לנצ'יה מדוזה
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מאפיינים כלליים | |
---|---|
יצרן | לנצ'יה |
שנות ייצור | 1980 (מכונית קונספט) |
הרכבה | איטליה |
חברת אם | פיאט |
מרכב | Rear mid-engine, rear-wheel-drive layout (אנ') |
אורך | 4,405 מ"מ |
רוחב | 1,813 מ"מ |
גובה | 1,263 מ"מ |
בסיס גלגלים | 2,790 מ"מ |
מפרט טכני | |
מנוע | 4 צילינדרים, 1,995 סמ"ק המפיק 120 כ"ס ב-6,000 סל"ד |
הילוכים | תמסורת ידנית - 5 מהירויות |
מעצב | ג'ורג'טו ג'וג'ארו מחברת הנדסת ועיצוב הרכב "Italdesign Giugiaro" (אנ') (1979) |
לנצ'יה מדוזה (באיטלקית: Lancia Medusa) היא מכונית קונספט בתצורה מכונית משפחתית גדולה אשר הוצגה על ידי יצרנית הרכב האיטלקית לנצ'יה האיטלקית בשנת 1980.[1][2]
"לנצ'יה מדוזה"
- 4 דלתות - סדאן האצ'בק.[3]
- דגם "לנצ'יה מדוזה" התבסס על דגם לנצ'יה מונטה קרלו (שלדת רכב ומכלולים מכניים).
- מנוע מרכזי-אחורי-רוחבי.
- סוג הנעה: הנעה אחורית.
- מנוע בנזין מתוצרת פיאט / לנצ'יה, סדרה "Fiat Twin Cam engine" (אנ')
- מנוע קירור מים.
- עיצוב: ג'ורג'טו ג'וג'ארו מחברת הנדסת ועיצוב הרכב "Italdesign Giugiaro" (אנ').
אווירודינמיקה
מכונית הקונספט "לנצ'יה מדוזה" תוכננה להיות אווירודינמית ככל האפשר, כשהמעצב ג'ורג'טו ג'וג'ארו מכוון למטרה של מקדם גרר 0.25, כאשר העיצוב הסופי השיג תוצאה של מקדם גרר 0.263. על פי הדיווחים, דגם החימר השיג תוצאה נמוכה יותר של מקדם גרר 0.255, אך תוספת של מראות צד, מהדקים מחוונים ורדיאטור גרמה לו לעלות.
ה"לנצ'יה מדוזה" הציגה אלמנטים עיצוביים רבים המותאמים כדי לעזור לה להשיג אווירודינמיקה טובה יותר. תכונות כמו פנסים קופצים, ידיות דלתות וזיגוג חלונות היושבים התוך גוף הרכב, דלתות שנעטפו בגג, משחזרי אותות ופניות, כל אלה סייעו למדוזה להיות אווירודינמית ככל האפשר.
גלריה
-
"לנצ'יה מדוזה"
ראו גם
קישורים חיצוניים
- לנצ'יה מדוזה, סרטון באתר יוטיוב
הערות שוליים
- ^ "לנצ'יה מדוזה" lanciabetamontecarlo.nl/Medusa
- ^ "לנצ'יה מדוזה" lautomobile.aci.it/articoli
- ^ "לנצ'יה מדוזה" motor1.com/news/233664/concept-we-forgot-lancia-medusa
31083591לנצ'יה מדוזה