חוק תעריפי התחבורה הציבורית
תאריך לועזי | 18 בינואר 2016 |
---|---|
תאריך עברי | ח' בשבט התשע"ו |
כנסת | הכנסת העשרים |
הצעת חוק | ממשלתית |
משרד ממונה | משרד תחבורה ובטיחות בדרכים, משרד האוצר |
מס' תיקונים | 0 |
נוסח מלא | https://fs.knesset.gov.il/20/law/20_lsr_320109.pdf |
חוק תעריפי התחבורה הציבורית הוא חוק שבא להסדיר את עלויות התחבורה הציבורית. הוא נחקק בתאריך 18 בינואר 2016 ועבר בקריאה שנייה ושלישית.[1] החוק נועד לעזור לשכבות החלשות ולסייע עם ההוצאות היומיומיות של אזרחי מדינת ישראל.[2]
סוגיות מרכזיות בחוק זה
החוק מורה על הפחתת השתתפות הציבור במחיר נסיעה ציבורית ומעלה את השתתפות המדינה בעלות. על פי החוק, עד התאריך 24 בינואר 2016, על שר האוצר ושר התחבורה והבטיחות בדרכים הוטל לעדכן את עלויות התחבורה הציבורית, לפי ההנחיות הכתובות בחוק הפיקוח. הם הורידו כ-14.5% מהתעריפים הקודמים, על פי שיטת העיגול המוסכמת. במקביל החוק מגדיל את תשלומי התמיכה מהממשלה למפעילי התחבורה הציבורית. התשלומים השתנו לפי הסכם המדינה עם מפעילי התחבורה הציבורית ביום הראשון שבו החוק הוצא לפועל.[3][4]
סוגיה נוספת
מחירי הפעלת התחבורה הציבורית החדשים יקרים ולכן החברות צריכות לגבות מחיר גבוה ביחס להוצאותיהם, על מנת להמשיך לתת שירות. הסובסידיה שנוספה בחוק נועדה כדי למנוע את עליית מחירי התחבורה הציבורית יתר על המידה ובנוסף לאפשר לחברות להמשיך לפעול.
הערות שוליים
- ^ הכנסת אישרה את הרפורמה בתעריפי התחבורה הציבורית, באתר www.maariv.co.il, 18/01/2016
- ^ אושר בכנסת: תעריפי התחבורה הציבורית יוזלו ב-14.5%, באתר ynet, 2016-01-18
- ^ ספר החוקים
- ^ הכנסת אישרה את הרפורמה בתעריפי התחבורה הציבורית, באתר www.maariv.co.il
31431363חוק תעריפי התחבורה הציבורית