סטאר21

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
סטאר21
スター21
STAR21
STAR21
מאפיינים כלליים
שנות ייצור 19921998
הרכבה יפןיפן יפן
סיווג רכבת מהירה
אורך 185–262.5 מטר
רוחב 3.1 מטר
גובה 3.5 מטר
מפרט טכני
מנוע
  • מנוע חשמלי: מערכת חשמל: 50 הרץ, הספק משיכה לפי שעה: 3960 קילוואט לאחר המסירה, מאוחר יותר מוגבר (סוג קולטי זרם חשמלי - קו תקורה (Overhead line)
  • מערכת משיכה: כונן בתדר משתנה "Variable-frequency drive" (אנ')
מהירות מרבית 350 קמ"ש

סטאר21יפנית: スター21, באנגלית: STAR21, קרויה גם: Class 952/953) היה השם שניתן לרכבת שינקנסן[1] נסיונית מסוג "952/953", שפותחה בשנת 1992 על ידי "חברת הרכבות המזרחית יפן" (אנ') כדי לבדוק את הטכנולוגיה שתשולב בדור הבא.[2][3]

רכבות "שינקנסן" פועלות במהירות של 350 קמ"ש ומעלה.

"סטאר21"

  • פירוש השם "סטאר21" (באנגלית) - "Superior Train for Advanced Railway toward the 21st century".
  • יוצרו 9 קרונות, 4 קרונות "952", ו-5 קרונות "953"[4] שפעלו במסלולים: "Tōhoku Shinkansen" (אנ') ו-"Jōetsu Shinkansen" (אנ').
  • הרכבת נמסרה במרץ 1992 ונחשפה לעיתונות ב־2 באפריל.
  • מערכת הרכבות "סטאר21" בוטלה רשמית ב־17 בפברואר 1998.
  • מספר יחידות בשירות היום - אף אחד.
  • מספר מושבים מקסמלי: 471 (437 במחלקה סטנדרטית, 34 ב"מחלקה ירוקה").
  • ב־30 באוקטובר 1992, הרכבת רשמה שיא מהירות יפני לאומי של 353.0 קמ"ש, ב-1 בנובמבר 1992 הועלה השיא ל-358.0 קמ"ש.
  • ב־13 בדצמבר 1993 הרכבת הגיעה ל-400 קמ"ש וב־21 בדצמבר רשמה שיא מהירות יפני של 425.0 קמ"ש (דגם "953-5").
  • בניית גוף לדגם - סגסוגת אלומיניום.
  • שלוש שיטות בנייה שונות שימשו לגופי הרכבת. יחידות 1 עד 3 השתמשו בחריגות אלומיניום חלולות מרותכות, יחידות 4 עד 5 השתמשו בלוחות חלת דבש אלומיניום קלועים, ויחידות 6 עד 9 השתמשו בבניית "מסגרת גוף הקרון" (גוף המטוס) בסגנון מטוס "Duralumin" (אנ').
  • בפנים, הקרונות היו עם מושבי נוסעים, בתצורה 2 + 2 לדגמים ברמה רגילה, ו- 2 + 1 לדגם הירוק (952-4). נבדקו חמישה סוגים שונים של צורות עיצוב ישיבה.
  • מהירות: 0.44 מטר / שנייה.
  • עומס סרן: 10.5 טון.

קרונות

  • יחידה "952-1" - 56 מושבים, משקל: 30 טון, אורך קרון: 26.25 מטר, נבנה על ידי "ניפון שריו" (אנ').
  • יחידה "952-2" - 63 מושבים, משקל: 29,9 טון, אורך קרון: 25.0 מטר, נבנה על ידי "ניפון שריו" (אנ').
  • יחידה "952-3" - 72 מושבים, משקל: 33,2 טון, אורך קרון: 25.0 מטר, נבנה על ידי "ניפון שריו" (אנ').
  • יחידה "952-4" - 34 מושבים, משקל: 25.5 טון, אורך קרון: 25.0 מטר, נבנה על ידי היטאצ'י.
  • יחידה "953-1" - 56 מושבים, משקל 19.4 טון, אורך קרון: 22.25 מטר, נבנה על ידי היטאצ'י.
  • יחידה "953-2" - 48 מושבים, משקל 20.7 טון, אורך קרון: 18.05 מטר, נבנה על ידי תעשיות כבדות קווסאקי (ביפנית: "川崎重工業株式会社").
  • יחידה "953-3" - 48 מושבים, משקל 21.4 טון, אורך קרון: 18.05 מטר, נבנה על ידי תעשיות כבדות קווסאקי.
  • יחידה "953-4" - 48 מושבים, משקל 20.4 טון, אורך רכבת: קרון: 18.05 מטר, נבנה על ידי תעשיות כבדות קווסאקי.
  • יחידה "953-5" - 46 מושבים, משקל 27.0 טון, אורך קרון: 25.55 מטר, נבנה על ידי תעשיות כבדות קווסאקי.

גלריה

ראו גם

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סטאר21 בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ Who Are We? East Japan Railway Company פרופיל של חברת הרכבות המזרחית של יפן
  2. ^ プロトタイプの世界 - Prototype World. Japan: Kōtsū Shimbunsha. December 2005. pp. 52–55. OCLC 170056962
  3. ^ 本と世界の鉄道カタログ [Japan and World Railway Catalogue]. Japan: Seibido Publishing. July 1992. pp. 36–39. מסת"ב 4-415-03262-1. שמאל+כן
  4. ^ סטאר21 (בגרמנית) hochgeschwindigkeitszuege.com/japan/star-21
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

26988242סטאר21