ליאו ברנט (חברה)
נתונים כלליים | |
---|---|
מייסדים | ליאו ברנט |
תקופת הפעילות | 1935–הווה (כ־89 שנים) |
משרד ראשי | שיקגו, אילינוי |
שליטה בחברה | קבוצת פובליסיס |
ענפי תעשייה | פרסום |
עובדים | כ-9,000 |
ליאו ברנט העולמית בע"מ הידועה גם כליאו ברנט בע"מ (Leo Burnett Worldwide, Inc ידועה גם כ- Leo Burnett Company, Inc) היא חברת פרסום בינלאומית המחזיקה ב-85 סניפים ברחבי העולם. החברה נוסדה בחמישי באוגוסט 1935 בשיקגו על ידי הפרסומאי ליאו ברנט. בשנת 2002 נרכשה החברה על ידי קבוצת פובליסיס, חברת הפרסום הוותיקה בעולם. החברה אחראית על מספר מסעות פרסום ידועים, ביניהם בניית דמותו של איש המרלבורו עבור חברת פיליפ מוריס, צ'רלי הטונה עבור חברת סטארקיסט ואיש הבצק של פילסברי.
הסניף הישראלי של החברה הוקם בשנת 2006, בשנת 2018 נבחר לאחד מחמשת הסניפים המובילים של החברה.
היסטוריה
חברת ליאו ברנט בע"מ הוקמה באוגוסט 1935 בשיקגו, אילינוי. בשנת 1944 הקימה החברה סניף בניו יורק. בפברואר 1967 העביר ליאו ברנט, מייסד החברה, את כל המניות שברשותו לארגון צדקה. כחודש לאחר מכן השלימה החברה את הרכישה של חברת הפרסום D.P. Brother & Co. ב-8 ביוני 1971 הלך ברנט לעולמו[1].
בנובמבר 1999 הודיעה ליאו ברנט על מיזוג עם חברת הפרסום דארסי, מאסיוס, בנטון ובולס (D'Arcy Masius Benton & Bowles) לחברה חדשה שנקראה BDM. לאחר זמן קצר שונה שם החברה ל-Bcom3. בשנת 2002 רכשה קבוצת פובליסיס את Bcom3 תמורת 3 מיליארד דולר[2].
מסעות פרסום בולטים
במהלך השנים יצרה החברה מסעות פרסום ודמויות שנחשבות לאייקונים מוכרים ברחבי העולם. חלק מהדמויות עדיין משמשות את החברות במסעות הפרסום גם בהווה.
בשנת 1954 יצרה החברה את דמותו של איש המרלבורו, כחלק ממסע פרסום עבור חברת הסיגריות פיליפ מוריס. הדמות ליוותה את מסעות הפרסום השונים של החברה במשך 45 שנים ונחשב לאחד ממסעות הפרסום המוצלחים ביותר בכל הזמנים[3][4].
בשנת 1961 השיקה החברה מסע פרסום למותג Maytag תחת השם "אמינות". מסע הפרסום כלל עדויות של לקוחות אמיתיים שהביעו את דעתם על מכשירי החברה. בהמשך הפך מסע הפרסום לתוכנית רדיו בקנדה בה אנשי מקצוע נתנו עצות למאזינים. בשנת 1967 הציגה החברה בטלוויזיה לראשונה את דמותו של Ol' Lonely (הטכנאי הבודד). הדמות הופיעה בפרסומות החברה עד לשנת 2003. דמותמוכרת נוספת שנוצרה בשנת 1961 היא דמותו של "צ'רלי הטונה", דמות המשמשת עד היום בפרסומות לטונה של חברת סטארקיסט. הדמות נוצרה על ידי טום רוג'רס, עובד החברה והיא אחראית גם לביטוי "Sorry Charlie" (סליחה, צ'רלי), שהפך לביטוי שגור בשפה האנגלית[5].
בשנת 1965 יצר רודולף פרז, קופירייטר בחברה, את דמותו של איש הבצק של פילסברי, דמות המלווה את מוצרי החברה עם היום[6].
בישראל
הסניף הישראלי הוקם בשנת 2006 לאחר שליאו ברנט רכשה את משרד הפרסום גלר-נסיס והקימה את "גלר נסיס-ליאו ברנט". בשנת 2009 לאחר רכישת החברה בידי פובליסיס הפך המשרד הישראלי לחלק מפובליסיס ישראל. בשנת 2013 התאחד המשרד עם משרד רגב-קויצקי ומותג מחדש כ"ליאו ברנט ישראל". בשנת 2018 נבחר הסניף הישראלי לאחד מחמשת הסניפים הטובים בחברה[7].
קישורים חיצוניים
הערות שוליים
- ^ Leo Burnett, 79, Led Ad Agency, New York Times, 9 June 1971
- ^ Publicis to buy Bcom3 for $3B, CNN, 7 March 2002
- ^ Six ads that changed the way you think, BBC, 6 January 2011
- ^ A Marlboro Man Story, 29 January 2014
- ^ Charlie the Tuna Creator Tom Rogers Dies, Washington Post, 8 July 2005
- ^ Rudolph Perz, Creator of Pillsbury’s Doughboy, Dies at 89, New York Times, 3 April 2015
- ^ משה בנימין, ליאו ברנט ישראל אחד מ-5 הסניפים הטובים ברשת העולמית, באתר אייס, 9 בדצמבר 2018
27330029ליאו ברנט (חברה)