קרטיס P-40 וורהוק
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מאפיינים כלליים | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ארץ ייצור | ארצות הברית | ||||||||||||
טיסת בכורה | 1938 | ||||||||||||
תקופת שירות | 1938 – 1958 (בברזיל) | ||||||||||||
צוות | 1,טייס | ||||||||||||
יחידות שיוצרו | 13,738 | ||||||||||||
משתמש ראשי | חיל האוויר של ארצות הברית , חיל האוויר המלכותי , חיל האוויר המלכותי האוסטרלי, חיל האוויר הסובייטי | ||||||||||||
משתמשים משניים | , חיל האוויר הברזילאי , חיל האוויר הטורקי , חיל האוויר הצרפתי | ||||||||||||
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| |||||||||||||
|
קרטיס P-40 וורהוק (באנגלית: Curtiss P-40 Warhawk) היה מטוס קרב אמריקני חד-מנועי וחד-מושבי שנבנה כולו ממתכת.
שמות נוספים שניתנו למטוס, על ידי מדינות שונות ולדגמים שונים: קרטיס P-40 טומאהוק, קרטיס P-40 קיטיהוק.
המטוס שימש בעיקר להפצצה ולתקיפת קרקע. טיסת הבכורה שלו התקיימה ב-1938, ובמהלך מלחמת העולם השנייה שימש בחילות האוויר של בעלות הברית ולאחריה שימש ב-28 חילות אוויר מערביים.
ייצורו הופסק בנובמבר 1944, לאחר שיוצרו 13,738 יחידות ממנו.
מטוס זה יצא מכלל שימוש אך כיום קיימים מספר רב של אוספי מטוסים שטסים בו או שומרים על צורתו.