מיצובישי G1M
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
שגיאת לואה ביחידה יחידה:תבנית_מידע בשורה 261: תבנית מטוס ריקה. מיצובישי G1M הוא אב טיפוס של מפציץ דו-מנועי ארוך טווח. נבנה על ידי מיצובישי עבור הצי הקיסרי היפני בשנות ה-30.
פיתוח
אב הטיפוס היחיד שנבנה, נקרא בתחילה כ-"8-Shi" מטוס סיור מיוחד. ניסויים של מיצובישי בתחום הימי, ותוכנן מחדש הפך את יעוד המטוס למיצובישי 8-Shi מטוס התקפה בינוני. טס לראשונה באפריל 1934.
הG1M היה קודמו של מיצובישי G3M, צעד חשוב עבור יפן בדרך למפציצים יבשתיים כמו מיצובישי G4M "בטי".
קיים בלבול בין מטוס זה למיצובישי 3MT5 (שנקרא גם 'מיצובישי G1M'). ה-3MT5 היה מפציץ התקפה דו כנפי, הG1M היה מטוס חד-כנפי, שני מטוסים שונים לחלוטין.
מפרט
המידע מ: Japanese Aircraft, 1910–1941[1]
- צוות: 5
- אורך: 15.83מ' (51 ft 11 in)
- מוטת כנפיים: 25 מ' (82 ft 0 in)
- גובה: 4.53 מ' (14 ft 10 in )
- שטח כנף: 75 מטר רבוע (810 sq ft)
- משקל ריק: 4,775 ק"ג (10,527 lb)
- משקל מלא: 7,003 ק"ג (15,439 lb)
- הנעה: 2 × Hiro Type 91 water-cooled W12 engine, 480 kW (650 hp) each
ביצועים
- מהירות שיא: 266 קמ"ש (165 mph, 143 kn)
- טווח: 4,408 ק"מ (2,739 mi, 2,380 nmi)
- שיא רום: 4,600 מ' (15,100 ft)
- זמן נסיקה לשיא רום: 16 דקות 54 שניות ל-3,000 מ' (9,800 ft)
חימוש
- מקלעים: שני מקלעים בקוטר 7.7 מ"מ, אחד בחרטום ואחד בזנב.
לקריאה נוספת
- Mikesh, Robert C. and Shorzoe Abe. Japanese Aircraft, 1910–1941. London: Putnam & Company Ltd., 1990. ISBN 0-85177-840-2.
- Peattie, Mark R. Sunburst: The Rise of Japanese Naval Air Power, 1909-1941. Annapolis, MD: Naval Institute Press, 2007. ISBN 978-1-59114-664-3.
הערות שוליים
- ^ Mikesh and Abe 1990, p. 172.
31036459מיצובישי G1M