עודד נפחי

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
עודד נפחי
תקופת הפעילות מ-1990
עיסוק איש תוכן, חוקר ויזם

עודד נפחי (נולד ב-27 במאי 1971) הוא איש תוכן, יזם וחוקר. נפחי הוא אחד ממקימי גלגלצ, ניהל את גלגלצ ואת ערוץ הילדים וייסד שתי חברות הזנק הירו מדיה וואליס.

ביוגרפיה

עודד נפחי נולד בתל אביב לרות ממקימות מכון רודי לפסיכולוגיה ואביקם, איש תעשיית הדפוס. בצעירותו היה ממקימי שבט הצופים רמת אביב ג'. את שירותו הצבאי עשה בגלי צה"ל.

תקשורת

ב 1990 החל את הקריירה שלו ברדיו. נפחי שימש כמפיק הראשי של גלי צה"ל וחתום על הפקות שונות ביניהן "שוב יוצא הזמר", גרסאות רוק לשירי עבריים קלאסיים אשר הפיק עם תמר מרום וסדרת מסיבות גיוס. לקראת סוף שירותו הצבאי, יחד עם ארז טל ומשה שלונסקי, הקימו את גלגלצ. בשנת 1994, לאחר עזיבת המנהל הראשון של גלגלצ נועם אבירם, מונה למנהל גלגלצ. בתקופה זו, התחנה שילשה את כמות המאזינים והפכה לתחנת המוזיקה המצליחה בישראל[1].

בשנת 1995 הצטרף לערוץ הילדים כעורך התוכנית "עולמו של הוגו". בשנת 1996 מונה נפחי לעורך ראשי של ערוץ הילדים. בתקופה זו הקים גם את אתר וקהילת ערוץ הילדים[2]. בהמשך, נפחי מונה למנהל תוכן של חברת האם של ערוץ הילדים נגה תקשורת ובמסגרת זו שם דגש על יצירת סדרות מתוסרטות, נפרד מרבים מכוכבי הערוץ והיה בין מובילי המיתוג מחדש של ערוץ הילדים כ"מקום האמיתי". נפחי יצר גם את התוכנית "קיץ על החוף" ברשת וערך את "מהקליפיה באהבה" עם אברי גלעד.

יזמות ומחקר

בשנת 1999 פרש מערוץ הילדים וייסד את חברתו הראשונה ואליס. החברה הקימה רשת חברתית סלולרית מבוססת מיקום. המערכת זכתה להצלחה באירופה[3] ואומצה כפתרון החברתי הרשמי של רשת וודאפון[4]. בשנת 2003 נמכרה ואליס לחברת אקסיס[5]. בשנת 2005 חבר לשותפיו מואליס בחברת הירו מדיה. הירו מדיה זכתה פעמיים להיכלל בין 20 החברות הצומחות ביותר באירופה[6] וניהלה קמפיינים במחזורים של מאות מיליוני דולרים. בשנת 2020 נמכרה חברת הירו מדיה. נפחי חתום על ארבעה פטנטים טכנולוגיים בתחום מכרזים בזמן אמת[7]. בשנת 2023 חבר לגיורא חמיצר ויחד זכו במכרז של רשת טיקטוק לסדרת דרמה והעלו בטיקטוק את איחוד השמינייה. הסדרה זכתה למעלה מ-100 מיליון צפיות ולביקורות חיוביות[8].

נפחי חוקר בתחומי הפילוסופיה המעשית ובמיוחד ביחסי הגומלין בין טכנולוגיה לתוכן. מספר מאמרים פרי עטו התפרסמו וביניהם ניתוח של מערכות המלצה מבוססות רגשות[9], סיבות לירידת הצפייה בסטרימניג[10] ומנגוני קבלת רעיונות חדשים.

חיים אישיים

עודד נשוי לדפנה ואב לבן ובת.

קישורים חיצוניים


הערות שוליים

  1. ^ "אבו נפחי", מעריב, זמן תל אביב, 8.9.1995
  2. ^ האדמינים - הארץ, קפטן אינטרנט, 2.12.1997
  3. ^ הצלחת המערכת תוארה בספרו של האוורד ריינגהולד smart mobs
  4. ^ דודי גולדמן, כנגד כל הסיכויים, באתר ynet, 31 ביולי 2001
  5. ^ Celltrex and Valis to merge - Globes, en.globes.co.il, ‏2003-01-06 (באנגלית)
  6. ^ https://finance.yahoo.com/news/hiro-media-recognized-deloitte-technology-200000162.html?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ2xlLmNvbS8&guce_referrer_sig=AQAAAG6eppzj3VATv_ofO0Gumju720VCCWEHb2LKFnukBmjMxAUaiEHEx8fEMbko-SWd5mel6xmWsc7QkIp37lK-FOy3BamexTK78PjvcRbyXZtsuCInp1IAPd9yb3UKO62i6Af2mUNduysC3pv4Kjk8kVyu3ho88QtlPS9_PFo7Zpka
  7. ^ Google Patents, patents.google.com
  8. ^ אתר למנויים בלבד חגית גינזבורג, גיורא חמיצר: "אם הסדרות שלי היו כל כך משפיעות, היינו עם 80 מנדטים בשמאל", באתר הארץ, 22 ביוני 2023
  9. ^ Oded Napchi, Content Recommendations and the Creation of Emotions, Boxes and Arrows, ‏2018-10-24 (באנגלית אמריקאית)
  10. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:צ-מאמר

    פרמטרי חובה [ מחבר ] חסרים
    {{{מחבר}}}, Transitioning Media in a Post COVID World, The Economics of Information, Communication, and Entertainment, 2022 doi: 10.1007/978-3-030-95330-0
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

40145561עודד נפחי