סטאר21
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
STAR21 | |
מאפיינים כלליים | |
---|---|
שנות ייצור | 1992 – 1998 |
הרכבה | יפן |
סיווג | רכבת מהירה |
אורך | 185–262.5 מטר |
רוחב | 3.1 מטר |
גובה | 3.5 מטר |
מפרט טכני | |
מנוע | |
מהירות מרבית | 350 קמ"ש |
סטאר21 (ביפנית: スター21, באנגלית: STAR21, קרויה גם: Class 952/953) היה השם שניתן לרכבת שינקנסן[1] נסיונית מסוג "952/953", שפותחה בשנת 1992 על ידי "חברת הרכבות המזרחית יפן" (אנ') כדי לבדוק את הטכנולוגיה שתשולב בדור הבא.[2][3]
רכבות "שינקנסן" פועלות במהירות של 350 קמ"ש ומעלה.
"סטאר21"
- פירוש השם "סטאר21" (באנגלית) - "Superior Train for Advanced Railway toward the 21st century".
- יוצרו 9 קרונות, 4 קרונות "952", ו-5 קרונות "953"[4] שפעלו במסלולים: "Tōhoku Shinkansen" (אנ') ו-"Jōetsu Shinkansen" (אנ').
- הרכבת נמסרה במרץ 1992 ונחשפה לעיתונות ב־2 באפריל.
- מערכת הרכבות "סטאר21" בוטלה רשמית ב־17 בפברואר 1998.
- מספר יחידות בשירות היום - אף אחד.
- מספר מושבים מקסמלי: 471 (437 במחלקה סטנדרטית, 34 ב"מחלקה ירוקה").
- ב־30 באוקטובר 1992, הרכבת רשמה שיא מהירות יפני לאומי של 353.0 קמ"ש, ב-1 בנובמבר 1992 הועלה השיא ל-358.0 קמ"ש.
- ב־13 בדצמבר 1993 הרכבת הגיעה ל-400 קמ"ש וב־21 בדצמבר רשמה שיא מהירות יפני של 425.0 קמ"ש (דגם "953-5").
- בניית גוף לדגם - סגסוגת אלומיניום.
- שלוש שיטות בנייה שונות שימשו לגופי הרכבת. יחידות 1 עד 3 השתמשו בחריגות אלומיניום חלולות מרותכות, יחידות 4 עד 5 השתמשו בלוחות חלת דבש אלומיניום קלועים, ויחידות 6 עד 9 השתמשו בבניית "מסגרת גוף הקרון" (גוף המטוס) בסגנון מטוס "Duralumin" (אנ').
- בפנים, הקרונות היו עם מושבי נוסעים, בתצורה 2 + 2 לדגמים ברמה רגילה, ו- 2 + 1 לדגם הירוק (952-4). נבדקו חמישה סוגים שונים של צורות עיצוב ישיבה.
- מהירות: 0.44 מטר / שנייה.
- עומס סרן: 10.5 טון.
קרונות
- יחידה "952-1" - 56 מושבים, משקל: 30 טון, אורך קרון: 26.25 מטר, נבנה על ידי "ניפון שריו" (אנ').
- יחידה "952-2" - 63 מושבים, משקל: 29,9 טון, אורך קרון: 25.0 מטר, נבנה על ידי "ניפון שריו" (אנ').
- יחידה "952-3" - 72 מושבים, משקל: 33,2 טון, אורך קרון: 25.0 מטר, נבנה על ידי "ניפון שריו" (אנ').
- יחידה "952-4" - 34 מושבים, משקל: 25.5 טון, אורך קרון: 25.0 מטר, נבנה על ידי היטאצ'י.
- יחידה "953-1" - 56 מושבים, משקל 19.4 טון, אורך קרון: 22.25 מטר, נבנה על ידי היטאצ'י.
- יחידה "953-2" - 48 מושבים, משקל 20.7 טון, אורך קרון: 18.05 מטר, נבנה על ידי תעשיות כבדות קווסאקי (ביפנית: "川崎重工業株式会社").
- יחידה "953-3" - 48 מושבים, משקל 21.4 טון, אורך קרון: 18.05 מטר, נבנה על ידי תעשיות כבדות קווסאקי.
- יחידה "953-4" - 48 מושבים, משקל 20.4 טון, אורך רכבת: קרון: 18.05 מטר, נבנה על ידי תעשיות כבדות קווסאקי.
- יחידה "953-5" - 46 מושבים, משקל 27.0 טון, אורך קרון: 25.55 מטר, נבנה על ידי תעשיות כבדות קווסאקי.
גלריה
-
"סטאר21"
-
"סטאר21"
-
"סטאר21"
-
"סטאר21" דגם " 953-1"
-
"סטאר21" דגם "953-5" עם כתובית על שיא המהירות 425 קמ"ש
ראו גם
קישורים חיצוניים
הערות שוליים
- ^ Who Are We? East Japan Railway Company פרופיל של חברת הרכבות המזרחית של יפן
- ^ プロトタイプの世界 - Prototype World. Japan: Kōtsū Shimbunsha. December 2005. pp. 52–55. OCLC 170056962
- ^ 本と世界の鉄道カタログ [Japan and World Railway Catalogue]. Japan: Seibido Publishing. July 1992. pp. 36–39. מסת"ב 4-415-03262-1. שמאל+כן
- ^ סטאר21 (בגרמנית) hochgeschwindigkeitszuege.com/japan/star-21
26988242סטאר21