סוחוי Su-9
מאפיינים כלליים | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
סוג | מטוס יירוט | ||||||||||||
קוד נאט"ו | Fishpot | ||||||||||||
ארץ ייצור | ברית המועצות | ||||||||||||
יצרן | סוחוי | ||||||||||||
טיסת בכורה | 24 ביוני 1956 | ||||||||||||
תקופת שירות | 1959 – במהלך שנות ה-70 | ||||||||||||
צוות | 1 | ||||||||||||
יחידות שיוצרו | 1,150 | ||||||||||||
משתמש ראשי | חיל ההגנה האווירית הסובייטי | ||||||||||||
דגמים | סוחוי Su-11 | ||||||||||||
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| |||||||||||||
תרשים | |||||||||||||
סוחוי Su-9 (קוד דיווח נאט"ו: Fishpot) הוא מטוס יירוט סילוני חד-מושבי מהדור השני, המטוס פותח ושירת בברית המועצות.
היסטוריה
המטוס פותח עקב מחקרים אווירודינמיים במכון צאגי במהלך מלחמת קוריאה שהעלו קונפיגורציות אופטימליות למטוסי קרב סילוניים. המטוס עצמו עוצב על ידי המשרד לתכנון ניסויי סוחוי תחת מספר הדגם T-405 וטס לראשונה ב-1956. ה-Su-9 פותח במקביל לסוחוי Su-7 והמערב ראה את שניהם לראשונה ב-יום התעופה בטושינו ב-24 ביוני 1956, ובשל שהם היו דומים ה-Su-7 קיבל את קוד נאט"ו Fitter וה-Su-9 קיבל את הקוד Fitter-B בהתחלה.
1,150 יחידות של כלי הטיס יוצרו, על בסיסו יוצר ה-סוחוי Su-11 ועל פי מספר עדיויות חלק ממטוסי Su-9 עברו שודרגו והוסבו לדגם Su-11. המטוס לא נמכר לבעלות הברית של ברית המועצות ולא למדינות ברית ורשה אחרות. המטוס יצא משירות במהלך שנות ה-70 והוחלף על ידי סוחוי Su-15 ומיג-25.
ראו גם
קישורים חיצוניים
שגיאות פרמטריות בתבנית:ויקישיתוף בשורה
פרמטרי חובה [ שם ] חסרים
25475912סוחוי Su-9