מזראטי גראן-טוריסמו
מאפיינים כלליים | |
---|---|
יצרן | מזראטי |
שנות ייצור | 2007 |
הרכבה |
איטליה |
מודל קודם | מזראטי קופה (קרויה גם: מזראטי 4200GT) |
חברת אם | פיאט |
סיווג | מכונית ספורט (גראן טוריסמו) |
פלטפורמה | 2 דלתות קופה, 2+2 מושבים |
אורך | 4,881 מ"מ |
רוחב | 1,847 מ"מ |
גובה | 1,353 מ"מ |
משקל | 1,880 ק"ג |
בסיס גלגלים | 2,942 מ"מ |
מפרט טכני | |
מנוע |
4,244 סמ"ק בתצורת V8 4,691 סמ"ק בתצורת V8 |
הילוכים |
ZF אוטומטית 6 מהירויות MC חצי אוטומטית 6 מהירויות |
המזראטי גראן-טוריסמו היא מכונית 2 דלתות (קופה) בעלת 2+2 מושבים מבית מזראטי האיטלקית. המכונית חולקת את אותה הפלטפורמה כמו המזראטי קוואטרופורטה V.
גראן-טוריסמו (2007-)
הרכב נחשף לראשונה בתערוכת הרכב בז'נבה בשנת 2007. הגרסה הסטנדרטית מגיעה עם מנוע בנפח 4.2 ליטר (4,244 סמ"ק) בתצורת V8 בעל הספק של 400 כ"ס ותיבת הילוכים ZF אוטומטית בעלת 6 מהירויות. הפלטפורמה 2+2 נגזר מהמזראטי קוואטרופורטה V.
גראן-טוריסמו S
דגם ה-S כולל מנוע בנפח 4,691 סמ"ק בתצורת V8 בעל הספק מרבי של 434 כ"ס ב-7,000 סל"ד ומומנט מרבי של 50 קג"מ ב-4,750 סל"ד. המכונית מגיעה עם תיבת הילוכים רובוטית חצי אוטומטית בעלת 6 מהירויות. הדגם נחשף לראשונה בתערוכה בז'נבה בשנת 2008.
בשנת 2009 נחשפה הגראן-טוריסמו S האוטומטית המגיעה עם תיבת הילוכים ZF אוטומטית בעלת 6 מהירויות.
גראן-טוריסמו MC
זהו דגם ייצור מוגבל המבוסס על קונספט הגראן-טוריסמו MC. הדגם כלל 6 נקודות של חגורות בטיחות, מכל דלק בנפח 120 ליטר, בלמי דיסק מוגדלים ועוד תוספות. הרכב נחשף בצרפת והוצע למכירה עם תג מחיר של 135,000 אירו.
גראן-טוריסמו MC ספורט ליין
זוהי תוכנית שדרוג המבוססת על הגראן-טוריסמו MC. היא הוצעה בתחילה לדגמי הגראן-טוריסמו S, אך התרחבה לכלל דגמי הגראן-טוריסמו לאחר מכן. גראן-טוריסמו S עם חבילת שדרוג MC ספורט ליין נחשף לראשונה בתערוכת הרכב בבולוניה בשנת 2008.
גראן-טוריסמו MC סטראדל
בספטמבר 2010, מזראטי חשפה שהם הולכים להוציא דגם חדש לגראן-טוריסמו, ה-MC סטראדל (Stradale). הדגם הוא 2 מושבים בלבד, עוצמתי יותר (הספק מרבי של 444 כ"ס), קל יותר ובעל מבנה אווירו-דינמי טוב יותר מאשר הדגמים הקודמים, והכל עם אותה תצרוכת הדלק של הגראן-טוריסמו הבסיסי. השינויים ברכב הוסיפו לו 2 מ"מ נוספים באורך. זהו דגם הגראן-טוריסמו הראשון ששבר את מהירות ה-300 קמ"ש, עם מהירות מרבית של 301 קמ"ש.
גראן-טוריסמו ספורט
הדגם הזה מהווה את המחליף לגראן-טוריסמו S. הוא הוצג לראשונה בתערוכת הרכב בז'נבה בשנת 2012. השינויים העיקריים הם מנוע 4.7 ליטר משופר בעל הספק מרבי של 454 כ"ס, ספוילר קדמי בסגנון שונה, פנסים קדמיים חדשים, הגה ומושבים חדשים. 2 תיבות הילוכים יוצעו בדגם הספורט; תיבת הילוכים אוטומטית סטנדרטית בעלת 6 מהירויות ותיבת בעלת 6 מהירויות בעלת אופציית העברת הילוכים ידנית.
גראן-קבריו (2010-)
הגראן-קבריו הוא דגם בעל גג נפתח (קבריולה) של הגראן-טוריסמו S האוטומטית המצויד בגג קנבס. לגראן-קבריו תצורת מושבים 2+2 כמו של הגראן-טוריסמו, דבר ההופך אותה לדגם הקבריולה הראשון של מזראטי בעל 4 מושבים. הדגם נחשף לראשונה בפרנקפורט בשנת 2009, כאשר הייצור שלו התחיל בשנת 2010.
הגראן-קבריו מונעת עם אותו מנוע 4.7 ליטר בתצורת V8 שקיים בגראן-טוריסמו S האוטומטית.
גראן-קבריו ספורט
מזראטי חשפה בתערוכת הרכב בז'נבה בשנת 2011 גרסה חדשה לגראן-קבריו בעלת ביצועים ושליטה משודרגים. לגרסה הזו מנוע בנפח 4.7 ליטר בתצורת V8 בעלת הספק מרבי של 444 כ"ס ומומנט מרבי של 52 קג"מ. למכונית מוצמדת תיבת הילוכים ZF אוטומטית בעלת 6 מהירויות.
במשטרת דובאי
דגם "מזראטי גראן-טוריסמו" מופעל כ-ניידת משטרה במשטרת דובאי.
ביצועים
נתונים | ||||
---|---|---|---|---|
דגם | מנוע | הספק | תאוצה 0-100 קמ"ש | מהירות מרבית |
גראן-טוריסמו | 4.2 ליטר V8 | 400 כ"ס ב-7,100 סל"ד | 5.2 שניות | 285 קמ"ש |
גראן-טוריסמו S | 4.7 ליטר V8 | 434 כ"ס ב-7,000 סל"ד | 4.8 שניות | 295 קמ"ש |
גראן-טוריסמו S אוטומטית | 4.7 ליטר V8 | 434 כ"ס ב-7,000 סל"ד | 4.9 שניות | 295 קמ"ש |
גראן-קבריו | 4.7 ליטר V8 | 434 כ"ס ב-7,000 סל"ד | 5.2 שניות | 283 קמ"ש |
גראן-קבריו ספורט | 4.7 ליטר V8 | 460 כ"ס ב-7,000 סל"ד | 5.0 שניות | 285 קמ"ש |
גראן-טוריסמו MC סטראדל | 4.7 ליטר V8 | 444 כ"ס ב-7,000 סל"ד | 4.5 שניות | 301 קמ"ש |
גראן-טוריסמו ספורט | 4.7 ליטר V8 | 454 כ"ס ב-7,000 סל"ד | 4.7 שניות | 301 קמ"ש |
קישורים חיצוניים
מיזמי קרן ויקימדיה |
---|
תמונות ומדיה בוויקישיתוף: מזראטי גראן-טוריסמו |
- רועי צוקרמן, מזראטי מרשימה עם קבריולה חדשה: גראן-קבריו, באתר ynet, 24 באוגוסט 2009
29091425מזראטי גראן-טוריסמו