טיסה 404 של פקיסטן אינטרנשיונל איירליינס
![]() | |
המטוס שהיה מעורב בתאונה בתמונה משנת 1984 | |
תאריך | 25 באוגוסט 1989 |
---|---|
מיקום | פקיסטן |
גורם | לא ידוע |
הרוגים | 54 |
ניצולים | 0 |
המעורבים באסון | |
כלי טיס | |
כלי טיס | פוקר F-27 פרנדשיפ |
מספר זנב | AP-BBF |
מוצא | גילגיט, פקיסטן |
יעד | איסלאמאבאד, פקיסטן |
מפעיל | פקיסטן אינטרנשיונל איירליינס |
נוסעים | 49 |
אנשי צוות | 5 |
הרוגים | 54 |
ניצולים | 0 |
טיסה 404 של פקיסטן אינטרנשיונל איירליינס הייתה טיסת נוסעים שהייתה מעורבת בתקרית אווירית קטלנית ב-25 באוגוסט 1989. המטוס שנשא את הטיסה, מדגם פוקר F-27 פרנדשיפ, נעלם בשטח פקיסטן על כל 54 יושביו ולא נמצא עוד. מניחים כי התרסק וכל יושביו ניספו. הסיבות לאסון אינן ידועות.
התאונה
הטיסה, של חברת פקיסטן אינטרנשיונל איירליינס, הייתה טיסת פנים. המטוס שנשא אותה הגיע באותו בוקר מאיסלאמאבאד לנמל התעופה של גילגיט (אנ'), שבטריטוריה השנויה במחלוקת של קשמיר. המטוס, שיוצר בשנת 1962, צבר 44,524 שעות טיסה במסגרת 41,685 מחזורי טיסה.
בשעה 07:36 המריאה הטיסה מגילגיט ועליה 49 נוסעים וחמישה אנשי צוות בדרכה חזרה אל נמל התעופה הבינלאומי של איסלאמבאד, שאליו הייתה אמורה להגיע בתוך כשעה.
בשעה 07:40 נוצר קשר הרדיו האחרון עם צוות המטוס, שדיווח על מקומו וכי הוא מצפה להגיע ליעד בשעה 08:32. לאחר מכן אבד הקשר עם המטוס והוא לא הגיע ליעדו. חיפושים אחריו שנערכו במשך מספר ימים בהרי ההימלאיה המושלגים לא העלו דבר. המטוס וכל יושביו הוכרזו כנעדרים.
מניחים כי המטוס התרסק בהרי ההימלאיה תוך אבדן כל האנשים שעל סיפונו, אך היעלמו לא איפשר לחקור את האירוע ולקבוע את הסיבות לו. אחת ההשערות אודות גורלו, שלא הוכחה, היא כי הוא הופל על ידי הכוחות המזוינים של הודו וכי שרידיו לא נתגלו לאחר שכוסו על ידי מפולת שלגים.
קישורים חיצוניים
- פרטי האסון, באתר Aviation Safety Network
- Shabbir Mir, 27 years on, flight PK-404 still a mystery, באתר tribune.com.pk, 29 באוגוסט 2016, מאורכב באתר web.archive.org
- דיון אודות האסון, באתר historyofpia.com
טיסה 404 של פקיסטן אינטרנשיונל איירליינס40744228Q16202320