סינדרום הסטודנט

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

סינדרום הסטודנט או תסמונת התלמידאנגלית: Student syndrome) מתייחסת להתמהמהות מתוכננת, כאשר, לדוגמה, סטודנט יתחיל ליישם את עצמו למשימה ברגע האחרון האפשרי לפני המועד האחרון.[1] סינדרום הסטודנט מבטל את שולי הבטיחות הפוטנציאליים ומייצר לחץ מול משימה. התסמונת מופעלת על ידי האדם באופן מודע או לא מודע. על פי מקור אקדמי אחד, אדם מכניס את עצמו לסינדרום הסטודנט הוא על מנת לעורר רמת דחיפות גבוהה מספיק כדי להבטיח שכמות נכונה של מאמץ מבוצע לסיום המשימה.[2]

המונח משמש לתיאור סוג זה של סחבת באופן כללי, ולא רק על ידי סטודנטים, למשל בתחום הנדסת תוכנה: "מחקר ראשוני זה חוקר שלושה נושאים התנהגותיים אשר עשויים להשפיע על הפרודוקטיביות של חברי הצוות הן בפרויקט המתנהל במתודולוגיית מפל מסורתי והן ב Scrum: ניהול של מתח, השימוש בזמן פנוי (slack) ותסמונת התלמיד."[2]

המונח הוטבע לראשונה על ידי אליהו גולדרט בספרו שרשרת קריטית.[3]

ראו גם

הערות שוליים

  1. ^ D. C. Smith, The Effects of Student Syndrome, Stress, and Slack on Information Systems Development Projects, Issues in Informing Science and Information Technology, ‏2010 (ב־)
  2. ^ 2.0 2.1 Smith, D. C. (2010). "The Effects of Student Syndrome, Stress, and Slack on Information Systems Development Projects" (PDF). Issues In Informing Science and Information Technology. 7. נבדק ב-10 בפברואר 2015. {{cite journal}}: (עזרה)
  3. ^ "What Is Student Syndrome in Project Management?". Project Management Learning. 6 בפברואר 2010. נבדק ב-22 בדצמבר 2018. {{cite web}}: (עזרה)
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

26642289סינדרום הסטודנט