מוטו גוצי V50

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מוטו גוצי V50
Moto Guzzi V50
Moto Guzzi V50 בשרות נאט"ו
Moto Guzzi V50 בשרות נאט"ו
מאפיינים כלליים
יצרן Moto Guzzi (אנ')[1]
שנות ייצור 19771987
הרכבה איטליהאיטליה איטליה
סיווג אופנוע
משקל 215–152 ק"ג
בסיס גלגלים 1,410–1,450 מ"מ
מפרט טכני
מנוע
הילוכים 5 מהירויות
מהירות מרבית 120–175 קמ"ש

מוטו גוצי V50איטלקית: Moto Guzzi V50) הוא אופנוע מתוצרת יצרנית הרכב הדו-גלגלי Moto Guzzi (אנ')[2] אשר יוצר בין השנים 19771987 באיטליה[3].

הדגם הראשון של ה"מוטו גוצי V50" היה אופנוע שהשיג את המושגים הסגנוניים והמכניים האחרונים של "בית גוצי" (Moto Guzzi) על ידי מודרניזציה שלהם. ראשית כל, כפי שהשם מרמז, הסידור המסורתי של צילינדרים רוחביים V בפוזיציה של 90°.

מטרת העיצוב של הדגם הייתה ליצירת הרמוניה עם המסגרת וקווי הריבוע של מכל הדלק.

ממאפייני "מוטו גוצי V50"

  • שלדה - מסגרת עריסה כפולה עם מנוע תומך.
  • מנוע 2 V צילינדרים ("V-twin engine" (אנ')) בפוזיציה של 90°.
  • מנוע קירור אוויר.
  • קיבולת מכל דלק: 15–16.5 ליטר.
  • משאבת הבלמים של בלם מלא שעם הדוושה הימנית שולט על דיסק קדמי ועל הדיסק האחורי (פטנט של היצרן).
  • מאגר מערכת שמן - שקע רטוב ("Wet sump" (אנ'))[4].
  • דגם פעל בשרות הכוחות המזוינים של הולנד, בשרות נאט"ו[5].

דגמים

  • "V50" - יוצר בין השנים 19771979.
  • "V50 II" - יוצר בין השנים 19791981.
  • "V50 III" - יוצר בין השנים 19811985.
  • "V50 C" - יוצר בין השנים 19821985.
  • "V50 Monza" - יוצר בין השנים 19801983[6][7].
  • "V50 Monza II" - יוצר בין השנים 19841987.
  • "V50 NATO" - יוצר בשנת 1979.
  • "V50 NATO Marechaussee" - יוצר בשנת 1979.
  • "V50 NATO Politie" - יוצר בשנת 1979.
  • "V50 PA" - יוצר בשנת 1991.
  • "V50 Sport" - יוצר בשנת 1979.
  • "V50 TS" - יוצר בשנת 1981.

תמונות

ראו גם

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מוטו גוצי V50 בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ מוטו גוצי motoguzzi.com/it_IT
  2. ^ "מוטו גוצי" - היסטוריה motoguzzi.com/ca_EN/passion/History
  3. ^ Fallon, I., The complete book of Moto Guzzi, every model since 1921 (2010) Motorbooks ש(Minneapolis (MN), USA), מסת"ב 0760352216 כיוון=שמאל
  4. ^ שקע רטוב - הוא תכנון ניהול שמן סיכה למנועי בוכנה שמשתמש בארגז הארכובה כמאגר מובנה לשמן, לעומת מאגר חיצוני או משני המשמש בתכנון יבש
  5. ^ "מוטו גוצי V50" בשרות נאט"ו motoguzziv50nato.info/Motor.pdf
  6. ^ "מוטו גוצי V50" דגם "Monza" motorcycleclassics.com/classic-italian-motorcycles/moto-guzzi-v50
  7. ^ "מוטו גוצי V50" דגם "Monza" - מבחן דרכים motorcycleclassics.com/classic-italian-motorcycles/moto-guzzi-v50
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

27682242מוטו גוצי V50