מחקר מילות מפתח
מחקר מילות מפתח היא פעולה שמבצעים מומחי קידום אתרים במנועי חיפוש במטרה למצוא ולחקור מילות חיפוש אלטרנטיביות שאנשים משתמשים בהם לחיפוש נושא דומה במנועי החיפוש השונים. מילות מפתח נוספות אלו מיועדות כדי להשיג דירוג גבוה יותר במנועי החיפוש. התהליך מתנהל כך: ברגע שמאותרת מילת מפתח מסוימת החיפוש מורחב כדי למצוא מילות מפתח דומות. מקדמי האתרים משתמשים בכלים ייעודיים לאיתור מילות מפתח חדשות כגון מתכנן מילות המפתח של גוגל, אגרון, Google suggest וGoogle Trends.
בדרך כלל מנועי החיפוש השונים מספקים כלים משלהם להצעות של מילות מפתח. כלים אלו כוללים גם את נפח החיפושים שנערכים עבור כל מילת מפתח בזמן נתון. מקדם האתרים משתמש במידע הזה כדי לבחור את מילת המפתח הנכונה עבור האתר אותו הוא מקדם, תלוי במטרות שהוגדרו. כ-25-20% מחיפושי גוגל הם חיפושי זנב ארוך ספציפיים במיוחד לכן קל לדרג מילות מפתח רק כאשר יש את כמות גדולה של חיפושים, תוכן וקישורים. כתוצאה מכך מחקר מילות מפתח היא פעולה בעלת ערך, בסיסית וחשובה מאוד בתחום השיווק באינטרנט.
חשיבות מחקר מילות המפתח
מחקר מילות מפתח
המטרה של מחקר מילות מפתח היא אחת. ליצור ברמת דיוק גבוהה מספר רב של מונחי רלוונטיים ועם קשר למילת המפתח הראשונית שאינם מובנים מאליהם. תהליך של מחקר מילות מפתח כולל סיעור מוחות ושימוש בכלי מחקר למילות מפתח. כדי להשיג את האופטימיזציה הטובה ביותר יש לקשר את התוכן למילות המפתח הרלוונטיות ביותר. מומלץ להשתמש במילות מפתח שאין לגביהן תחרות ושמספר החיפושים עבורן יחסית גבוה. אפשרות זו מאפשרת השגת דירוג גבוה יותר במנועי החיפוש שתוצאתו לרוב תנועה רבה יותר לאתר. החיסרון של פעולה זו היא התאמת האתר למילות המפתח החלופיות ולא למילת המפתח העיקרית. מילות המפתח העיקריות עשויות למנוע השגת דירוג גבוה הודות לתחרות הגבוהה בין אתרים שונים.
יש ארבעה נושאים חיוניים שיש לתת עליהם את הדעת לפני ביצוע המחקר עצמו:
- מילות מפתח טובות קשורות לרוב קשר הדוק לנושא האתר. ברוב מנועי החיפוש יש מערכת פנימית לבקרת איכות שבודקת את הרלוונטיות של מילות החיפוש באתר.
- מילת מפתח לא רלוונטית לנשוא האתר לא תשיג דירוג גבוה לאתר ואף עלולה להזיק לו.
- שימוש רב במילות מפתח תחרותיות לא צפוי להשיג דירוג גבוה לאתר.
- מילות מפתח שאין עבורן די חיפושים לא ייצרו תנועה לאתר והשימוש בהן חסר משמעות בהקשר לקידום אתרים.
דוגמאות למחקרי מילות מפתח
מילת המפתח הפופולרית ביותר והתחרותית ביותר במנוע החיפוש גוגל באנגלית היא "Making Money". יש למילה זו 769,000,000 תוצאות חיפוש והמשמעות היא כפולה: מיליוני אתרים רלוונטיים למילת חיפוש זו ומיליוני אתרים מתחרים על מילת חיפוש זו. מחקר מילות מפתח מתחיל עם מציאת כל הקומבינציות האפשריות למילה זו, למשל: למילת המפתח Acquiring Money יש פחות תוצאות חיפוש, רק 64,000,000 אבל משמעותו דומה לזו של מילת המפתח "Making Money". דרך נוספת היא להיות יותר ספציפיים לגבי מילת המפתח על ידי הוספת מילות מפתח נוספות לביטוי, למשל "Making money online from home in Israel" היא מילת מפתח פחות תחרותית בקנה מידה עולמי ולכן קלה יותר בהשגת דירוג גבוה. יתרה מזאת, למילות מפתח יש משמעות שונה שיכולות להשפיע על המיקוד של המשווק. כלים רבים (מסחריים וחינמיים) זמינים כיום כדי למצוא מילות מפתח ולנתח את תוצאות מחקר מילות המפתח.
