מיצובישי סיגמא
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
Mitsubishi Sigma (אירופה) | |
מאפיינים כלליים | |
---|---|
יצרן | מיצובישי מוטורס[1] |
שנות ייצור | 1970 - 1996 |
הרכבה | יפן |
אורך | 4,750 מ"מ (אירופה) |
רוחב | 1,775 מ"מ (אירופה) |
גובה | 1,435 מ"מ (אירופה) |
משקל | 1,420 - 1,635 ק"ג (ריק) (אירופה) |
בסיס גלגלים | 2,720 מ"מ (אירופה) |
מפרט טכני | |
מנוע |
|
הילוכים |
|
מהירות מרבית |
מיצובישי סיגמא (ביפנית: シグマ, באנגלית: Mitsubishi Sigma) היא מכונית סלון (גרסאות שיוצרו לאירופה וישראל), ומכונית משפחתית גדולה (גרסאות שיוצרו לשווקי אוסטרליה, ניו זילנד וצפון אמריקה) מתוצרת התאגיד הרב-לאומי מיצובישי מוטורס היפני, אשר יוצרה בין השנים 1976 - 1996 ביפן.
"מיצובושי מוטורס" ניצלה את דגם "מיצובישי סיגמא" בכמה רכבים שונים המבוססים על הדגמים: "Mitsubishi Galant" (אנ') ו-"Mitsubishi Diamante" (אנ') אשר נמכרו בשווקים שונים בתקופה זו.
"מיצובישי סיגמא"
- 4 דלתות[2]
- מנוע קדמי
- מנוע בנזין
- בין השנים 1991 - 1996 יוצר דגם מפואר של "מיצובישי סיגמא" 3,000 סמ"ק. הדגם הוגדר כמכונית סלון[3]. דגם זה שווק גם בישראל (מכונית סלון שצוידה במנוע V6 בנפח 3.0 ליטר שסיפק 177 כ"ס).
תאוצות (דגמי 3.0 ליטר שנמכרו באירופה ובישראל)
- תאוצה בין 0-100 קמ"ש היא 9.0 שניות (מנוע 2,972 סמ"ק המפיק 177 כ"ס, משודך לתמסורת ידנית, הורכב בדגמי סדאן)
- תאוצה בין 0-100 קמ"ש היא 10.4 שניות (מנוע 2,972 סמ"ק המפיק 177 כ"ס, משודך לתמסורת אוטומטית הורכב בדגמי סדאן)
- תאוצה בין 0-100 קמ"ש היא 9.6 שניות (מנוע 2,972 סמ"ק המפיק 170 כ"ס, משודך לתמסורת ידנית, הורכב בדגמי סטיישן)
- תאוצה בין 0-100 קמ"ש היא 9.5 שניות (מנוע 2,972 סמ"ק המפיק 170 כ"ס, משודך לתמסורת אוטומטית, הורכב בדגמי סטיישן)
- תאוצה בין 0-100 קמ"ש היא 8.1 שניות (מנוע 2,972 סמ"ק המפיק 205 כ"ס, משודך לתמסורת ידנית, הורכב בדגמי סדאן)
- תאוצה בין 0-100 קמ"ש היא 8.9 שניות (מנוע 2,972 סמ"ק המפיק 205 כ"ס, משודך לתמסורת אוטומטית הורכב בדגמי סדאן)
שיווק באוסטרליה, ניו-זילנד, צפון אמריקה
- בין השנים 1980 - 1987 במשך שני דורות, גרסאות של דגמי "מיצובישי גלנט" סדאן וסטיישן שיוצרו ושווקו באוסטרליה נמכרו תחת השם "מיצובישי סיגמא". בין השנים 1977 - 1980, לפני שיצרנית הרכב מיצובישי מוטורס השתלטה על פעולות "קרייזלר אוסטרליה", כונה דגם זה "קרייזלר סיגמא".
- ביו השנים 1982 - 1987 יוצרו לשווקי אוסטרליה וניו-זילנד הדגמים: "GN", "GK", "GJ"
- בין השנים 1977 - 1988 במשך שלושה דורות, הגרסאות של "מיצובישי גלנט" (סדאן וסטיישן) שנמכרו בניו זילנד, נמכרו תחת השם "מיצובישי סיגמא"
- דגמי "מיצובישי גלנט" (דור חמישי) נמכרו בצפון אמריקה משנת 1987 לשנת הדגם 1988 בתור "מיצובישי גלנט Σ" (סיגמא) ובין השנים 1988 - 1990 כ"מיצובישי סיגמא"
גלריה
-
"מיצובישי סיגמא" (אירופה)
-
"מיצובישי סיגמא" (אירופה)
-
"מיצובישי סיגמא", 3.0 ליטר - מבט לתא הנהג (אירופה)
-
"מיצובישי סיגמא", 3.0 ליטר - סטיישן (אירופה)
-
"מיצובישי סיגמא" - סטיישן (אירופה)
-
"מיצובישי סיגמא", 3.0 ליטר (אירופה)
-
"מיצובישי סיגמא" דגם "GJ", שנת 1982 (אוסטרליה)
-
"מיצובישי סיגמא" דגם "GLX", שנת 1986 (ניו זילנד)
-
"מיצובישי סיגמא", שנת 1990 (צפון אמריקה)
-
"מיצובישי סיגמא" שנת 1983 - סטיישן (ניו זילנד)
-
"מיצובישי סיגמא" דגם "GN", שנת 1985 - סטיישן (אוסטרליה)
ראו גם
קישורים חיצוניים
- מיצובישי סיגמא, סרטון באתר יוטיוב
הערות שוליים
- ^ מיצובושי מוטורס mitsubishi-motors.com/en/index
- ^ "מיצובישי סיגמא", שנת 1989 thetruthaboutcars.com/2012/09/junkyard-find-1989-mitsubishi-sigma
- ^ "מיצובישי סיגמא" auto-motor-und-sport.de/marken-modelle/mitsubishi/sigma
שגיאות פרמטריות בתבנית:מיון ויקיפדיה
שימוש בפרמטרים מיושנים [ דרגה ] מיצובישי סיגמא26606405