לאדה גרנטה

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

שגיאת לואה ביחידה יחידה:תבנית_מידע בשורה 261: תבנית כלי רכב ריקה.

לאדה גרנטה

לאדה גרנטה היא מכונית שפותחה על ידי יצרנית הרכב הרוסית AvtoVAZ בשיתוף פעולה עם רנו, המבוססת על פלטפורמת לאדה קלינה. מכירות המוניות החלו ברוסיה ב-1 בדצמבר 2011.[1][2]

ייצור נוסף במפעל איז'בסק החל בספטמבר 2012, לאחר שדגם VAZ-2107 הישן יצא מהייצור.[3] גרסת האצ'בק 5 דלתות, שמטרתה להחליף את סדרת לאדה סמארה 2 שייצורה הופסק, עלתה לראשונה לכביש בשנת 2014.[4]

לאדה גרנטה הייתה הדגם הנמכר ביותר ברוסיה משנת 2013 עד 2015.[5]

סקירה כללית

לאדה גרנטה נחשבת לצעד נוסף של מפעל אוטווואז בייצור מכוניות מודרניות בהתאמה לצרכיהם של רוסים צעירים ומשפחות רוסיות קטנות המעוניינות במכוניות מסגמנט הסופר-מיני, אשר היו לפופולריות יותר ברוסיה אחרי 2010. יתרה מזאת, הגרנטה התמודדה בהצלחה עם מכוניות מייבוא ברוסיה מכיוון שרוב רכבי הסופרמיני האירופאים הם קטנים יותר במימדיהם ויקרים יותר.[6]

מפרט

סטנדרט רגיל לוקס
סגנון גוף סדאן 4 דלתות
נוסעים 5
אורך, במ"מ 4,260
רוחב, במ"מ 1,700
גובה, מ"מ 1,500
בסיס גלגלים, במ"מ 2,476
משקל המדרכה, בק"ג 1,040 1,080 1,100
משקל מלא, במ"מ 1,515 1,555 1,575
מהירות מקסימלית, בקמ"ש 178 188 192 (ידני) / 187 (אוטומטי)

בטיחות

הגרנטה נבדקה על ידי ARCAP בשנת 2012, וזכתה לציון של שני כוכבים מתוך ארבעה. ברכב המבחן היתה כרית אוויר של טאקאטה לנהג, אך לא לנוסע. הקריטריון לפגיעות ראש היה 522 עבור הנהג ו-880 לנוסע. [7]

הגרנטה ברמת גימור "לוקס" זכתה שלושה כוכבים מתוך ארבעה ו-10,5 נקודות מתוך 16 במבחן ריסוק שנערך בשנת 2015 על ידי ARCAP. ניקוד פגיעות הראש, ה-HIC, היה 590 עבור הנהג ו-428 לנוסע, ואילו הדחיסה של חלל בית החזה נמדדה כ-28   מ"מ ו-25 מ"מ בהתאמה. המכונית נבדקה עם שתי כריות אוויר וחגורות בטיחות.[8]

מרוצים

לאדה גרנטה במירוץ WTCC

לאדה גרנטה WTCC, במסגרת צוות לאדה ספורט, מתמודדת באליפות העולם לרכבי תיור מאז עונת 2012. הנהג הראשי של הצוות הוא ג'יימס תומפסון[9] בעוד מכונית שנייה נהגו אלכסיי דודוקאלו ומיכאיל קוזלובסקי.[10] בעונת 2014, רוברט הוף, אלוף עונת 2012, הצטרף גם הוא לקבוצה ברכב שלישי.[11]

ריקול

במאי 2013, "AvtoVAZ" קראה לצרכנים להחזיר כ-30,000 מכוניות לאדה גרנטה וקלינה שנמכרו בשל בעיות שהתגלו במערכת הבלימה.[12]

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא לאדה גרנטה בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ "Lada Granta will come on sale on 1 December". Autostat.ru. 22 בספטמבר 2011. אורכב מ-המקור ב-12 ביולי 2012. נבדק ב-4 בפברואר 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "Cеданы Lada Granta появятся у дилеров 1 декабря" [Lada Granta sedan available in dealerships from 1 December] (ברוסית). Motor.Ru. 20 בספטמבר 2011. נבדק ב-4 בפברואר 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ История вазовской "классики" завершится 17 сентября [VAZ Classic history will end on 17 September] (ברוסית). Auto.Vesti.Ru. 12 בספטמבר 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ "AvtoVAZ presented Lada Granta hatchback". Wroom.ru. 3 במרץ 2014. נבדק ב-11 באפריל 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ "Sales of cars and light commercial vehicles". AEB Rus (ברוסית). נבדק ב-21 בדצמבר 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Aleksey Nepomnyashchy (28 במרץ 2011). "В последнее время некогда даже голову поднять", - Игорь Комаров, президент "АвтоВАЗа" (ברוסית). Vedomosti.ru. נבדק ב-18 באוגוסט 2011. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ "Лада Гранта". Авторевю. נבדק ב-22 בדצמבר 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ "ARCAP" (ברוסית).
  9. ^ "The Lada Granta is ready to race". FIA WTCC. 25 באפריל 2012. נבדק ב-7 באוגוסט 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ "Михаил Козловский заменит Алексея Дудукало на этапе WTCC в Марокко" [Mikhail Kozlovsky to replace Alexey Dudukalo]. Autosport.com.ru (ברוסית). Haymarket. 28 במרץ 2013. נבדק ב-28 במרץ 2013. {{cite news}}: (עזרה)
  11. ^ Tremayne, Sam (3 בנובמבר 2013). "Rob Huff secures Lada World Touring Car Championship deal for 2014". Autosport. Haymarket Publications. נבדק ב-3 בנובמבר 2013. {{cite news}}: (עזרה)
  12. ^ "«АвтоВАЗ» отзывает более 30 тысяч своих машин". Runews24.ru. 30 במאי 2013. נבדק ב-19 ביוני 2017. {{cite web}}: (עזרה)
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

27046285לאדה גרנטה