כלי מחקר מילות מפתח
מתכנן מילות המפתח של גוגל
גוגל מציעה כלים חינמיים למחקר בסיסי של מילות מפתח. כל התוצאות מבוססות על הנתונים של מנוע החיפוש של גוגל.
לאחרונה גוגל פרסמה עדכון למתכנן מילות המפתח שלה ושינתה את חלק מהמדיניות שלה. כיום כדי להפעיל את הכלי יש להגדיר ראשית את מסע הפרסום. זהו למעשה סוג של חשבון אדוורדס שנעשה בו שימוש כדי לנהל חשבונות פרסום שונים.
תכונות[1]
- הכלי מאפשר לקבל אומדני נפח לגבי מילות המפתח
- הכלי מאפשר ליצור מילות מפתח חדשות על ידי שילוב בין רשימות של מילות מפתח שונות.
- הכלי מאפשר ליצור וריאציות של מילות מפתח חדשות על סמך מילת מפתח ראשית.
- הכלי מספק רעיונות למילות מפתח הקיימות באתרי אינטרנט ברחבי הרשת כדי לבצע ניתוח תחרותי.
מגבלות
- הכלי מסתיר נתונים לגבי מילות מפתח של זנב ארוך מסיבה אחת: הכלי נועד לצורכי מחקר ולא לצורכי קידום אתרים.
- הכלי אינו מניב תוצאות מדויקות כי הוא מיועד למפרסמים ולא למקדמי אתרים.
Google Suggest
ב-2012 גוגל הציגה את Google suggest, כלי שמשולב בתוך מנוע החיפוש שלה ואשר מופעל אוטומטית בעת הקלדת ביטוי כלשהו בדפדפן או באתר גוגל. מנוע החיפוש משתמש בקלט החיפוש האורגני שמבוסס על מיליוני חיפושים קודמים ל"ניחוש" אופן החיפוש הבא, למשל באמצעות השלמת השאילתה או באמצעות השלמת כל המילים של ביטוי מילת המפתח.
עובדה זו הופכת את Google suggest למקור רלוונטי למחקר מילות מפתח מסיבה אחת: הוא מציג כמות גדולה של מילות מפתח אורגניות הקשורות באופן הדוק למילת המפתח (באופן חלקי או מלא). בכלי זה ניתן להשתמש כדי למצוא מילות מפתח נוספות שנעשה בהם שימוש רב, כך שמילת המפתח הראשית הופכת לתחרותית פחות. ב-Google suggest ניתן לעשות שימוש כפול. גם לחקור כמות קטנה של מילות מפתח במנוע החיפוש של גוגל או דפדפן תואם וגם לעשות מחקר מילות מפתח בקנה מידה גדול באמצעות שימוש בכלים חינמיים שיודעים להשתמש במידע של Google suggest.
מתכנן מילות המפתח לפרסום של בינג
מתכנן מילות המפתח לפרסום של בינג מספק הצעות למילות מפתח ולקבוצות של מודעות ומציג מגמות של נפח בחיפושים חודשיים, את התחרות היחסית בכל מילה ואת הצעות המחיר לכל מילת מפתח.
תכונות
- מספק נתונים על נפח החיפוש והמגמות
- מספק אומדנים לגבי ביצועים ועלויות
- מספק רשימות מרובות כדי לקבל מילות מפתח חדשות
מגבלות
- בינג מחזיקה רק ב-20% מנתח הפעילות של החיפושים במנועי החיפוש בארצות הברית. לכן, הנתונים שמתקבלים ממנו אינם אמינים לגבי קידום אתרים.
- הנתונים שמתקבלים דומים לאלו שמתקבלים במתכנן מילות המפתח של גוגל. הם מיועדים למפרסמים ולא לבעלי אתרים.
הערות שוליים
- ^ "Keyword Research & Strategy with Keyword Planner - Google AdWords – Google". adwords.google.com (באנגלית). נבדק ב-2017-04-05.
29099462מחקר מילות מפתח