מערכת הנעה אי פרפורמנס
מערכת הנעה E PERFORMANCE היא מערכת הנעה היברידית פלאג-אין שפותחה על ידי חטיבת AMG של מרצדס-בנץ לרכבי הביצועים הגבוהים שלה. מרצדס חשפה את מערכת ההנעה ב-31 במרץ 2021[1].
סקירה כללית[2]
דגמי ה-V8 מבוססים על מנוע ה-4.0 ליטר טווין-טורבו, בתצורה זו למערכת הספק מרבי משולב של 805 כ"ס ומומנט מרבי של מעל ל-102 קג"מ. לפי מרצדס זה יספיק לדגמים שיצוידו במערכת הזו לייצר נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של פחות מ-3.0 שניות. אלו נתונים לא סופיים ומרצדס תשנה במעט את המערכת בהתאם ליישום בדגמים השונים.
דגמים עם מנוע ארבעה צילינדרים עושים שימוש במנוע ה-2.0 ליטר טורבו, בתצורה זו למערכת הספק מרבי משולב של כ-510 כ"ס ומומנט מרבי של כ-71.4 קג"מ. שני המנועים מצוידים בצמד מגדשי טורבו, האחד רגיל על בסיס גזי הפליטה והשני מדחס חשמלי האחראי על גדישת המנוע בסל"ד נמוך עד בינוני. בנוסף, שני המנועים מצוידים גם במערכת מערכת מיקרו-היברידית שיכולה להוסיף עוד 14 כ"ס ומנוע ה-V8 כולל מערכת ניתוק צילינדרים לחיסכון נוסף בצריכת הדלק.
מערכת ההנעה ההיברידית פלאג-אין E PERFORMANCE מבוססת על מנוע חשמלי המותקן על הציר האחורי, סוללה קטנה יחסית עם מערכת קירור מתקדמת במיוחד המאפשרת גם נסיעה חשמלית מלאה לטווחים קצרים, תיבת 2 הילוכים דרכה עובר הכוח מהמנוע החשמלי אל הגלגלים האחוריים, יש גם ציר הנעה מהמנוע החשמלי לגלגלים הקדמיים, מערכת הנעה כפולה 4MATIC+. המנוע החשמלי מאחור מייצר הספק קבוע של 94 כ"ס והספק מרבי של 201 כ"ס למשך זמן של עד 10 שניות, המומנט המרבי קבוע ועומד על 32.6 קג"מ. את המנוע החשמלי מזינה סוללה מתקדמת המיועדת לדגמי ביצועים עם יכולת פריקה/טעינה גבוהה הרבה יותר (HPB80) בקיבולת של 6.1 קוט"ש ובמתח של 400 וואט המותקנת בין הגלגלים האחוריים לטובת פיזור משקל אידיאלי. הסוללה הזו פותחה באמצעות טכנולוגיה המשרתת את רכבי פורמולה 1 של מרצדס AMG[3].
הערות שוליים
- ^ Mercedes-AMG E Performance Is The Future For GT 4-Door, C-Class, Motor1.com (באנגלית)
- ^ cartube, E PERFORMANCE: המהפכה ההיברידית של מרצדס AMG - cartube, באתר www.cartube.co.il
- ^ Mercedes-AMG, col plug-in le prestazioni raggiungono livelli mai visti, Motor1.com (באיטלקית)
33660846מערכת הנעה אי פרפורמנס