מיצובישי ספייס סטאר
מיצובישי מיראז' ES הצ'באק 2013-2015 | |
מאפיינים כלליים | |
---|---|
נקרא גם | מיראז' |
יצרן | מיצובישי מוטורס |
שנות ייצור | 2013-הווה |
סיווג | מיני - סופר מיני |
מרכב | האצ'בק |
אורך | 379.5 ס"מ |
רוחב | 166.5 ס"מ |
גובה | 150.5 ס"מ |
משקל | 865 קילו |
בסיס גלגלים | 240 ס"מ |
מפרט טכני | |
מנוע | 999 סמ"ק לדגם הידני ו- 1,193 סמ"ק לדגם האוטומטי |
הילוכים | ידני/גיר רציף אוטומטי |
מהירות מרבית | 173 קמ"ש |
צריכת דלק | 23.3 משולב (ע"פ היצרן) |
מיצובישי ספייס סטאר היא מכונית מיני גדולה המיוצרת על ידי חברת המכוניות היפנית מיצובישי מוטורס משנת 2013. בחלק מהמקומות בעולם היא מוכרת בשם מיראז'. מבחינה קטגורית היא מעט יותר גדולה מרכבי המיני אך קטנה מרכבי הסופרמיני ולכן רבים משייכים אותה לסופר מיני. הדגם מופיע בגירסאות ידני ואוטומטי. המנוע מורכב משלושה צילנדרים בלבד ונוטה להרעיש ולרעוד יותר מפאת המספר האי זוגי. הגיר בגירסה האוטומטית בנוי בטכנולוגיית גיר רציף, אשר מסייע לרכב להפיק יכולות גבוהות יותר על אף המנוע החלש יחסית. הספייס סטאר מבחינה מכנית ואבזור היא תאום ללא זנב של מיצובישי אטראז'.
היסטוריה
הספייס סטאר, או בשמה המוכר יותר בעולם, מיצובישי מיראז', הוצגה לראשונה לעולם כבר ב – 1978, ויוצרה ברצף עד 2003, ולאחר שנים של הפסקה חזרה לייצור בשנת 2012. עיקר הייצור היום מתבצע בתאילנד. מבחינת סיווג, רבים נוטים לשייך אותה לתת קטגוריה של מכוניות עירוניות. למעשה דגם זה החזיר את יצרנית מיצובישי בחזרה אל התחרות שהתפתחה מאד בשנים האחרונות בשוק הקטנות.
בשנת 2016 לאחר המתנה קלה בשיווק, חזרה הספייס סטאר שוב עם מתיחת פנים קלה שהתמקדה בעיקר בעיצוב החיצוני, בהגדלת אורך הרכב ב 8.5 ס"מ, ובהורדת המחיר[1].
מכירות בישראל
בשנת 2014 (לאחר שנה מההשקה) דיווחה כלמוביל יבואנית מיצובישי בישראל, שמכרו מעת ההשקה מעל 4,500 רכבים מדגם זה[2].
אבזור ובטיחות
ספייס סטאר מאובזרת בחלקה יותר מחברותיה בקטגוריה זו, כגון בחיישני לחץ אוויר, חיישני גשם, בקרת שיוט, בקרת אקלים, הנעה ללא מפתח בדגם הפרימיום. עם זאת במבחני הריסוק האירופי קיבלה ארבעה כוכבים בלבד, וזאת לאחר שבמבחן הריסוק של EuroNCAP קיבלה רק 55% במבחן עזרי הבטיחות[3].
הערות שוליים
23371964מיצובישי ספייס סטאר