מדד נילסן
שגיאת לואה ביחידה יחידה:תבנית_מידע בשורה 261: תבנית אתר אינטרנט ריקה. מדד נילסן הוא מערכת מדרוג שפותחה על ידי חברת נילסן (NMR) לקביעת גודל והרכב הצרכנים במגוון תחומים מקמעונאות ועד אחוז צפייה בתחנות טלוויזיה, זאת בהתבסס על סקרי צרכנים. החברה פועלת בלמעלה מ-100 מדינות והיא נוסדה ב-1923.
המערכת עודכנה ושונתה במידה רבה מאז שפותחה לראשונה בתחילת שנות ה-40 על ידי ארתור נילסן. רשתות טלוויזיה רבות בארצות הברית מבססות את מחירי הפרסום שלהן תוך הסתמכות על מדד זה, כמו גם קובעות בעזרתו את לוחות הזמנים ואת תוכן התוכניות.
מדידת רייטינג
סוויפס
סוויפס (באנגלית: Sweeps) הוא שם שניתן לארבעה חודשים בשנה (נובמבר, פברואר, מאי ויולי), בהם נקבעים, על ידי מדד נילסן, הסכומים שניתן לגבות עבור שידור פרסומות ברשתות הטלוויזיה שבארצות הברית.[1][2]
נתוני הרייטינג של התוכניות השונות ברשתות הטלוויזיה נבדקים במהלך כל השנה, אך הסכומים שייגבו עבור שידור הפרסומות בעונת השידורים הבאה נקבעים במהלך חודשים אלו. בעקבות התוצאות מבדיקת התוכניות והסדרות בחודשים אלו, מחליטים ברשתות השידורים האם להמשיך את שידור והפקת התוכניות, לבטל את התוכניות באופן מיידי או להימנע מהזמנה שלהן לעונת השידורים הבאה.[2]
על מנת לספק את רצונם של ראשי הרשתות המסחריות, שחפצות ברייטינג גבוה במהלך חודשי הבדיקה, מושקעים בשידורי ה"סוויפס" משאבים רבים יותר; הופעות אורח של ידוענים, קווי עלילה שמושכים תשומת לב לכיוון הסדרות, וקליף האנגרים בפרקים שקודמים לחודשי הסוויפס.[2][3] כמו כן, תוכניות נצפות פחות מוסרות באופן זמני מלוח השידורים (עד שיסתיימו חודשי הסוויפס), בצעד שנועד להבטיח ממוצע רייטינג גבוה יותר לרשתות במהלך כל שבעת ערבי השידור שלהן.
עונת הטלוויזיה | נובמבר | פברואר | מאי | יולי |
---|---|---|---|---|
2009–2010 | 28 באוקטובר – 25 בנובמבר 2009 | 4 בפברואר – 3 במרץ 2010 | 29 באפריל – 26 במאי 2010 | 28 – 1 ביולי 2010 |
2010–2011 | 28 באוקטובר – 24 בנובמבר 2010 | 3 בפברואר – 2 במרץ 2011 | 28 באפריל – 25 במאי 2011 | 30 ביוני – 27 ביולי 2011 |
2011–2012 | 27 באוקטובר – 23 נובמבר, 2011 | 29 – 2 בפברואר 2012 | 26 באפריל – 23 מאי, 2012 | 28 ביוני – יולי 25, 2012 |
2012–2013[4] | 25 באוקטובר – 21 בנובמבר 2012 | 31 בינואר – 27 בפברואר 2013 | 25 באפריל – 22 במאי 2013 | 27 ביוני – 24 ביולי 2013 |
2013–2014 | 31 באוקטובר – 27 נובמבר, 2013 | 30 בינואר – 26 פברואר, 2014 | 24 באפריל – 21 מאי, 2014 | 30 – 3 ביולי 2014 |
2014–2015[5] | 30 באוקטובר – 26 בנובמבר 2014 | 29 בינואר – 25 בפברואר 2015 | 23 באפריל – 20 במאי 2015 | 29 – 2 ביולי 2015 |
2015–2016 | 29 באוקטובר – 25 נובמבר, 2015 | 4 בפברואר – 2 מרץ, 2016 | 28 באפריל – 25 מאי, 2016 | 30 ביוני – יולי 27, 2016 |
ראו גם
קישורים חיצוניים
- אתר האינטרנט הרשמי של מדד נילסן
- אתר חברת NMR
- מדד נילסן, באתר אנציקלופדיה בריטניקה (באנגלית)
הערות שוליים
- ^ Television Measurement | Television Ratings | Nielsen, www.nielsen.com
- ^ 2.0 2.1 2.2 הסוויפס כבר כאן, באתר נענע 10 - תרבות ובידור
- ^ Gadsden Times - Google News Archive Search, news.google.com
- ^ Nielsen "Sweeps" Months, Nielsen Holdings, 2012
- ^ Local Survey Dates for the 2014-2015 Television Season, TVB (ארכיון)
35328950מדד נילסן