מנהל קריאייטיב

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

מנהל קריאייטיב הוא תפקיד מרכזי בתעשיות שונות, לרבות בתחום הפרסום, בתחום השיווק, בתחום העיצוב הגרפי, בתעשיית האופנה, בתעשיית הקולנוע, בתעשיית המוזיקה, בהפקות טלוויזיה, בתעשיית משחקי הווידאו ועוד. בתעשיות המגוונות הללו מנהל הקריאייטיב הוא האדם שאחראי לפיקוח על עבודת הצוות/ים הקריאייטיבי/ם,[1] המנהלים האמנותיים והקופירייטרים. לעיתים רבות מנהל הקריאייטיב הוא בעצמו קופירייטר בכיר או ארט דיירקטור.

תחומי האחריות של מנהל הקריאייטיב מגוונים ומשתנים בהתאם לתעשייה בה הוא עובד ולצרכים הייחודיים של כל פרויקט. בדרך כלל, תחומי האחריות מתמקדים בפיתוח החזון היצירתי של הפרויקט, עבודה ישירות עם הלקוח על מנת להבין בדיוק מה הם יעדי הפרויקט, הובלת מפגשי סיעור מוחות על מנת להעלות רעיונות חדשניים, ולוודא שהפרויקט מבוצע בהתאם לתקציב שהוקצב לכך ושהוא מבוצע לפי לוחות הזמנים שנקבעו מבעוד מועד. בנוסף לכך מנהל הקריאייטיב צריך לעיתים רבות להיות מועדכן בטרנדים העכשוויים בתעשייה.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מנהל קריאייטיב בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ Brooke, Eliza. "So... can anyone tell me what a creative director does". The Outline (באנגלית). נבדק ב-2021-04-19.
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

38454717מנהל קריאייטיב