סיטרואן קקטוס
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: הערך מכיל בעיות תוכניות רבות וייתכן שגם מידע שגוי או לא מדויק.
| ||
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: הערך מכיל בעיות תוכניות רבות וייתכן שגם מידע שגוי או לא מדויק. |
שגיאת לואה ביחידה יחידה:תבנית_מידע בשורה 261: תבנית כלי רכב ריקה.
רכב הסיטרואן קקטוס (צרפתית: Citroën C4 Cactus) נוצר בשנת 2014 על ידי יצרנית הרכב הצרפתית סיטרואן והורכב במדריד שבספרד. הדגם הושק באירופה בשנת 2014 והגיע לישראל בשנת 2015. בישראל הדגם משווק על ידי חברת דוד לובינסקי.
סיטרואן קקטוס היא קרוסאובר קטנה, בתצורת הצ'בק 5 דלתות, המיוצרת בספרד על ידי יצרנית הרכב הצרפתית סיטרואן. הקקטוס נחשבת באירופה כמכונית קבוצה C, למרות שהיא מבוססת על שלדת PF1 הקטנה, שמהווה את הבסיס גם לסיטרואן C3 ו-DS3. מאפיין עיצובי ייחודי הם לוחות ה-"Airbump" על דפנותיה החיצוניות של המכונית, המיועדות להגן עליה מפני נזקים קלים ארעיים במגרשי חנייה. הם זמינים בצבעים מנוגדים לצבע הרכב.
עיצוב
דגם הקקטוס עוצב על ידי מארק לויד. מכונית הקקטוס מעוצבת בעיצוב חדשני, שזכה למספר תארים, כגון: "עיצוב הפנים היפה ביותר" בפסטיבל אוטומוביל בעיר פריז, "המכונית המעוצבת ביותר" לשנת 2015 בפסטיבל המכוניות הגדול של ניו יורק וזכתה בפרס "Reddot desing" ובפרס "CARBUYER". עיצוב המכונית זכה במספר תארים של מכונית השנה במגזינים מובילים, כגון "DIESELCAR" ו-"TOP GEAR". בסך הכול, רכב הסיטרואן קקטוס זכה ל-35 פרסים ברחבי העולם.
ייצור ושיווק
הייצור החל באביב 2014 במפעל וילהוורדה של PSA במדריד, ספרד והמכירות החלו בצרפת ביוני 2014. זהו דגם קרוסאובר הצ'בק 5 דלתות ברמות גימור "Touch", "Feel" ו-"Flair" (לפי סיווג היצרנית), המונע על ידי מנוע בנזין 1.2 ליטר 3 צילינדרים בטור ומנוע דיזל 1.6 ליטר 4 צילינדרים בטור.
דגם הקונספט של סיטרואן
סיטרואן C-Cactus הייתה מכונית הקונספט שהקדימה את הייצור הסדרתי של הקקטוס בתערוכת המכוניות של פרנקפורט בשנת 2007. ה-C-Cactus הוצגה בתור "מכונית אקולוגית" עם חטיבת הנעה היברידית דיזל עם צריכת דלק משוערת של 3.4 ליטר ל-100 ק"מ (= 29.4 ק"מ לליטר) במחזור המשולב ופליטות CO2 של 78 גרם/ק"מ. ה-C-Cactus, שתוכננה לגלם פשטות, הייתה בעלת עיצוב "מושך, מודרני ועליז". כמעט כל החומרים ששימשו לייצורה ניתנו למיחזור. סיטרואן הציגה ב-C-Cactus שורה של מאפייני עיצוב חדשים. מכונית הקונספט היא בעלת עיצוב חד ומאפיינים אטרקטיביים. אורכה 4.2 מטר ורוחבה 1.8 מטר, והיא מכילה מגוון רחב של ציוד, הכולל: מיזוג אוויר עם בקרת טמפרטורה אוטומטית, מערכת שמע איכותית, חלון שמש (sunroof) פנורמי בגג, בקרת שיוט ומגביל מהירות. בנוסף, עיצוב פנים המכונית נוצר באמצעות הסרת חומרים.[דרושה הבהרה]
טכנולוגיה ומפרט טכני
- מנוע קדמי - 3 צילינדרים מגדש טורבו המפיק 110 כ"ס ב-5,500 סל"ד ב-20.9 קג"מ ב-1,500 סל"ד
- מנוע קדמי - 4 צילינדרים מנוע דיזל המפיק 100 כ"ס ב-3,750 סל"ד ב-25.9 קג"מ ב-1,750 סל"ד
המנוע נעזר ברצועת תזמון מגומי חזק, ונדרש להחליפה רק אחת ל-180,000 ק"מ או 5 שנים וטיפול תקופתי אחת ל-15,000 ק"מ. רצועה מסוג זה יכולה לעזור לעמידות ולאורך חיים ארוך יותר.
- בלמים : דיסקיים בבלמים קדמיים, תופיים בבלמים האחוריים
- מתלים : מלפנים תלה נפרד לכל גלגל דמוי מק-פרסון, מאחור זרועות עוקבות מתקשרות בקורה מתפתלת
- הגה כח חשמלי משתנה בהתאם למהירות (קוטר סיבוב בין מדרכות - 10.9 מטרים)
מידות
- בסיס גלגלים - 2,595 מ"מ
- אורך - 4,157 מ"מ
- רוחב - 1,729 מ"מ
- גובה | עם מוטות - 1,480 / 1,530 מ"מ
- משקל עצמי : 965 - 1,070 ק"ג
- משקל עצמי מורשה : 1,500 - 1,610 ק"ג
גלריה
קישורים חיצוניים
שגיאות פרמטריות בתבנית:ויקישיתוף בשורה
פרמטרי חובה [ שם ] חסרים
- סיטרואן קקטוס (5:41 דקות), יו-טיוב
- מבחן הדרכים של סיטרואן קקטוס: מכונית חדשנית ומגניבה, באתר מאקו, 28 ביולי 2015
- סיטרואן קקטוס בעולם
- סיטרואן קקטוס סיטרואן ישראל – קקטוס
- דוד לובינסקי משווק רשמי בישראל
29201906סיטרואן קקטוס