סוזוקי בלנו

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
סוזוקי בלנו מודל 1998
סוזוקי בלנו לפני מתיחת הפנים
סוזוקי בלנו סטיישן וואגן

סוזוקי בלנו (Suzuki Baleno) היא מכונית משפחתית קומפקטית יפנית, שיוצרה בשנים 2007-1995 על ידי סוזוקי מוטור. סוזוקי בלנו נחשבת למכונית זולה, פשוטה ואמינה מאד ביחס למחיר הרכב, ביצועים ברמה סבירה, אך ללא טכנולוגיה חדשנית.

ברוב השווקים היא הוחלפה בידי סוזוקי ליאנה.

בלנו, או בשם השיווק לשוק האמריקני: Suzuki Esteem, נבנתה כדי להתחרות עם מכוניות משפחתיות דוגמת טויוטה קורולה, פולקסווגן גולף ואופל אסטרה. היא תוכננה על בסיס סוזוקי סוויפט אך בסיס הגלגלים הורחב כדי לאפשר ייצור מכונית יותר גדולה עם תא נוסעים יותר מרווח. למרות זאת היא שווקה כדגם נפרד ושונה. בשנת 1996 נוספו לדגמי ההאצ'בק (3 דלתות) והסדאן (4 דלתות) דגם סטיישן וואגן עם 5 דלתות. ב-1999 עיצבה סוזוקי מחדש את הדגם, ונתנתה לו חרטום מעוגל יותר, סבכת גריל חדשה ופנסים חדשים. כמו כן, בדגמי הסדאן והסטיישן וואגן נוספה האפשרות למנוע 1.8 ליטר BP של מאזדה. בשוק של צפון אמריקה רוב הדגמים שנמכרו היו של 1.8 ליטר בעוד שבאירופה הדגמים עם 1.8 ליטר שווקו כדגמי ספורט.

מפרט טכני

  • דגמים:
  • מנוע: 1.3 ליטר, או: 1.6 ליטר, או: 1.8 ליטר
  • הספק: 97 כוחות סוס (73 קילוואט) במנוע 1.6 ליטר ב-6000 סל"ד
  • מומנט: 13.7 קג"מ ב-3000 סל"ד.
  • תיבת הילוכים: ידני - 5, אוטומטי - 4
  • משקל: עצמי - 1010 ק"ג, כולל - 1405 ק"ג
  • בסיס גלגלים (המרחק בין שני הצירים): 2480 מ"מ
  • אורך כולל: 4225 מ"מ
  • רוחב: 1695 מ"מ
  • גובה: 1395 מ"מ
  • קיבולת מכל דלק: 40 ליטר
  • נפח תא מטען: 346 ליטר.
  • ביצועים:
    • מהירות מרבית: 165 קמ"ש (גיר אוטומטי), 175 קמ"ש (גיר ידני)
    • צריכת דלק ממוצעת בין עירונית לפי בדיקה בנסיעה קבועה של 110 קמ"ש : 15 ק"מ לליטר בין עירוני (גיר רגיל), 13 ק"מ (גיר אוטומטי, לרכב מתוחזק ביחס לשנתון)
    • צריכת דלק משולבת: 11-9 ק"מ לליטר
  • בלמים:
    • ABS
    • בלמי דיסק מאווררים
    • תופי בלם אחוריים
    • מגבר בלם
  • אבזור:
    • מערכת נעילה מרכזית
    • מראות חשמליות
    • חלונות חשמליים (4) - בדגם סופר בלנו בלבד
    • כריות אוויר (2) - בדגם סופר בלנו בלבד
    • מזגן
    • רדיו
    • אורות בלם אחוריים

סוזוקי בלנו (2015-)

בסוף שנת 2014 הכריזה סוזוקי לראשונה על כוונתה לחדש את היצע הדגמים שלה ולהוסיף למבחר הדגמים מכונית חדשה שתתברג במידותיה בין הסוויפט הקומפקטית לבין הסוזוקי SX4 (או סוזוקי קרוסאובר כפי שהיא מכונה בישראל). דגם הקונספט ik-2, שהיווה קדימון למכונית החדשה, נחשף לראשונה בתחילת שנת 2015 [1]. דגם הקונספט הציג עיצוב שונה לחלוטין מזה של הסוויפט הוותיקה, התבסס על פלטפורמה חדשה לחלוטין וכצפוי הציע מידות שהתברגו בין הסוויפט לקרוסאובר. כמו כן זכתה המכונית למנוע 1.0 ליטר טורבו-בנזין מסדרת המנועים החדשה של היצרנית. כחצי שנה לאחר מכן חשפה היצרנית את דגם הייצור הסדרתי, שזכה לכינוי הרשמי באלנו. הדגם הסדרתי קיבל, לצד מנוע ה-1.0 ליטר טורבו-בנזין, גם מנוע 1.2 ליטר בנזין וכן גרסה היברידית.

שיווקה של סוזוקי בלנו בישראל החל ביוני 2016, כשארצה הגיעה רק גרסת ה-1.2 ליטר בנזין הרגילה. גרסה זו משווקת בישראל עם תיבת הילוכים אוטומטית-רציפה (CVT) או בגרסה ידנית.

קישורים חיצוניים