מפעל הרכב של טאגאנרוג

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מפעל הרכב של טאגאנרוג
נתונים כלליים
מוצרים עיקריים רכבים

TagAZ הוא שמו של מפעל הרכבים של טאגאנרוג, מפעל הרכבה לרכב שהיה ממוקם בטאגאנרוג, רוסיה. מפעל מסונף היה מפעל המשאיות של רוסטוב.

ב-21 בינואר 2014 הוכרזה החברה כפושטת רגל.[1]

היסטוריה

בנייתו של מפעל הרכב החלה באביב 1997, ברישיון ותוך שימוש בטכנולוגיה של דייהו-מוטורס הדרום קוריאנית, ומומנה במלואה על ידי קבוצת דונאינווסט פיננסים ותעשייה, כאשר היקפי ההשקעה הגיעו ל-260 מיליון דולר. בשנת 1998 השיק המפעל את ייצור דגמי דייהו לאנוס ודייהו נובירה.[2]

משנת 1999 עד 2002 הרכיבה החברה את דגם Citroën Berlingo Mk I בשם אוריון M.

בשנת 2001 החלה לייצר את היונדאי אקסנט (LC),[3] ואחריו בשנת 2004 את יונדאי סנטה (EF),[4] בשנת 2008 את היונדאי אלנטרה (XD),[5] ובשנת 2005 את היונדאי פורטר. (דור שלישי). בשנת 2008 החלה בייצור היונדאי סנטה פה (SM). באביב 2012 הסתיים ייצורם של דגמי יונדאי במפעל.

ב-2008 החל להרכיב מערכות מכופפות למחצה של הורטקס אסטינה (Chery A5 ששופצה מחדש).[6]

בשנת 2010 הכריזה TagAZ על הקמת מפעל ייצור שלישי לרכב בבנגלדש, בהשקעה ראשונית של שני מיליארד דולר. לטענת גורמים ב-TagAZ, ההחלטה לבנות מכוניות בבנגלדש התקבלה בגלל עלויות העבודה הנמוכות שלה ויתרונות הייצוא שהיא נהנית עם מדינות שכנות ואירופה. TagAZ כבר רכשה אדמות במחוז קישורג'אנג' ותכננה למכור את המכונית הראשונה שהורכבה שם עד 2012.[7][8][9]

באוקטובר 2010, TagAZ החלה להרכיב את דגמי ה-BYD F3,[10] Vortex Corda[11] ודגמי Vortex Tingo.[12]

בחודש יוני 2011, החלה החברה בייצור רכב ה-Tagaz C10 (גרסה של Tojoy JAC).[13] באוקטובר 2011 ייצרה את רכב ה-Tagaz C190 (שהיווה גרסה מחודשת של ה-JAC Rein).[14]

בשלב מסוים הגיעה החברה ליכולת לייצר בו זמנית עד 20 דגמים שונים במתקניה.

בעלים ומנהלים

הבעלים של TagAZ היה היזם הרוסי מ.י. פראמונוב, מנכ"ל קבוצת Doninvest הפיננסית-תעשייתית. חמישית ממניות TagAZ הוחזקו על ידי Sapor Invest Inc., Ikaria International Technologies Aktiengesellschaft, Pemberton Establishment, Asha Holding וחברת Dl Technologies GmbH.

קיבולת ייצור

מפעל TagAZ בטאגאנרוג השתרע על שטח של 60,000 מטר רבוע.

קו המסוע הונח אנכית על ארבע קומות בבניין המפעל הראשי, עם רשת מעליות המחברות בין המפלסים השונים. כל מפלס צויד במונוליאל כמו גם בציוד הרמה והובלה קומפקטי.

כל הרכבים שהושלמו עברו מבחן דרכים במסלול המורכב משטחי דרך מגוונים.

ביצועים

משטר הייצור השנתי עמד על 180,000 יחידות של שישה דגמי רכב שונים.

TagAZ Aquila

עמוד ראשי
ראו גם – TagAZ Aquila

אחד הדגמים הידועים של החברה היה רכב הספורט TagAZ Aquila שיוצרו 200 יחידות שלו.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ http://ras.arbitr.ru/PdfDocument/86f101f5-528c-4358-be9f-e984e0b8f412/А53-14973-2012__20140131.pdf(הקישור אינו פעיל)
  2. ^ "Taganrog Automobile Assembly Plant TAGAZ".
  3. ^ "Taganrog-made Hyundai Cars Vanished from Car Dealers". אורכב מ-המקור ב-6 במרץ 2016. נבדק ב-16 במאי 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ "About TagAZ". נבדק ב-16 במאי 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ "taganrogcity.com - Doninvest starts production of Hyundai Elantra XD in Taganrog". נבדק ב-16 במאי 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ "Russia's TagAZ Launches Chery Assembly". נבדק ב-16 במאי 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ "Tagaz team looks into technicalities before setting up car plant".
  8. ^ "Tagaz Korea plans $2b investment in Bangladesh". אורכב מ-המקור ב-2011-06-11.
  9. ^ "South Korean company to manufacture cars in Bangladesh". אורכב מ-המקור ב-2009-12-22.
  10. ^ "Buffett-backed Chinese carmaker BYD starts production in Russia". Automotive News. נבדק ב-16 במאי 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  11. ^ "Russia's TagAZ Vortex Corda Sedan Assembly". אורכב מ-המקור ב-14 במרץ 2016. נבדק ב-16 במאי 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  12. ^ "AUTOSTAT - TagAZ will begin the production of Chery cars in June". נבדק ב-16 במאי 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  13. ^ "Russia's TagAZ Adds Assembly of Another Chinese Car". אורכב מ-המקור ב-14 במרץ 2016. נבדק ב-16 במאי 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  14. ^ "AUTOSTAT - Vortex Tingo occupied the one third of production of "TagAZ" in the first half of year". נבדק ב-16 במאי 2016. {{cite web}}: (עזרה)
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

28144625מפעל הרכב של טאגאנרוג