פצצות |
---|
|
הפוקה-וולף Fw 200 קונדור הוא מטוס תובלה, סיור ימי, הפצצה ונוסעים שיוצר על ידי חברת פוקה וולף ושירת בלופטוואפה במהלך מלחמת העולם השנייה. המטוס, שתוכנן על ידי מהנדס האווירונאוטיקה קורט טאנק, ניחן בטווח טיסה ארוך במיוחד ולכן הוא הצטיין בתפקיד הסיור הימי שבו הוא גם ביצע משימות תקיפה של ספינות האויב. בין יוני 1940 לפברואר 1941 נטען כי מטוסי הקונדור הטביעו כ-365,000 טונות של ציוד וספינות באוקיינוס האטלנטי. המטוסים היו מוצלחים בתפקיד זה עד לכינויים "אימת האטלנטי" על ידי וינסטון צ'רצ'יל. באמצע שנת 1942 המטוס כבר איבד את יתרון המהירות יחסית למיירטי האויב ולכן תקיפת הספינות הופסקו. משנת 1943 המטוס שימש להטסת נוסעים בלבד. ייצור המטוס נפסק בשנת 1944, לאחר שיוצרו 276 יחידות.
קישורים חיצוניים
29273157פוקה-וולף Fw 200