סאאב 2000
סאאב 2000 בשירות דרווין איירלין | |||||||||||
מאפיינים כלליים | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
סוג | מטוס נוסעים | ||||||||||
ארץ ייצור | שוודיה | ||||||||||
יצרן | סאאב | ||||||||||
טיסת בכורה | 26 במרץ 1992 | ||||||||||
צוות | 2 | ||||||||||
נוסעים | 50-58 | ||||||||||
יחידות שיוצרו | 64 (54 עדיין בשירות פעיל) | ||||||||||
| |||||||||||
| |||||||||||
|
סאאב 2000 הוא מטוס נוסעים בעל מנועי טורבו פרופ המסוגל לשייט במהירות של 665 קמ"ש (360 קשר)
פיתוח ועיצוב
חברת סאאב החליטה לייצר את המטוס בדצמבר 1988 עקב דרישות רבות למטוס טורבו פרופ שמסוגל להגיע למהירות קרובות למהירות של מטוס סילון אך עם היתרונות של מנועי טורבו פרופ. הסאאב 2000 טס לראשונה ב-26 במרץ 1992 ונכנס לשירות בשנת 1994.
מוטת הכנפיים של סאאב 2000 הייתה גדולה ב 15% מסאאב 340 וארוך יותר ב - 7.5 מטר ממנו כך שהיה ניתן להסיע בו 58 נוסעים. סאאב 2000 היה המטוס הראשון שהשתמש במנועי טורוב פרופ מסוג AE 2100 של חברת Rolls-Royce שלאחר מכן ייוצרו על ידי חברת Alison, המנוע נבנה במיוחד עד 6 להבים בכל מנוע כדי שיפעל בסל"ד נמוך יותר וכך יהייה שקט יותר. המנועים הורכבו רחוק יותר מגוף המטוס מאשר במטוס סאאב 340.
היסטוריה
נתוני המכירות של המטוס לא היו גבוהים. החברה הראשונה שהפעילה כמות גדולה של המטוס היא חברת קורסאייר, חברה אזורית שהייתה בבעלות חברת סוויסאייר. קורסאייר הזמינה 34 מטוסים והפעילה אותם עד שנת 2005. עקב דרישה נמוכה למטוס חברת סאאב הפסיקה את ייצורו בשנת 1999.
עד שנת 2000, 58 מטוסים נשארו בשירות פעיל, הסיבה העיקרית לכך שהמטוס נכשל מבחינה מסחרית היא המטוסים החדשים שנבנו בעלי מנוע סילון כמו הבומברדייה CRJ והאמבראר ERJ 145, שסיפקו נתונים טובים יותר ונוחות טובה יותר לנוסע באותו המחיר.
ביוני 2006, פקיסטן השלימה את הרכישה של 6 מטוסי סאאב 2000 המצוידים במכ"ם מתוצרת סאאב-אריקסון, אך עקב אילוצים קיבלו רק 5 שמתוכם ארבעה מצוידים במכ"ם.
דגמים
- סאאב 2000 בעל 50–58 מקומות לטיסות מקומיות.
- סאאב 2000FI ייצור מיוחד לרשות התעופה היפנית לצורך בדיקות תקינות של המטוס, ייוצרו רק 2.
- סאאב 2000AEW&C מטוס המצוויד במכ"ם ביון לצורך משימות מיוחדות.
מפעילים צבאיים
- חיל האוויר של פקיסטן - 5 מטוסי סאאב 2000 שמתוכם 4 מטוסים המצוידים במכ"ם ביון.
תקריות בטיחות ותאונות
- ב-10 ביולי 2002, טיסת קורסאייר 850 ביצעה נחיתת חירום בשדה התעופה Werneuchen ב- גרמניה, המטוס ניזוק באופן קשה לאחר שפגע בסוללת עפר שהייתה על המסלול.
לקריאה נוספת
- Lambert, Mark. Jane's All The World's Aircraft 1993–94. Coulsdon, UK:Jane's Data Division, 1993. מסת"ב 0 7106 1066 1.
- Taylor, Michael J. H. Brassey's World Aircraft & Systems Directory 1999/2000. London: Brassey's, 1999. מסת"ב 1 85753 245 7.
קישורים חיצוניים
מיזמי קרן ויקימדיה
|
---|
22246556סאאב 2000