יונדאי איוניק 6
מאפיינים כלליים | |
---|---|
יצרן | איוניק |
שנות ייצור | יולי 2022 – הווה |
הרכבה | דרום קוריאה |
חברת אם | יונדאי מוטור |
סיווג | מכונית משפחתית חשמלית |
מרכב | מרכב סדאן בעלת ארבע דלתות |
פלטפורמה | יונדאי E-GMP |
אורך | 4,855 מ"מ |
רוחב | 1,880 מ"מ |
גובה | 1,495 מ"מ |
בסיס גלגלים | 2,950 מ"מ |
מפרט טכני | |
מנוע |
|
מהירות מרבית | הגבלה אלקטרונית ל-185 קמ"ש (כל הגרסאות) |
תאוצה |
8.8 שניות (הנעה אחורית 170 כ"ס) 7.4 שניות (הנעה אחורית 228 כ"ס) 5.1 שניות (הנעה כפולה 325 כ"ס) |
סוללה |
סוללת ליתיום-יון בקיבולת 53 קוט"ש סוללת ליתיום-יון בקיבולת 77.4 קוט"ש |
טווח נסיעה | 610 ק"מ (הנעה אחורית 228 כ"ס) |
קשר | יונדאי איוניק 5, קיה EV6, ג'נסיס GV60 |
צריכת אנרגיה | 140 וואט-שעה לק"מ (הנעה אחורית 170 כ"ס) |
יונדאי איוניק 6 (בקוריאנית: 현대 아이오닉 6; באנגלית: Hyundai Ioniq 6) היא מכונית חשמלית משפחתית במרכב סדאן, בעלת חמישה מקומות ישיבה, שמיוצרת על ידי המותג איוניק של יונדאי מוטור מיולי 2022. העיצוב נחשף ב-29 ביוני 2022 עם חשיפה מלאה שהתקיימה ב-14 ביולי 2022[1].
היסטוריה
האיוניק 6 נחשפה לראשונה כמכונית קונספט במרץ 2020 תחת השם יונדאי נבואה קונספט (Hyundai Prophecy Concept)[2]. תמונות טיזר ראשונה נחשפה ב-21 ביוני 2021[3]. העיצוב נחשף ב-29 ביוני 2022 עם חשיפה מלאה שהתקיימה ב-14 ביולי 2022.
עיצוב[4]
העיצוב החיצוני הוא עיצוב מיוחד שלא נראה ברכבי יונדאי עד כה, העיצוב משלב מרכב סדאן עם קופה ונראה כמו סירת מרוץ בעיצוב החד שלו. יונדאי איוניק 6 מציגה עיצוב קופה 4 דלתות אווירודינמי במיוחד, עם מקדם גרר נמוך במיוחד של 0.21 בלבד. העיצוב נשאר "נאמן" לדגם הקונספט המקדים, יונדאי נבואה. על חזית הדגם ומאחור יש את הסמן העדכני של יונדאי וכמו ביונדאי איוניק 5 יחידות התאורה בדגם מתאפיינות בעיצוב בסגנון פיקסלים ובאיוניק 6 יש לא פחות מ-700 "פיקסלים מוארים" כאלו בפנסי החזית, מאחור, בפנסי הבלימה ועל הספוילר האחורי.
פנים המכונית מציג עיצוב מודרני וחדיש למדי עם דשבורד נקי למעט שני מסכים אחד למולטימדיה ואחד ללוח המחוונים המחוברים למסך אחד גדול בקוטר 12.3 אינץ'. יונדאי שמה דגש בדגם על תאורה עשירה העוטפת את הנוסעים עם אפשרות לבחירה מבין 64 צבעים שונים וכמו באיוניק 5 מוט העברת ההילוכים נמצא מאחורי גלגל ההגה, אופציה למערכת שמע משודרגת של BOSE וממשק בקרת אקלים מבוסס מסך מגע שמעליו פס צר של כפתורים פיזיים עבור שליטה על עוצמת השמע וקיצורים למערכת המולטימדיה ומצלמות החנייה.
מפרט טכני
האיוניק 6 משווקת עם שתי יחידות הנעה חשמליות.
- מנוע חשמלי אחורי המספק 170 כ"ס ומומנט מרבי של 35.7 קג"מ. סוללת ליתיום-יון בקיבולת 53 קוט"ש. נתון התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש עומד על 8.8 שניות, המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית של 185 קמ"ש. צריכת אנרגיה עומדת על 140 וואט-שעה לק"מ.
- מנוע חשמלי המספק 228 כ"ס ומומנט מרבי של 35.7 קג"מ (הנעה אחורית) או 325 כ"ס ומומנט מרבי של 61.7 קג"מ (הנעה כפולה). סוללת ליתום-יון בקיבולת 77.4 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 610 ק"מ (הנעה אחורית). נתון התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש עומד על 7.4 שניות (הנעה אחורית) ו-5.1 שניות (הנעה כפולה), המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית של 185 קמ"ש.
גלריה
-
מבט אחורי
-
פנים
קישורים חיצוניים
- אתר האינטרנט הרשמי של יונדאי איוניק 6
הערות שוליים
- ^ cartube, יונדאי איוניק 6 החשמלית 2023 נחשפת בבכורה עולמית, באתר cartube
- ^ cartube, החזון של יונדאי: קונספט לרכב קופה חשמלי ואוטונומי, באתר cartube
- ^ Hyundai Teases Ioniq 6 In Concept Sketch, InsideEVs (באנגלית)
- ^ cartube, יונדאי חושפת את העיצוב של האיוניק 6 החשמלית, באתר cartube
34889615יונדאי איוניק 6