נמל התעופה העירוני אטקינסון

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: תרגמת.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: תרגמת.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
נמל-התעופה העירוני אטקינסון
נתוני השדה
קוד IATA
‏PTS‏
קוד ICAO
‏KPTS‏
בעלים עיריית פיטסבורג
קואורדינטות 37°26′58″N 94°43′52″W / 37.44944°N 94.73111°W / 37.44944; -94.73111

נמל התעופה העירוני אטקינסון נמצא שלושה מיילים צפונית-מערבית לפיטסבורג, במחוז קרופורד, קנזס, ארצות הברית.[1]

היסטוריה

הוא הוקם כשדה התעופה של פיטסבורג באפריל 1940. הוא השתלט על ידי חיל האוויר של צבא ארצות הברית ב-25 במאי 1942, כבסיס (רמה 1) שדה תעופה להכשרת טייסים. הוא הוקצה למרכז ההדרכה של חוף המפרץ של USAAF (לימים פיקוד אימוני טיסה מרכזי). שדה התעופה ערך אימון טיסה בסיסי על ידי McFarland Flying Service. מכשירי ה-Fairchild PT-19 היו המאמנים העיקריים שבהם נעשה שימוש. היו לו גם כמה מטוסי PT-17 Stearman וכמה P-40 Warhawks. בית הספר לטיסה הפעיל גם שני שדות תעופה נלווים באזור המקומי.

שדה התעופה הושבת ב-20 באוקטובר 1944, והוא הוכרז על עודף ב-1946. האחריות עליה ניתנה למינהל נכסי המלחמה ולבסוף נרכשה על ידי העיר פיטסבורג.

שדה התעופה ראה טיסות של חברות תעופה מ-1954 עד 1960: מטוסי Douglas DC-3 טסו בין Wichita, KS וסנט לואיס דרך פיטסבורג, ג'ופלין, ו-Springfield, MO.[2]

מתקנים

שדה התעופה משתרע על 742 דונם (300 דונם ) בגובה של 946 רגל (290 מ'). יש לו שני מסלולי אספלט: 17/35 הוא 6,100 by 100 רגל (1,859 by 30 מטרים), ו-4/22 הוא 4,000 by 75 רגל (1,219 by 23 מטרים).

בשנה שהסתיימה ב-23 ביוני 2009, פעלו בנמל התעופה 23,600 מטוסים, 64 בממוצע ביום: 99.6% תעופה כללית ו-0.4% צבאיים. 38 מטוסים.

לקריאה נוספת

  • מאנינג, תומאס א' (2005), היסטוריה של פיקוד החינוך וההכשרה האווירית, 1942–2002. משרד להיסטוריה ומחקר, המטה, AETC, Randolph AFB, טקסס[3]
  • שו, פרדריק ג'יי (2004), איתור אתרי בסיס חיל האוויר, מורשת ההיסטוריה, תוכנית היסטוריה ומוזיאונים של חיל האוויר, חיל האוויר של ארצות הברית, וושינגטון די.סי.[4]

הערות שוליים

  1. ^ "2011–2015 NPIAS Report, Appendix A" (PDF). National Plan of Integrated Airport Systems. Federal Aviation Administration. 4 באוקטובר 2010. אורכב מ-המקור (PDF, 2.03 MB) ב-2012-09-27. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ timetableimages.com, Ozark Airlines timetables
  3. ^ 29991467, באתר OCLC (באנגלית)
  4. ^ 1050653629, באתר OCLC (באנגלית)
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

36838135נמל התעופה העירוני אטקינסון