סיטי טרנספורמר CT1
מאפיינים כלליים | |
---|---|
יצרן | סיטי טרנספורמר |
שנות ייצור | 2021-הווה |
הרכבה | גרמניה |
סיווג | מכונית מיקרו |
מרכב | מיני בעלת שלוש דלתות |
אורך | 2,490 מ"מ |
רוחב |
1,400 מ"מ (פתוח) 1,000 מ"מ (סגור) |
בסיס גלגלים | 1,800 מ"מ |
מפרט טכני | |
מנוע | מנוע חשמלי המספק 20 כ"ס |
מהירות מרבית | הגבלה אלקטרונית ל-90 קמ"ש |
סוללה | סוללת ליתיום-יון בקיבולת 16 קוט"ש |
טווח נסיעה | 180 ק"מ או 120 ק"מ |
סיטי טרנספורמר CT1 היא מכונית מיקרו חשמלית במרכב מיני, בעלת שני מקומות עם אפשרות להרחבה לשלושה מקומות ישיבה, שמיוצרת על ידי יצרנית הרכב הישראלית סיטי טרנספורמר משנת 2021. היא נחשפה בישראל ב-15 באוגוסט 2021[1] ותוצג בתערוכת הרכב של מינכן בספטמבר 2021.
ד"ר אסף פורמוזה, מנכ"ל סיטי טרנספורמר, מסר כי: "כלי הרכב שאנו מפתחים בסיטי טרנספורמר, יעניקו למיליארדי אנשים החיים ועובדים בעיר, אלטרנטיבה חדשה לניידות אפקטיבית וירוקה: כזו המשלבת בין יתרונות הבטיחות והנוחות של נהיגה במכונית, עם יתרונות החניה, התמרון והחיסכון של שימוש באופנוע. זאת, ללא החסרונות הקיימים במכונית ובאופנוע".
החברה בחרה לחשוף את הרכב בהופעת בכורה בישראל כי היא מהווה לטענתה גאווה לאומית, "רכב כחול לבן ראשון מסוגו בעולם"[2]. עם זאת, הייצור מתקיים בגרמניה על ידי שותף המתמחה בייצור מכוניות[3].
המכונית הוצגה לאחר כמעט שמונה שנים של ניסיונות בפיתוח אבות טיפוס[4].
סקירה כללית
ה-CT1 היא מכונית עירונית חשמלית הבנויה על פלטפורמה המשלבת מנגנון קיפול[5]. למעשה המכונית מסוגלת להתרחב ולהצר את עצמה בלחיצת כפתור, ובגרסאות המשך היא צפויה לעשות זאת אוטונומית. אורכו של הרכב עומד על 2,490 מ"מ ורוחבו במצב פתוח עומד על 1,400 מ"מ, צר יותר מסמארט פור טו. בעת הצורך ישנה אפשרות להצר את הרוחב לכדי מטר אחד, נתון המאפשר חניה במקום המיועד לאופנוע או לחלופין להחנות 4 רכבי CT1 בחניה המיועדת לרכב רגיל. מדובר בחסכון של עד 75% בשטחי חניה. בעוד שהמרכב מתכווץ ומתרחב, תא הנוסעים נותר ללא שינוי.
תא הנוסעים כולל מושב נהג מלפנים ומושב נוסע מאחור או מושב נהג מלפנים ושני מושבי ילדים מאחור. ישנה אפשרות לקפל את המושבים האחוריים ולהרחיב את תא המטען לכדי 1,000 ליטר. הגמישות מאפשרת מגוון שימושים כגון רכב הצלה, לוגיסטיקה, רכבי משלוח והפצה, וכן רכב שיתופי. המנוע החשמלי כולל סוללת ליתיום-יון בקיבולת 16 קוט"ש המספקת טווח נסיעה מרבי של 180 ק"מ ללא שימוש במזגן או 120 ק"מ בשימוש עם מזגן. טעינה מהירה עד 80% אורכת כ-30 דקות. המהירות המרבית עומדת על 90 קמ"ש, או 45 קמ"ש במקומות צרים ובסימטאות.
הספקה לאיחוד הצלה
ב-11 באוקטובר הודיעה סיטי טרנספורמר כי תספק במהלך 5 שנים כ-1,000 דגמי CT-1 לאיחוד הצלה[6]. שווי העסקה נאמד בכ- 22 מיליון ש"ח. בשלב הראשון יסופקו 50 דגמים. הדגמים יצויידו בציוד רפואי וחלקם יחנו באופו קבוע ליד מקומות מגורים או בניני משרדים, וכאשר יהוו צורך החובש יוכל לפתוח אותם בעזרת אפליקציה.
מנכ"ל סיטי טרנספורמר, מסר כי: "אנו שמחים על חתימת העסקה הראשונה עם איחוד הצלה. אין לנו ספק כי זו רק תחילת הדרך. חברות דוגמת איחוד הצלה שחייבות להגיע במהירות ממקום למקום יוכלו לעשות זאת עם ה-CT-1, הדבר יכול להבטיח הצלת חיים".
דובי מייזל, סמנכ"ל מבצעים באיחוד הצלה, מסר כי: "צי הרכבים השיתופיים להצלת חיים מתוצרת סיטי טרנספורמר מציג תפיסת הפעלה חדשנית ופורצת דרך לשירותי הצלת חיים בערים הגדולות".
גלריה
-
מצב עירוני (סגור)
-
מצב בין-עירוני (פתוח)
קישורים חיצוניים
הערות שוליים
- ^ חזי גורן, חברת סיטי טרנספורמר הישראלית חושפת רכב עירוני חשמלי מתקפל, באתר פורטל הרכב גיר, 15 באוגוסט 2021
- ^ קטן, חשמלי, זול ומהפכני: הכירו את הסיטי טרנספורמר - וואלה! רכב, באתר וואלה!, 2021-08-15
- ^ אלי שאולי, סיטי טרנספורמר בדרך לייצור, באתר אוטו, 16 באוגוסט 2021
- ^ סיטי טרנספורמר: מרעיון פרוע לניסויים בגרמניה ב-8 שנים, באתר ynet, 2021-08-15
- ^ cartube, CT1: רכב חשמלי עירוני מתקפל וישראלי - cartube, באתר www.cartube.co.il
- ^ חזי גורן, איחוד הצלה תרכוש רכבים חשמליים של סיטי טרנספורמר, באתר פורטל הרכב גיר, 11 באוקטובר 2021
סיטי טרנספורמר | ||
---|---|---|
אישיים | ד"ר אסף פורמוזה - מייסד ומנכ"ל החברה • אייל קרמר - מנהל העיצוב • אודי מרידור - סמנכ"ל תפעול ואסטרטגיה | |
כלי רכב | סיטי טרנספורמר CT1 | |
משקיעים | קבוצת לובינסקי • סמארט |
32361501סיטי טרנספורמר CT1