לקות למידה בלתי-מילולית

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

לקות למידה בלתי-מילולית (noneverbal learning disabilities, בראשי תיבות: NVLD), היא לקות למידה התפתחותית נוירולוגית הכוללת מגוון לקויות אשר אינן פוגעות בהבעה המילולית של האדם אלא ביכולות הביצועיות ובדרך ההתנהלות שלו. כגון: הפרעת קשב וריכוז והיפראקטיביות (ADHD), הפרעת קשב וריכוז ADD, ליקוי בכתיבה (קושי גרפומוטורי), ליקוי בהתארגנות וקשיים בתפקודים ניהוליים.

ROURKLE מגדיר את לקות הלמידה הלא מילולית כמכילה שלוש קבוצות של קשיים:

הפרעות נוירופסיכולוגיות- קשיים בתפיסה חזותית ומישושית, בקואורדינציה פסיכו מוטורית ובקשב חזותי ומישושי. כמו כן עשוי להיות קושי בהיבטים מסוימים של דיבור ושפה.

קשיים במיומנות אקדמאיות- הלמידה משתבשת בשל קשיים בחשיבה מתמטית, הבנת הנקרא וכתיבה.

לקות חברתית/רגשית- הפרעה בתפיסה, בהדדיות ובהסתגלות חברתית.

טיפול

דרכי טיפול אפשריות כוללות:

ראו גם

לקריאה נוספת

מגי מיימן, הבנת לקויות למידה לא מילוליות, מדריך להורים ואנשי מקצוע, הוצאת אח,

קישורים חיצוניים

ערך זה הוא קצרמר בנושא פסיכולוגיה ובנושא חינוך. אתם מוזמנים לתרום למכלול ולהרחיב אותו.

הבהרה: המידע במכלול נועד להעשרה בלבד ואינו מהווה יעוץ רפואי.